heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

_alain_ wrote:
Zombiker wrote:Euhm... zoals Kawa zegt: groen en rood zuigen :lol:
Dat durf ik toch niet te beweren..
Rood en groen zijn de kleuren in de vlag van Wales en daar is het toch vet goed om te fietsen ;-)
Ow sorry, inderdaad :lol: :lol:
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Zombiker wrote: Euhm... zoals Kawa zegt: groen en rood zuigen :lol:
Voor mij dan één rode en één groene brunette!
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

iddi wrote:
Zombiker wrote: Euhm... zoals Kawa zegt: groen en rood zuigen :lol:
Voor mij dan één rode en één groene brunette!
Die groene zal dan wel teveel gerookt hebben? :lol:
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Verzuren doe ik liefst op een technische helling.
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Nog even over het buitenland ter info!
Zondagavond nog een lang gesprek gehad met een mede mountainbiker over onze sport en over dit topic.
We hebben het al wel eens meegemaakt je komt eens een wandelaar tegen in de bos en meestal loopt deze ontmoeting af met een vriendelijke begroeting!
Maar het komt wel meer dan regelmatig voor dat deze ontmoetingen wat minder vriendelijk zijn, waarbij de wandelaar zich zeer raar begint te gedragen.
Je hebt hier dan te maken met ene groenen, die al gek rondspringend begint te beweren dat je op zijn pad rijd terwijl de bos volgens ons toch van iedereen is of die je perse de weg wil versperren of hysterisch begint te krijsen "de boswachter komt er aan" enz.
Nu ben ik op Paasmaandag in Nederland de TT van Gulpen gaan narijden wat trouwens een prachtig rondje is.
Zoals te verwachten waren er veel wandelaars en we kruisten ook aantal keren het pad van een georganiseerde wandeling, ik voelde mij bij momenten zelfs een beetje ambetant tegenover de wandelaars.
Ge komt een afdaling met hoge snelheid afgestoven en lopen daar vier wandelaars op het bospad.
Maar weet je wat mij echt opviel, hoe vriendelijk de mensen waren, geen enkele onvriendlijke reactie gehad, de wandelaars gingen zefs vanzelf uit de weg. We moetsen geen kik geven of ze maakten al plaats voor ons en we werden nog eens vriendelijk begroet.
Nu was ik een paar weken terug in het openluchtmuseum in Bokrijk, mijn oudste zoontje pas 4 jaar geworden bolt daar dan rond met zijn 12" fietske. Heerlijk voor dat manneke, rijd al zonder zijwielekes kan daar niemand geen kwaad doen tot we een groep mensen tegenkomen die naar een optreden aan het kijken zijn tegenkomen.
Stond een man voor ons en mijn zoontje kon niet door, ik vraag dan vreindelijk "meneer", krijg als antwoord terug "ALSTUBLIEFT HE, ALSTUBLIEFT HE"!
Die zelfde dag op de terugweg naar huis, willen van parking afrijden, je moet dan zoeen ticketteke in een automaat steken, gaat de slagboom open. Maar het ding marcheerde niet goed dus stond er een vrouw te helpen, begint een man die vrouw uit te schijten omdat het niet snel genoeg ging, niet normaal.
Bij mijn laatste bezoek aan Planckendael, mijn oudste zoontje had zijn fietske mee, er was toch niet veel volk en in Bokrijk en Gaiapark maakten ze er ook geen probleem van als hij zijn fietske bijhad.
Er lopen daar honderden kinderen rond met loopfietskes, kinderwagens ven die karren etc.
Zonder problemen binnen geraakt maar 100 meter in het park komt er een parkmedwerker ons vertellen dat mijn zoontje zijn fietske aan de ingang moet parkeren omdat er geen zijwiellekes op staan!
Leg het maar uit aan uwe kleine!
Ik was een duurtraining aan het doen, reed op een rustige weg zonder markering door de velden, links van de weg lag een fietspad maar ik had geen zin om op het fietspad te rijden.
Het was zo rond 7 uur s'avonds, komt dan een maloot met een Jeep mij voorbijgereden met zijn raam open roepend en wijzend van "GE MOET AAN DIE KANT VAN DE WEG RIJDEN" naar het fietspad wijzend!
Mijn vrouw is van Bulgaarse origine, super vriendelijke mensen, zeer gasrvrij heel warmhartig en dan kom je hier in Vlaanderen tussen wat koele afstandelijk mensen terecht waar mijn vrouw het toch soms echt moeilijk mee heeft.
Ik weet soms niet waaraan het ligt of waarom maar waarom doen mensen zo in Vlaanderen!
Gelukkig vormen de mensen die ik dankzij mountainbike heb leren kennen een uitzondering, ik heb dankzij deze hobby toch al veel vrienden gemaakt die toch tot het minder verzuurde soort behoren.
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

Mja, de beleefdheid bij sommige mensen tegenwoordig vrij ver zoek.
Onderweg kom je verschillende mensen tegen, de ene al wat vriendelijker dan de andere.
Het valt me wel op dat als je een mountainbiker tegenkomt dat ie ook vriendelijk dag zegt, maar een wielrenner zou nog liever omdraaien dan een goeiedag zeggen #-o

Verder ben ik hier nog wat bosweggetjes aan het verkennen en ik zie wederom meer en meer bomen langs de weg liggen die massaal gekapt geweest zijn :cry:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Dat heet bosbeheer hé (moet je maar naar hier komen, 't is de moeite)...
De mens, althans een deel ervan, wordt onverdraagzaam, alles stoort wat hun niet aanstaat. Gisteren ben ik nog even een toerke gaan doen tot Oppiter via Dilsen-Stokkem en Waterloos (Neeroeteren). Daar stond een moto-cross parcours, waar geen huizen in de buurt te zien zijn, en die mocht ook dicht wegens aanhoudend protest uit de buren (die er niet zijn).
In het Dilserbos staan barreels om quads en crossers tegen te houden, maar mensen van in de buren versperren nog op eigen manier de zijkanten met takken en rommel, en een plank met de opschrift: LAF/MOTO'S/ROT OP
Je ziet het, Jarvis en co, waar het probleem ligt. De mens !!!
En het ergste, de ABN en NPunters, die spelen hiermee, maken het leven en hobby's van de mens kapot, en verplicht hen in overtreding te leven. We leven in een samenleving waar het motto is: IK EERST EN DE REST MAG STIKKEN...en die van Brussel, die lachen zich kapot !!!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

gastenboek mtb kattenbos wrote:De 100km worden er 60. De lus in Balen keiheuvel wordt omgedoopt tot rust gebied en zo doende mogen wij hier niet meer komen.
Nu gaat de prachtige 100km in Kattenbos ook al niet meer door :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

En het zat op mijn kalender opgeschreven....je wordt er knettergek van!!!
Ze hebben geluk dat we ook natuurliefhebbers zijn, misschien de echte.
Hier is een heidebrand geweest, in Opgrimbie, waar MTBikers niet meer mogen. Wandelaars met hun sigaretten, die mogen nog en den boel in de fik steken, zoals in de Hoge venen.
:evil:
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Vos in de bossen wrote:Dat heet bosbeheer hé (moet je maar naar hier komen, 't is de moeite)...
De mens, althans een deel ervan, wordt onverdraagzaam, alles stoort wat hun niet aanstaat. Gisteren ben ik nog even een toerke gaan doen tot Oppiter via Dilsen-Stokkem en Waterloos (Neeroeteren). Daar stond een moto-cross parcours, waar geen huizen in de buurt te zien zijn, en die mocht ook dicht wegens aanhoudend protest uit de buren (die er niet zijn).
In het Dilserbos staan barreels om quads en crossers tegen te houden, maar mensen van in de buren versperren nog op eigen manier de zijkanten met takken en rommel, en een plank met de opschrift: LAF/MOTO'S/ROT OP
Je ziet het, Jarvis en co, waar het probleem ligt. De mens !!!
En het ergste, de ABN en NPunters, die spelen hiermee, maken het leven en hobby's van de mens kapot, en verplicht hen in overtreding te leven. We leven in een samenleving waar het motto is: IK EERST EN DE REST MAG STIKKEN...en die van Brussel, die lachen zich kapot !!!
Ik zou zelf ook graag een quad kopen, maar in mijn streek is nergens nog een crossparkoer te vinden.
En het is ook wel ergens normaal, want geef toe, crossmoto's veroorzaken toch best veel overlast met lawaaihinder op kop.

Misschien moeten de fabrikanten hun crossmoto's en quads eens standaard voorzien van een uitlaat die veel minder lawaai maakt, want nu hoor je ze al razen van een paar kilometer ver, en zeker als de eigenaar zijn moto nog wat aanpast om extra veel lawaai te maken.

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet aangenaam vinden om heel de tijd in de verte crossmoto's te horen razen.

Post Reply