vorig weekend mijn oude RK protection ook dicht gemaakt. Dat neemt wel wat meer tijd in beslag dan de nieuwe versies. Maar met nozisch is hij wel perfect dicht nu.
Gewoon inkappen schudden, effe laten liggen, schudden, bijpompen, schudden ... en blijven herhalen tot de flanken dicht zijn. (ik pompte tot tussen 2 a 2.4 bar)
Je moet er gewoon even aan willen werken. Het is niet zo simpel als 1 keer schudden en taddaaa dicht. (bij mijn nieuwe Xking protection scheelde het nogthans niet veel :D)
Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
-JP-
- Mountainbiker
Opgepast starbike zend gewoon de oude versie op on het excuus dat het de enigste versie is die Continental kan leveren. Terwijl er op de site een foto van de nieuwe 2011 versie staat en ze ook beweren dat het die is alvorens te shippen.
Yey dat gaat weer een toffe discussie worden. Eens zien wat die extra service voor online aankopen van Visa inhoud.
Yey dat gaat weer een toffe discussie worden. Eens zien wat die extra service voor online aankopen van Visa inhoud.
-JP- wrote:Mss wat off-topic maar starbike kan de nieuwe Race king protection leveren.
De mijne zou onderweg moeten zijn :D
ik rij steeds met de supersonics, ook in de ardennen en nog geen problemen mee gehad. en ik ben nu niet bepaald een zachte afdalerbezembiker wrote:ik heb me een setje X KINGS gekocht versie racesport,heb hem juist vooraan al opgelegd en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben kwestie van grip enzo!
maar men vraag is eigenlijk of de versie racesport sterk genoeg is om er ardenneritten mee te rijden!ik vind de flanken eigenlijk niet zo dun maar toch twijfel ik of ik ook de protection zou kopen!
racesport is tubeless ready dus hij zou toch iets sterker moeten zijn dan de supersonic?of heb ik dat mis!
Gisteren in Houffa een fleske NoZich gekocht si en vandaag volgens de regels van de kunst erbij gedaan..
Banden mooi proper en droog gemaakt
Gemonteerd en laten Klikken
Lucht afgelaten
Dan via ventiel 100ml in iedere band gedaan
Opgepompt tot 2 bar
Mooi rond gedraaid en geschud
En nu op een emmer gelegd si en ik laat ze tot morgen zo liggen
dan bij pompen indien nodig, schudden en ronddraaien
Dan weer op de emmer op andere kant
enweer dagske laten liggen en dan resultaat bekijken...
Banden mooi proper en droog gemaakt
Gemonteerd en laten Klikken
Lucht afgelaten
Dan via ventiel 100ml in iedere band gedaan
Opgepompt tot 2 bar
Mooi rond gedraaid en geschud
En nu op een emmer gelegd si en ik laat ze tot morgen zo liggen
dan bij pompen indien nodig, schudden en ronddraaien
Dan weer op de emmer op andere kant
enweer dagske laten liggen en dan resultaat bekijken...
Last edited by zaskar72 on Mon 02 May 2011 21:39, edited 1 time in total.
Komt ervan als ge op een ander gaat !-JP- wrote:Opgepast starbike zend gewoon de oude versie op on het excuus dat het de enigste versie is die Continental kan leveren. Terwijl er op de site een foto van de nieuwe 2011 versie staat en ze ook beweren dat het die is alvorens te shippen.
-JP- wrote:Mss wat off-topic maar starbike kan de nieuwe Race king protection leveren.
De mijne zou onderweg moeten zijn :D
http://www.all4bikes.be/ecom/catalog/pr ... id=1557112
-
jochemr
- Mountainbiker
Ik heb alles geprobeerd om deze band ( X-king protection 2.2) dicht te krijgen maar het is niet gelukt. . Om de 5min schudden en omdraaien op emmer bij een druk van zowel 2 als 3,5 bar, ontvetten, 2 soorten latex gebruikt (Notubes en NoZisch), dun laagje latex aan binnenkant aanbrengen en nacht laten drogen, gewoon na op druk zetten rondrijden... Er blijven maar nieuwe kleine gaten in zijwanden komen. De ene band lost wel minder rap dan andere. Bij zowel Schwalbe, Ritchey, maxxis en vredestein met Notubes latex nooit geen problemen gehad met luchtdicht maken. Komt dit probleem enkel voor bij de nieuwe 2011 X-king banden of is dit gewoon een probleem voor alle Continental banden? Verder vond ik hem als achterband ook vrij veel rolweerstand hebben tov bv een racing ralph.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ontstaan die lekken tijdens het rijden, of als hij nog op de emmer ligt en je de druk bv verhoogt van 2 naar 3 bar? Tijdens het rijden zit je met het fenomeen dat de sealant naar buiten geslingerd wordt, tegen het loopvlak aan en dus niet tegen de flank van de band, waar de lekken ontstaan. Ofwel even stoppen en schudden met het wel (of thuis). Uiteindelijk zal hij ooit wel dicht geraken.
Op het NL forum zijn er in het Continental X-King topic een aantal posts waarin mensen met hetzelfde fenomeen van 'altijd maar nieuwe gaatjes' na contact met Continental hun banden hebben mogen terugsturen en nieuwe gekregen hebben. Zou om de eerste productieserie gaan waarbij problemen zijn vastgesteld. Fabricagefout zou zeker een domper zijn - neem is contact op.
Op het NL forum zijn er in het Continental X-King topic een aantal posts waarin mensen met hetzelfde fenomeen van 'altijd maar nieuwe gaatjes' na contact met Continental hun banden hebben mogen terugsturen en nieuwe gekregen hebben. Zou om de eerste productieserie gaan waarbij problemen zijn vastgesteld. Fabricagefout zou zeker een domper zijn - neem is contact op.