ZEWIETIES BIKE EVENT '06 29-30/04

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

Speedbuster001 wrote:Wel jammer dat er zo weining jongeren meedoen aan visa chrono challenge, ik ben voorlopig de enigste die er al twee meegedaan heeft. Zeker als je geen liscentie hebt en je nooit eens kan meten met de top-jongeren. Aan de andere kant is het wel goed voor pijzenpot :P . Met een eerste plaats in het eindklassement krijg je namelijk 90 euro :P .
Je bent niet de enige hoor speedbuster :wink: ik ben 17jaar maar kmoet rijden bij de categorie 18-35jaar :-? (omdat ik in december dit jaar 18 wordt #-o ) Ik heb ook al de eerste 2 meegedaan en voorlopig sta ik 11de in het totaalklassement bij 18-35jaar.
Dit is mijn eerste jaar competitie en ik ben tevreden met mijn 11de plaats maar ik had liever met jou gestreden om de zege bij de jongeren :wink:
VdB
Mountainbiker

Post by VdB »

tenedenaar wrote:
VdB wrote:Zondag ook gestart voor de chrono te Waregem, nadat ik zaterdagavond ook al deelgenomen had aan de Team Challenge. Na mijn prima resultaat in Zillebeke (1ste manche van de VISA chrono challenge) was ik ook hier gemotiveerd om er iets van te maken. Rond 9u vertrok ik alleen, en lag er meteen flink de pees op. Na 1u reed ik spijtig genoeg lek achteraan, vaarwel eventuele ereplaats. De motivatie daalde al vlug naar een dieptepunt, maar net toen ik opnieuw ging vertrekken reed er mij een groepje aan een serieus tempo voorbij, met o.m. Franky Taelman. Ik besloot om die mannen wat te volgen en langzaam maar zeker had ik weer zin om er toch nog wat van te maken. Eventjes voorbij de Kwaremont reden Taelman en ik weg van het groepje en gingen met 2 verder. Ik denk dat ik toch net iets sterker was, en deed dan ook langere kopbeurten, maar was toch blij dat ik regelmatig wat kon recupereren in het wiel. De rest van de toch hebben we samen afgelegd.

Op mijn kilometerteller bleek dat ik 3u13 gereden had, maar door de lekke band was mijn eindtijd ong. 3u20. Toch nog goed voor een 13de plaats, waarmee ik uiteindelijk wel tevreden ben, maar zonder die lekke band had er meer ingezeten. Spijtig, maar het hoort natuurlijk bij de sport.
@ Vdb

Nu de conditie opnieuw OK begint te worden zie ik het wel zitten om eens te "hazen" voor u. Ik denk dat trouwens dat ik wel een aantal 'Powerman Kasterlee' mannen kan mobiliseren om een team te vormen. Zou een mooie training zijn voor ons en een hogere plaats in de uitslag voor u...

Hey, bedankt voor het aanbod Tenedenaar. We zien wel wanneer het eens past om nog een chrono samen af te leggen. Je hebt natuurlijk zelf ook een drukke wedstrijdagenda, dus het moet voor jou ook zeker passen. Als jou conditie op punt begint te staan, is het echter misschien meer aangewezen dat ik haas speel voor jou :wink:
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

@vdb

Ik denk er aan om te starten in de chrono van Reningelst. Ziet er trouwens wel een mooi en redelijk selectief parcours uit. Normaal gezien zal ik dan wel gerecupereerd zijn van de Powerman van Luxemburg van komend weekend. Ik laat nog iets weten.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Superkrisser wrote:Amaai, wat een reacties allemaal! Aan zij die mij feliciteerden: Bedankt! Ik denk niet dat ik nu elke week Bjorn Rondelez en Nicolas Vermeulen ga kloppen, maar vorige zondag was ik gewoon sterker dan hen. Anders had ik niet gewonnen he! Ik had enkel Ken als 'helper', maar als hij op kop kwam reden we toch wat trager hoor! Dus heb ik het meeste kopwerk gedaan. Op de hellingen heb ik bewust telkens wat ingehouden, want anders stond ik er al aan de Kluisberg alleen voor. En dat is maar saai, niet? Moest Kris Hertsens geen pech hebben, gehad, dan hadden we meer dan een minuut voor Rondelez geweest in het klassement.

Waregem is inderdaad een snel parcours dat bovendien niet erg technisch is en veel asfaltstroken bevat. Op de vlakke stukken reden we zo'n 40 km/h. Hier is samenrijden een voordeel. Ik denk trouwens niet dat er veel profcoureurs ons zouden kunnen volgen op de hellingen.

Hoe het komt dat ik zo hard kan fietsen? Tsja, ik doe al 12 jaar competitie mountainbiken en 't lukte vrij aardig van in 't begin. Bovendien train ik behoorlijk veel. Ik heb jaren elke week 20 uur gefietst. Nu is dat ietsje minder, maar in de Paasvakantie (ja, ik sta in het onderwijs) heb ik héél, héél hard getraind. Daar pluk ik nu de vruchten van!

Deze overwinning is trouwens geen toevalstreffer, want al de 5e van dit seizoen. Kijk maar eens op http://users.skynet.be/chamizo-sportfulmtb/

Dat wij zo laat aan de start stonden, heeft vooral te maken met het feit dat we erg laat terug waren van de City Team Challenge de avond voordien. Maar we wisten wel dat Rondelez en co ook laat gingen starten.

Wie denkt dat hij ons in het wiel kan volgen, mag altijd eens proberen. Er staan foto's van mij op onze site, dus dan weet je wie z'n wiel je moet pakken.

Succes, Kris
Aangezien ik misschien wel de uitlokker ben van de vele reacties, ....

Kris,
alleszins gefeliciteerd met je overwinning.
=D> =D> Mijn bedenking hield geen verdachtmaking of iets dergelijks in. Gewoon oprechte, pure interesse hoe je het voor elkaar krijgt zo hard te rijden. Ikke jaloers.
Beachbikers en met een beetje vertraging jullie ploegje, zijn mij op een off-road klim tussen Kluisbos en Koppenberg voorbijgevlogen. Ik mocht er zelfs nog niet aan denken een wiel te proberen pakken.

Veel succes in de volgende wedstrijden.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Bedankt, Greenie!
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Zouden de organisatoren van de team challenge nu al 6 dagen stempeltjes aan het tellen zijn? :-? :-? :-?
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Superkrisser wrote:Amaai, wat een reacties allemaal! Aan zij die mij feliciteerden: Bedankt! Ik denk niet dat ik nu elke week Bjorn Rondelez en Nicolas Vermeulen ga kloppen, maar vorige zondag was ik gewoon sterker dan hen. Anders had ik niet gewonnen he! Ik had enkel Ken als 'helper', maar als hij op kop kwam reden we toch wat trager hoor! Dus heb ik het meeste kopwerk gedaan. Op de hellingen heb ik bewust telkens wat ingehouden, want anders stond ik er al aan de Kluisberg alleen voor. En dat is maar saai, niet? Moest Kris Hertsens geen pech hebben, gehad, dan hadden we meer dan een minuut voor Rondelez geweest in het klassement.

Waregem is inderdaad een snel parcours dat bovendien niet erg technisch is en veel asfaltstroken bevat. Op de vlakke stukken reden we zo'n 40 km/h. Hier is samenrijden een voordeel. Ik denk trouwens niet dat er veel profcoureurs ons zouden kunnen volgen op de hellingen.

Hoe het komt dat ik zo hard kan fietsen? Tsja, ik doe al 12 jaar competitie mountainbiken en 't lukte vrij aardig van in 't begin. Bovendien train ik behoorlijk veel. Ik heb jaren elke week 20 uur gefietst. Nu is dat ietsje minder, maar in de Paasvakantie (ja, ik sta in het onderwijs) heb ik héél, héél hard getraind. Daar pluk ik nu de vruchten van!

Deze overwinning is trouwens geen toevalstreffer, want al de 5e van dit seizoen. Kijk maar eens op http://users.skynet.be/chamizo-sportfulmtb/

Dat wij zo laat aan de start stonden, heeft vooral te maken met het feit dat we erg laat terug waren van de City Team Challenge de avond voordien. Maar we wisten wel dat Rondelez en co ook laat gingen starten.

Wie denkt dat hij ons in het wiel kan volgen, mag altijd eens proberen. Er staan foto's van mij op onze site, dus dan weet je wie z'n wiel je moet pakken.

Succes, Kris
Nu blijft de vraag hoe je bike afgemonteerd was voor de 100km. En of je op een andere manier hebt getraind naar deze rit toe of of je gewoon op een schitterend vormpeil teert.
Alvast mijn dank voor de info.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Feysie wrote:Zouden de organisatoren van de team challenge nu al 6 dagen stempeltjes aan het tellen zijn? :-? :-? :-?
Tuurlijk niet. Die liggen allang op het strand in Cuba met een dikke sigaar in hun mond. :wink:

Ik ben eigenlijk niet te spreken over die 105 km. Het parcours sloeg me wat tegen. Té veel asfalt. Degoutant op een mtb-tocht! De bevoorradingen waren 'ok'. Ondanks het feit dat die sportdrank niet te 'zuipen' was! Het schuim stond er op. Afwaswater, daar leek het dan ook nog het meest op. Over die mountainbikers die tegen de speeltuigen en op het grasveld bij de eerste bevoorrading hun behoefte stonden te doen, laat ik me niet uit.
Niettegenstaande dat er sanitair voorzien was ... varkens. Ik schaam me dood.
Achter die DVD heb ik kunnen fluiten, alsook achter die 'massage'. Ok, ik was nu wel maar pas terug binnen om half 3 .. maar toch. Ik heb gelezen dat er 2000 man gepasseerd is, zoveel volk is dat toch ook niet. En om dan niet iedereen een DVD'tje te kunnen aanbieden ... [-X
7 EUR betalen voor een tocht van 105 km, ok. 7 EUR betalen voor een tocht van 105 km die er bij aankomst 94 km blijkt te zijn, NIET OK. Pure oplichterij noem ik dat. Ook al hadden de parcoursbouwers het traject misschien op het laatste moeten wijzigen om welke bizarre reden dan ook.
Dan nog hadden zij het verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben, om de startende bikers te informeren. Enfin, ieder zijn gevoel voor waarde.
Meer woorden maak ik er niet aan vuil, het is al vuil genoeg zo. :wink: Verder sluit ik me graag voor 100% aan bij de mening van Greenie.
Samengevat is dit een tocht om snel te vergeten, het spijt me.
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Mijn fiets? Da's een Trek 8900 met de nieuwe XO-shifters, Truvativ crancks en onderdelen, Crossmax Sl's en een super RS Reba met Pop Lock. Ik reed zowel tijdens het criterium zaterdag als tijdens de chrono zondag met Schwalbe Fast Fred's, die vrij hard stonden. Ook de vork had ik wat extra opgepompt. Te veel veranderen doe ik niet, want je fiets goed gewoon zijn is ook belangrijk he!

Ik had me zeker niet speciaal op deze wedstrijd voorbereid, aangezien hij niet speciaal een doel op zich was (Ik was eigenlijk aan 't twijfelen om toch maar deel te nemen aan de Benelux cup in Havelte). De conditie is gewoon erg goed nu, al heb ik in de winter wat minder getraind dan vroeger. 'K heb wel in de Paasvakantie beestachtig getraind! Hopelijk kan ik de open wedstrijd in Spa-Franchorchamps winnen en nog een paar keer uitpakken daarna...
fvermander
Mountainbiker

Post by fvermander »

Hopelijk komt de uitslag van de Team Challenge überhaupt nog online. Indien niet, zien ze ons team volgend jaar niet meer terug. Bovendien vond ik de wisselzone een maat voor niets. Het ene team wisselde in de zone, anderen dan weer op de piste. Waarvoor dient een wisselzone dan nog??? En het was zeer gevaarlijk op de koop toe.
Bovendien moesten de meeste hindernissen nog aangelegd worden toen wij in Waregem het parcours al wilden verkennen. En dit om 18u45!! :roll:

OK het was de eerste keer, maar het kon veel beter én correcter, vooral voor die prijs!
Post Reply