Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ik rijd bijna winter en zomer met semi-slicks van Panaracer...de Mach SS en heb eigenlijk alleen last van gebrek aan grip als er een dun vettig laagje op harde ondergrond ligt...maar dat heb je met noppenbanden ook snel vind ik.
Aangezien ik met mijn bike ook veel op de weg rijd, verkies ik het comfort van deze semi-slicks boven het kleine ongemak bij een slijkerige omloop.
pv007
Mountainbiker

Post by pv007 »

speedmax ritchey!!
onvoorstelbaar snel!!
ivan
Mountainbiker

IRC

Post by ivan »

mcoen wrote:IRC Mythos XC Slick
Als die nog in goede staat zijn mag je een prijsje maken voor mij via PM graag.

Mgg Ivan
crosserke
Mountainbiker

smalle slicks

Post by crosserke »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het rijden met smalle slicks op zijn mtb?
Ik ben hierover aan het denken omdat mijn banden echt wel heel snel slijten als ik over asfalt rij. (dan wil ik mijn noppenbanden enkel gebruiken om te mtben)
Zijn er bepaalde merken die aan- of af te raden zijn?
Welke maat is het beste?

Alvast bedankt
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Mijn slickservaring beperkt zich tot het noname-product van een fietswarenhuis (ITB) in de buurt van Leuven (denkelijk ook te vinden onder de merknaam Kenda, oa bij Janssen):

voordelen:
- simpele montage want 1.5
- (vaak) niet nodig om andere binnenbanden te kopen, veel binnenbanden gaan van 1.5 tot 2.1
- heel goedkoop (7.5 euro per band)
- zwaar, dus extra trainingseffect

nadelen
- zwaar en niet supersmal, dus niet echt de allersnelste wegbandjes (maar dat is voor mij geen bezwaar)

Ik zie het dus absoluut niet zitten om 30-40 euro uit te geven voor een paar trainingsbandjes. Bovenvermelde bandjes stonden trouwens standaard op m'n moeder haar stadsfiets :D
Pietje
Mountainbiker

Post by Pietje »

idem dito bij mij.
2 bandjes voor 15€ die op m'n extra set wielen ligt. héél gemakkelijk, andere set erin en vertrokken.
Moet niet altijd het duurste te zijn om goed gediend te zijn!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ik zit nu al een paar weken terug op m'n Ritchey Tom Slicks 1.0 bandjes.
Gemiddelde ligt hierdoor zo'n 1 a 2 km hoger dan met om het even welke mtb band.
Ook continental maakt 1.0 bandjes voor mtbs.
Je fiets ziet er dan wel wat raar uit en je rug moet er tegen bestand zijn.
In combinatie met een wegcassette 12-25 (11-23 is nog beter) kan je hiermee serieus uit de voeten. En ook op de Smeysberg of Moskesberg (17 en 18%) kom ik nog boven op het middenblad

Image
KONA-boy
Mountainbiker
Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Post by KONA-boy »

op mijn Scott Endorphin die ik gebruik om op de weg te trainen (jaja, er zijn er nog ... ) staan nu Continentals sportcontact 1.6.
natuurlijk breder dan 1.0, maar minder hard op te pompen en dus meer comfort. Zeer goede rolweerstand en met een speciale anti-lek laag.
en ook hier een wegcassette erop. meer heb je niet nodig.
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

Ik heb Michelin Wildgripper City 1.25 slicks.
Image
Ik rij daar eigenlijk ni graag mee :-? . Ze hebben een heel dik en bijzonder hard rubberen loopvlak.
Comfort nul komma nikske.
Ik rij tegenwoordig veel op de baan (woonplaats-werk) en verkies dan een 2.0 semislick die ik op 4kg zet.
Bolt zeer goed en geeft toch nog iets comfort op onze slechte fietspaden.
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

A d r i wrote:ik zit nu al een paar weken terug op m'n Ritchey Tom Slicks 1.0 bandjes.
Gemiddelde ligt hierdoor zo'n 1 a 2 km hoger dan met om het even welke mtb band.
Ook continental maakt 1.0 bandjes voor mtbs.
Je fiets ziet er dan wel wat raar uit en je rug moet er tegen bestand zijn.
In combinatie met een wegcassette 12-25 (11-23 is nog beter) kan je hiermee serieus uit de voeten. En ook op de Smeysberg of Moskesberg (17 en 18%) kom ik nog boven op het middenblad
Ik heb ook Ritchey Tom Slicks 1.0 bandjes. Ik ontzie het meestal om die bandjes op mijn velgen te krijgen, da's bijna niet te doen. Ik sta dan ook op het punt een tweede set wielen te kopen.
Post Reply