De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Mijn eerste val van het jaar was weer eens geweldig, niet eens door mijn eigen fout. Khad net een technisch zwaar stuk achter de rug en kwam net weer uit het de modder, dus gewoon ff rustend laten bollen op een mooi breed, rood aangegeven fietspad, passeer ik voorbij de parking van de lokale voetbalclub, komt één van de mama's, van wss een voetballertje, over het fietspad gestoven met haar monovolume, volledig de haaietanden negerend die mij en niet haar voorang gaven. Gevolg: ik ben er aan 30km/h vol op gereden. Ontwijken was geen optie, vermits ik dan op het tegengestelde rijvak zou beland zijn (het was dus een dubbelrichtingsfietspad). In mijn poging tot afremmen ben ik dan nog met mijn rechtse voet uit mijn klikpedaal geschoten, waardoor ik al helemaal over mijn bike hing, toen ik erop klapte. De materiële schade valt goed mee, gewoon de houder van de kilometerteller gebroken en de rechtse barend goed geschaafd. Voor de rest had ik gewoon een veeg op mijn onderarm, een heel dikke rood-blauwe plek op mijn bovenbeen door in het stuur te knallen en een rode zij (door de klap met mijn rechterkant op te vangen). De vrouw in kwestie is niet eens uitgestapt. Gewoon het raampje open gedraaid
. Kweet dat je rustig moet blijven in zo'n situatie, maar ik kon het niet. Kheb ze gewoon gezegd van het 'af te bollen'.....Kheb daar toch 5 minuten gestaan bij die vrouw haar raampje en ondertussen stonden er al zeker 8 auto's achter om van dezelfde parking te rijden, maar ook die deden niets
. Niet te begrijpen. Bon, door mijn kwaadheid, kan ik nu dus zelf opdraaien voor de kosten...pffffff.....;
@dempy: jammer dat je zelf nu voor de kosten zal moeten opdraaien maar je reactie is gezien de omstandigheden 'normaal', ik denk dat er wel meer mensen zo zouden reageren. Je kan nog steeds een klacht indienen, maar het zal moeilijk worden om iets te bewijzen natuurlijk, als de bestuurder al gevonden wordt.
-
Bö Hanssön
- Mountainbiker
Post by Bö Hanssön »
Eerste betekenisvolle valpartij:
Afdaling a.d. Botanique (Brussel). Botsing op het kruispunt voor het Rogierplein met een wagen die van tegenovergestelde richting komt en naar links afslaat.
Impact op grondgebied Sint Joost, fiets tot stilstand gekomen op grondgebied Brussel en ik lag op grondgebied Schaarbeek. De politie had een groot probleem om vast te stellen onders welke gemeente's bevoegdheid dit geval terechtkwam. Enfin, groggy na die valpartij. Na een kwartier verder gereden (chauffeur weigerde een aanrijdingsformulier in te vullen omdat ik er geen bijhad...). Na 100 meter vastgesteld dat dat eigenlijjk niet ging: linkerknie zo dik als een volleybal. Fiets aan de kant gezet en met slot vastgemaakt aan een boom. Met mijn lief dan maar naar de spoed en zo geweest. Bij terugkeer vastgesteld dat beide wielen gestolen waren...
Afdaling a.d. Botanique (Brussel). Botsing op het kruispunt voor het Rogierplein met een wagen die van tegenovergestelde richting komt en naar links afslaat.
Impact op grondgebied Sint Joost, fiets tot stilstand gekomen op grondgebied Brussel en ik lag op grondgebied Schaarbeek. De politie had een groot probleem om vast te stellen onders welke gemeente's bevoegdheid dit geval terechtkwam. Enfin, groggy na die valpartij. Na een kwartier verder gereden (chauffeur weigerde een aanrijdingsformulier in te vullen omdat ik er geen bijhad...). Na 100 meter vastgesteld dat dat eigenlijjk niet ging: linkerknie zo dik als een volleybal. Fiets aan de kant gezet en met slot vastgemaakt aan een boom. Met mijn lief dan maar naar de spoed en zo geweest. Bij terugkeer vastgesteld dat beide wielen gestolen waren...
-
wannesvda
- Mountainbiker
I.v.m. het europees aanrijdingsformulier; enkele gevallen waarin er P.V. moet worden opgesteld (een aanrijdingsformulier volstaat dus niet...):
-er zijn gekwetsten
-onenigheid tss partijen (als ze moeilijk doen gewoon bellen...)
-geen aanvaard land (vb met een Canadees, al gezien in Brussel...)
-nodige papieren voertuig niet in orde
-gestolen voertuig
-dronkenschap & intoxicatie (als de bestuurder naar drank ruikt, direct politie bellen!)
-vluchtmisdrijf (redelijk moeilijk om een formulierke in te vullen als ge alleen achterblijft hè...)
-zware overtreding of onverantwoord rijgedrag ligt aan basis v ongeval
-minderjarige (behalve indien voogd meetekent)
-er zijn nog een aantal situaties, maar die ben ik alweer vergeten...
Dit kan misschien ook nog nuttig zijn...
http://www.fietsersbond.be/Index.asp?p ... gTips.asp
-er zijn gekwetsten
-onenigheid tss partijen (als ze moeilijk doen gewoon bellen...)
-geen aanvaard land (vb met een Canadees, al gezien in Brussel...)
-nodige papieren voertuig niet in orde
-gestolen voertuig
-dronkenschap & intoxicatie (als de bestuurder naar drank ruikt, direct politie bellen!)
-vluchtmisdrijf (redelijk moeilijk om een formulierke in te vullen als ge alleen achterblijft hè...)
-zware overtreding of onverantwoord rijgedrag ligt aan basis v ongeval
-minderjarige (behalve indien voogd meetekent)
-er zijn nog een aantal situaties, maar die ben ik alweer vergeten...
Dit kan misschien ook nog nuttig zijn...
http://www.fietsersbond.be/Index.asp?p ... gTips.asp
- MARTINI
- Mountainbiker
gistern in de buurt van de kemmel eventjes niet aant opletten en kzat plots in een gracht! Ik val dan over mijn stuur recht op mijn rechterheup!
Gelukkig had ik mijn helmpje op! Miijn heup staat wel vol bloed en zo en nu heb ik er wel last van maar gelukkig zal alles binnen een paardagen weer goed zijn!!!
Gelukkig had ik mijn helmpje op! Miijn heup staat wel vol bloed en zo en nu heb ik er wel last van maar gelukkig zal alles binnen een paardagen weer goed zijn!!!
- aresius
- Mountainbiker
Vrijdagavond in Ouren (tegen het drielandenpunt BEL-LUX-DUITS) met de scouts mee op voorwacht. Die avond in het donker met een MTB van iemand anders (waarbij de remmen omgekeerd stonden) gaan fietsen. In een lichte afdaling maar toch een behoorlijke snelheid had ik een bocht verkeerd ingeschat en kwam naast de baan terecht. Uit paniek hard geremd en vergeten dat de remmen anders stonden.
Salto met halve schroef, over de vangrail en in de brandnetels terechtgekomen. Heb heel veel geluk gehad dat ik niet op de vangrail ben terechtgekomen of in de afgrond ben geduikeld.
Heb enkel een fameuze snee in mijn arm en wat last van nekpijn (maar al veel minder) en oneindig veel brandneteljeuk.
Salto met halve schroef, over de vangrail en in de brandnetels terechtgekomen. Heb heel veel geluk gehad dat ik niet op de vangrail ben terechtgekomen of in de afgrond ben geduikeld.
Heb enkel een fameuze snee in mijn arm en wat last van nekpijn (maar al veel minder) en oneindig veel brandneteljeuk.