C2C 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Locked
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

whiteman wrote: Mijn achtervering kan ik locken. Dus dan gedraagt hij zich net als een hardtail. Het argument dat een kort bergje opsprinten niet lukt is dus strikt afhankelijk van je fiets !

Het enige dat er van onderhoud aan is, is af en toe het kabeltje vervangen die het hendeltje op het stuur verbindt met de achterveer.
Moderator, niet wissen of verplaatsen hé :-), want dit is vagelijk on/off topic !

Het sprintgedrag van een fully hangt af van de beschikbaarheid van dempers. Ik heb sinds kort een C'dale Prophet en ik vind daar geen demper voor die én een stalen veer én een lock-out op het stuur heeft.

Indien er mij iemand aan/mee kan helpen (en daarmee misschien andere ctc deelnemers, vandaar on topic ;-)) ?
flippy
Mountainbiker

Post by flippy »

Pocoloco wat de picknick betreft: een goed idiee, zeker ook bij aankomst. Ik heb waar mogelijk ook dit jaar de bakker een bezoekje gebracht. maar is het ook logistiek mogelijk? M.a.w. ga je dorpjes vinden met bakkers die 20 of 30 hongerige wolven kunnen fourageren? En zo ja gaat het opzoeken van die grotere dorpen niet ten koste gaan van parcours en ambiance van de CTC?
Wat betreft je prijsbeleid: je moet wel gek zijn om met verlies te willen werken. Pas toch gewoon je prijs aan aan de economische realiteit! Mensen die bereid zijn 3000€ en meer aan een fiets te geven, 150€ aan een koersbroek, 3€ aan een zakje suikergel of een notenreepje, enz. zonder zich bestolen te voelen, zullen je heus niet als een geldwolf beschouwen als je een eerlijke prijs rekent voor een degelijk product.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Amaai 14 dagen fietsen en niemand die het heeft over de ongelofelijke rust en de immense natuur. Ik reed dit jaar de CTC bij die andere org.
en vond het prachtig. Misschien ligt het aan de rijrichting?Of de GPS die wij niet gebruikten;-)
Ik weet wel dat zowel Poco Loco als Col d'Extreme moeite doen om iets degelijks af leveren aan een minimum prijs.
Aan al de klagers,trekt uwe plan ne keer en klaagt nie over de minste
tegenslag of verandering van uw routine.
Doe zulke reis eens op eigen initiatief,ge zult staan kijken wat het allemaal inhoudt!!!
flippy
Mountainbiker

Post by flippy »

@solo: ik geef je de raad om de topic van in het begin te lezen. Wat jij verwart met klagen is voor het grootste deel de respons van een aantal deelnemers op de vraag van pocoloco die zijn organisatie wil heroriënteren. Het geklaag is al lang en overdadig tijdens de reis gebeurd en de deelnemers die een negatief gevoel overhouden aan deze tocht zullen denk ik niet nakaarten via dit medium. Wat betreft de rijrichting van jullie CTC: het enige verschil is dat onze linkerkant gebruind is, en jullie rechter. Wat betreft de overdonderende schoonheid van de pyreneeën: niet te vatten op papier; noch geschreven, noch met foto's.
whiteman
Mountainbiker

Post by whiteman »

Om flippy bij te treden:

De discussie in NIET de prijs, maar het comfort in het algemeen.
Dat er voor de vraag voor extra comfort moet bijbetaald worden is voor de meeste bikers ook geen probleem.

En idd, iedereen heeft genoten van de C2C, in welke richting dan ook. Daar is iedereen het over eens, dus hoef je daarover niet te discussieren :-)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

pocoloco wrote:
A d r i wrote: on-topic: je "plan trekken met de picnic" , betekent dat dan dat de reis zelf goedkoper wordt? Want het betekent wel dat je extra geld moet meenemen.
Wat me nog een beetje steekt. Sinds een paar jaar moet je zelf zorgen dat je aan de start geraakt, terwijl we vroeger met een busje vervoerd werden , heeft zich dat vertaald in een daling van de prijs of in "een minder stijgen" ervan?
Haloooo ? Ik denk dat het nog steeds niet goed doorgedrongen is... de ctc was dit jaar net "break even" en op de Cid hebben we al twee jaar redelijk zwaar verlies geleden (om in fietstermen te spreken: het bedrag van één van Adri's betere mtb's per tocht...). Dat kan/gaat niet meer verder zo, sorry hoor.
Dit jaar was trouwens het eerste jaar dat je zelf in de buurt van de ctc start moest raken, iets dat zeker herhaald zal worden - niet zozeer uit prijsoverweging (extra twee dagen taxi's over lange afstand, extra nacht in duur hotel, extra dag begeleiding vanwege het vervroegde fietstransport) maar vanwege het comfort.

De ctc gaat volgend jaar, naast volledig anders, ook beduidend duurder worden om die break even minstens te behouden. Een beetje zaakvoerder had die logistieke nachtmerrie al LANG de commerciële vuilbak ingesmeten. Ik voorlopig niet omdat de ctc mijn "baby" is.

Wat er in 2007 gebeurt zal van de tocht volgend jaar afhangen. Dat gaat zeker een koniginnetocht als bekroning maar misschien tegelijkertijd ook de zwanezang worden.
Ik heb mij uitstekend geamuseerd bij het uitstippelen (opnieuw veel tijd en geld ingestoken trouwens), als ik dat gevoel mis tijdens de tocht of er weer een sjieke mtb aan verlies zal het een afscheid in schoonheid worden 8) .
Zolang de fietsen maar naar de start vervoerd worden, geen probleem, want een fiets op het vliegtuig, sorry hoor, dan rij ik nog liever zelf naar Spanje met de wagen (en ik HAAT met de wagen rijden... heb nochtans ne rappe ) .

enneeuuh, ik heb geen slechte MTB's :wink:
Ik peins da'k me nog eens ga engageren voor de CtC volgend jaar, spijtig dat het nog zo lang weg is.. er kan nog zoveel gebeuren ondertussen.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Ik heb wel degelijk alles gevolgd,ik wilde alleen aangeven dat voor mij de fietselement het belangrijkste is. De prijs is misschien niet voor iedereen een probleem maar er zijn mensen die blij zijn dat ze nog zo'n reis kunnen doen aan een schappelijke prijs,een beetje toegeving ivm
comfort mag dan wel en zal sommigen eens goed doen( niet persoonlijk te nemen)
Ik begrijp ook dat bij jullie de groep niet echt sociaal ingesteld was,dat maakt de zaak natuurlijk al een stuk moeilijker,dat was bij ons opmerkelijk
beter met als gevolg dat je bij het eten niet moest dringen om toch iets te krijgen en dat onderweg eten,drank,kledij en materiaal zonder probleem doorgegeven werden.
Dit heeft met mentaliteit te maken en daar kan een organistie weinig aan veranderen.Als Poco Loco het over een andere boeg wil gooien is het misschien met de hoop dan mensen aan te spreken die voor dit soort reizen juist die mentaliteit hebben
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nou, nou, als ik dit allemaal lees zou ik al schrik krijgen om mij te engageren voor volgend jaar. Een pak duurder en opgezadeld met een stelletjes zagers, klagers en associalen? :roll:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

ivo wrote:Nou, nou, als ik dit allemaal lees zou ik al schrik krijgen om mij te engageren voor volgend jaar. Een pak duurder en opgezadeld met een stelletjes zagers, klagers en associalen? :roll:
Je hoef je voor niets te engageren ! Gewoon de beschrijving van de nieuwe tocht lezen als die er is, de prijs en inhoud rustig en nuchter bekijken en zien of je je in alles kan terugvinden.

Zoniet, blijf beter weg want anders wordt JIJ misschien één van de zagers en klagers !!!

Van de verhouding prijs/inhoud zal niemand te klagen hebben, van de nieuwe route misschien wel - goed lezen dus.

Nu, dat van die zagers en klagers is tot nog toe altijd héél goed meegevallen hoor - ik wil gewoon voorkomen dat dat slecht evolueert, da's al en vandaar heel de discussie.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ivo wrote:Nou, nou, als ik dit allemaal lees zou ik al schrik krijgen om mij te engageren voor volgend jaar. Een pak duurder en opgezadeld met een stelletjes zagers, klagers en associalen? :roll:
YESS =D> komaan Ivo, DOEN !! :wink:
Locked