Mtb-Calpe --- Costa Blanca

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ga in juli een weekje op bezoek bij mijn nonkel die in La Nucia woont. Heeft er hier iemand kant-en-klare GPS routes die starten in Benidorm/La Nucia? Of een goeie site waar je ze kan downloaden. Ik heb nl. een GPS maar ik bezit de topo-kaart van Spanje niet. Zelf tekenen is dus moeilijk.

Ik ben er in 2009 met de motor al eens geweest en van toen herinnerde ik me een route (op de baan) die oa langs een felblauw-groen meer liep en die dan naar Guadalest ging. Is dat te doen om daar offroad naartoe te rijden? We zijn daar toen (net voor we aan dat meer kwamen) ook via een kiezelwegel naar een uitkijkpunt gereden, lag niet heel hoog maar was toch al een klimmetje er naartoe, je kon van daar dan nog verder de bergen in rijden.

Ik herinner me ook de Col de Rates met boven dat restaurant, dat leek me ook een leuke klim als die offroad zou bestaan?

Zijn er ginder ook uitgepijlde routes te vinden?

Dit zijn een paar foto's van wat ik hierboven beschrijf:

Image
Image
Image
Image
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Re: bike inn

Post by den wakkere bakker gits »

lion wrote:bike inn op speurtocht aan de costa blanca (calpe)

http://www.youtube.com/user/mtbLion#p/a/u/0/hPL_x-D0Ktg

ps :

MTB 2-daagse in Spanje (Calpe) met MTB Rudi – Bike-inn Team

Iedereen die zin heeft kan met het MTB Rudi – Bike-inn Team een 2-daagse off-road beleven in Spanje ( Costa Blanca) op 21 en 22 februari 2011.
De eerste rit loopt over een afstand van +/- 80 km en 2500 Hm met afwisselend brede bergpaden en single tracks, 80% off road.
Overnachten doen we in Guadalest, een bergdorp in het Aitana gebergte.
De 2de dag is werkelijk fantastisch met heel mooie single tracks bezaaid met rotspartijen.
Bij de wedstrijden die daar gereden worden hebben de toppers amper een gemiddelde van +/- 15 km/h. Dat zegt voldoende over de aard van het parcours.
De 2de rit zal over een afstand van +/- 75 km en 1800 Hm lopen , enige ervaring is hiervoor wel aan te raden.

Deze 2-daagse zal begeleid worden door 2 gidsen waaronder Rudi zelf en een Belg die in Spanje is.

Er wordt een bijdrage van € 100 gevraagd voor de overnachting in een berghotel met avondeten en ontbijt.

Voor verdere info of reservatie voor deze 2-daagse kan u terecht bij het
MTB Rudi – Bike-inn Team: 014/21 04 71.
Awel zie ik ga mee gaan en tesamen met nog 4 grysperre's.

Kwestie daj niet alleen op pad moet met de mannen.
haha mo niet voor 100euro ze
:wink: :wink: :lol: :lol: :wink: :wink:
lion
Mountainbiker

Post by lion »

:wink: :wink: :lol: :lol:
geen probleem,we kunnen dat regelen voor 100 € als je wil !!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

lion wrote:
:wink: :wink: :lol: :lol:
geen probleem,we kunnen dat regelen voor 100 € als je wil !!
haha grapjas :lol: :lol: mo betaal bij aankomst :lol: :lol:
pulponarcotico
Mountainbiker

Post by pulponarcotico »

den wakkere bakker gits wrote:

ps :

Iedereen die zin heeft kan met het MTB Rudi – Bike-inn Team een 2-daagse off-road beleven in Spanje ( Costa Blanca) op 21 en 22 februari 2011.
De eerste rit loopt over een afstand van +/- 80 km en 2500 Hm met afwisselend brede bergpaden en single tracks, 80% off road.
De 2de dag is werkelijk fantastisch met heel mooie single tracks bezaaid met rotspartijen.
Bij de wedstrijden die daar gereden worden hebben de toppers amper een gemiddelde van +/- 15 km/h. Dat zegt voldoende over de aard van het parcours.
De 2de rit zal over een afstand van +/- 75 km en 1800 Hm lopen , enige ervaring is hiervoor wel aan te raden.

Deze 2-daagse zal begeleid worden door 2 gidsen waaronder Rudi zelf en een Belg die in Spanje is.

Er wordt een bijdrage van € 100 gevraagd voor de overnachting in een berghotel met avondeten en ontbijt.

Alé, misschien komen we elkaar daar wel tegen van 't weekend ... Wij rijden daar elk weekend in de ronde. We waren van plan den Aitana over te gaan zondagochtend vanuit Benifato. Gtz.
pulponarcotico
Mountainbiker

Post by pulponarcotico »

den wakkere bakker gits wrote:

ps :

Alé, misschien komen we elkaar daar wel tegen van 't weekend ... Wij rijden daar elk weekend in de ronde. We waren van plan den Aitana over te gaan zondagochtend vanuit Benifato. Gtz.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker

anders waar spreken we af dan komen wij met jullie mee rijden.
wij verblijven in calpé
pulponarcotico
Mountainbiker

Post by pulponarcotico »

den wakkere bakker gits wrote:anders waar spreken we af dan komen wij met jullie mee rijden.
wij verblijven in calpé
Lijkt me goed idee ...
Alleen, wij zijn bescheiden mtb-toeristen :wink: ik bedoel, 't is biken voor de fun en niet om wereldrecords te breken. Ik ken jullie niveau niet, dat weten jullie beter.
ik kom laten deze week samen met mijnen maat om een route uit te stippelen, en ik post nog iets terug ... grtz... (weer nu hier is kut, maar de voorspellingen voor dit weekend zijn goed).
den wakkere bakker gits
Mountainbiker

pulponarcotico wrote:
den wakkere bakker gits wrote:anders waar spreken we af dan komen wij met jullie mee rijden.
wij verblijven in calpé
Lijkt me goed idee ...
Alleen, wij zijn bescheiden mtb-toeristen :wink: ik bedoel, 't is biken voor de fun en niet om wereldrecords te breken. Ik ken jullie niveau niet, dat weten jullie beter.
ik kom laten deze week samen met mijnen maat om een route uit te stippelen, en ik post nog iets terug ... grtz... (weer nu hier is kut, maar de voorspellingen voor dit weekend zijn goed).
anders PB je gsmnr ik zal dat van mij ook geven en we spreken dan zondag af op een makkelijke locatie want de weg daar zal weer wat zoeken zijn voor me.
Is 2jaar geleden dat ik daar rond gereden heb.
Weet dat er tss calpé en benidorm een soort Tempel staat die mooi versierd is. anders daar staan tegen bepaald uur????
de deze hier een kerke van de russen blijkbaar
http://media-cdn.tripadvisor.com/media/ ... a-rusa.jpg
sofeurken
Mountainbiker

calpé

Post by sofeurken »

@lion;een verse lion komt jullie vrijdagavond vervoegen!grr =P~
Post Reply