µLuc wrote:Sorry jongen maar dit getuigt toch wel van heel weinig respect voor de andere bikers hoor. Wanneer je in de achterhoede van een Marathon of chrono zit moet je er maar rekening mee houden dat er minder technisch begaafd en condtioneel sterke rijders aanwezig zijn. Die jongens die je hebt aangereden hebben meer reden om zich aan jou te ergeren dan andersom en hebben toch zeker evenveel recht om hun hobby daar te komen beoefenen. Bikers met deze mentaliteit maken de sfeer op zulke evenementen dus echt wel minder aangenaam hé. En dan nog ..roy wrote: Doorgereden een eind verder in volle afdaling niet ver van de eerste bevoorading na de afdaling een plas trekt die sukkelaar voor mij we niet voledig zijn remmen dicht ik er met volle snelheid op en natuurlijk mijn knie redelijk bezeert. Die kerel vraagt nog nooit of alles goed is met me en rijd gewoon door. ..... Doorgereden in de aldaling daarna zijn deze voor mij ook zo snugger op hun remmen dicht te knijpen ik nog een beetje kunnen bijremmen maar met mijn buik vol op die sukkelaar zijn achterwiel gevlogen en mijn hand moet ook iets geraakt hebben want het deed zo'n pijn dart ik met moiete mijn stuur kon vasthouden.
dan daar benden gekomen wie zien we langs de kant staan die sukkelaar waar ik opgevlogen ben met zijn achterwiel in een 8 ik was dolgelukken dat hij niet meer verder kon......... ook vol van de sukkelaar die daar stonden te kijken of te voet naar beneden gingen.........60 k/m met een tijd van 4 h 49 min. met een real van 4 h 44min.(wat is het verschil). Met een 398 plaats in mijn catehorie.en in totaal een 521........
Volgend jaar kom ik terug maar dan zal ik maken dat ik in de start voor ben op die brokkerijders.![]()
Ik hou afstand van minimum 10 meter bij een afdaling.
Ik was al vollop aan het remmen om hen niet voorbij te steken want dat doe ik niet in afdalingen omdat ik dit veel te gevaarlijk vind maar dat ze hun remmen vlak na een lichte bocht dichtknijpen voor een plas dat kan er bij mij niet in. Als ik bergaf ga en ik mis mijn bocht of ik raak in een heul maak ik dat ik zo vlug mogelijk aan de kant ben want dit kan levensgevaarlijk zijn. Die tweede valpatij kon die kerel er zelf niet veel aan doen want hij stond als derde in een rij en hij had ook juist kunen remmen. Maar de eerste twee kunnen juist stoppen maar voor de 4 de in de rij is het telaat.
Ik was gewoon razend op die kerles ik vlieg daar op hun achterwiel en ze kijken nog nooit achter hun, mijn maat kwam al naar me gelopen om te zeggen gaat et want ik lag daar en zij rijden gewoon door alsof er niets gebeurt is. Ik had gewoon elke keer pech gehad als het mijn maat was die voor mij reed was het hem tweemaal maar nu was het ik. Na de eerste keer bleef ik nog redelijk rustig maar na twee keer kun je wel begrijpen dat ik toch wel ferm geiriteerd was.leedvermaak hebben wanneer een ander pech heeftIk denk dat ze bij jou een dosis verdraagzaamheid zijn vergeten.
En ik was zeker niet onvoorzichtig in de afdalingen want er waren veel anderen die ons gewoon voorbijstormden zonder zelfs te roepen.
Leedvermaak bij pech van anderen heb ik nog nooit gehad maar dit was de eerste keer en ik hoop dat het de laatste keer blijft.
die kerel was voordien een eind voor me ook gevallen en ik heb hem zelfs nog geholpen met het terug rechtstaan, en ik val dan op hem en hij rijd gewoon door, dit noem ik pas een slechte mentaliteit.
En ik moet eerlijk toegeven voor een valpartij van een ander heb ik nog gelachen. Ik stop altijd al er iemand valt om te helpen maar daar waren ze blijkbaar nog te lui om te zeggen gaat het.
Als jonge gast is mijn budged om te mtb'en beperkt dus rijd ik nog met gewone vbrakes en daarom staan die voor mij veel rapper stil dan ik.
Zoals je aan mijn uitslag kan zien reed ik niet voor een goede tijd.
Ik hoop dat ik volgend jaar mee doe dat ik toch wel gespaart blijf van dit leed.
Mesch heb ik tegen dan al schijfremen dat ik vlugger kan stoppen.
Ik kan wel bergrijpen dat niet iedereen conditionnel even sterk is en dat niet iedereen even rap rijd want iedereen moet beter worden. Maar ja die kerels kunne er iegenlijk ook niet veel aan doen. Ik heb nou pech gehad Mijn maten zeiden ook dat ik de pechvogel was want we waren met vier en ik zat toevallig deze twee keer op kop.