15/03/2009 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Ook afgezakt deze morgen naar Gits, op een normaal zomeruurke,iets voor 9,vertrokken.
Twas nog fris en de lange broek maar aangehouden,waarvan iets verder reeds spijt #-o
Aan de bevoorrading de forumbende tegengekomen en dan maar efkes meegereden tot aan de extra bv,thx slijkske en ze moksje.
Echter nadien rap moeten afhaken,slechte conditie of waren het de beentjes?
Al bij al toch een mooi tochtje onder een stralende zon.
Volgend jaar toch wel terug Billy,afwisseling hé :P
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

AMG wrote:
lucvdb wrote: Op het einde heb ik toevallig nog een stuk kunnen meerijden met de kidstoer. Ook die werd goed aangepakt : de Roeselarenaere geconcentreerd voorop om de bende in goede banen te leiden en AMG helemaal achteraan... maar die was vooral gefocust op een blonde paardestaart die naast hem reed :-D :-D
:-D :-D [-X [-X [-X
Okee ik zal het wat beter formuleren :

Op het einde heb ik toevallig nog een stuk kunnen meerijden met de kidstoer. Ook die werd goed aangepakt : de Roeselarenaere geconcentreerd voorop om de bende in goede banen te leiden en AMG helemaal achteraan die zich opofferde om de "personal trainer" te zijn van de blonde paardestaart die naast hem reed...

Om te bewijzen dat ik het goed meen :
Hierbij verklaar ik de AMG-track tot de best bewegwijzerde track ooit met een record aantal bordjes per lopende meter.

:-D :-D :-D :-D
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Haha :-D :-D

Idd, de AMG-track had ik inderdaad voorzien van de nodige randinformatie... en mijn broertje stond daar wat het fiets-verkeer te regelen heb ik horen zeggen...

Volgend jaar zal dit stukje niet meer in onze tocht zitten :cry: omdat er op die grond binnen enkele maanden nen hangar wordt geplaatst, JAMMER! :(
hieno
Mountainbiker

Post by hieno »

Deze morgen om 8.00 vertrokken onder stralende zon. Mooi en afwisselend parcours. Goede bevoorrading (cake was zeer lekker !!). Organisatie was perfect. Wel paar keer moeten zoeken omdat we pijltjes niet hadden gezien. Klein stukje technisch parcours van AMG vond ik een beetje van het goede te veel ! Voor een eerste organisatie was dit echter voor de rest een zeer geslaagde tocht. Volgend jaar weer van de partij ! :-D
Erimy
Mountainbiker

Post by Erimy »

Zeer geslaagde tocht , mskn wel mede door het goede weer , anders ging de 56 toch redelijk zwaar uitvallen denk ik , de technische stukjes waren prima ingericht, ook in Kortemark aan de brug bij tram 4 (twee keer gedaan zelfs) ! Super gewoon, meer van die dingen zou ik zeggen, ook in vaste routes zou dat eigenlijk mogen,

Enkel wat pijltjes gemist , soms staan er 4 op een hoop aan het kruispunt zoals aan de Atlantahal en direct Links enkel nog een onopvallend pijltje , ook de eerste bevoorading nooit niet gezien, schilderen in FLUO kleuren zou ik zeggen , en het blauwe deel bvb iets groter maken, want dat roze valt echt soms niet op
Mio
Mountainbiker

Post by Mio »

AMG wrote:Haha :-D :-D

Idd, de AMG-track had ik inderdaad voorzien van de nodige randinformatie... en mijn broertje stond daar wat het fiets-verkeer te regelen heb ik horen zeggen...

Volgend jaar zal dit stukje niet meer in onze tocht zitten :cry: omdat er op die grond binnen enkele maanden nen hangar wordt geplaatst, JAMMER! :(
Dan maak je toch een parcour in de hangar..... #-o
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

De primeur van de wakkere bakker & friends, daar moestenwe uiteraard bij zijn. En voor een primeur kon het tellen , amai.
Deorganisatie was zo goed als perfect, en dat voor een allereerste organisatie =D> =D>
De Grysperres kennen duidelijk hun streek,want elk stukje maïsland dat nog niet was omgeploegd, elke weide-doorsteek, elke dreef , elke mogelijkheid om ergens veld of wei in te duiken werd benut, wat een hoog off-road gehalte opleverde in een feitelijk off-road arme streek. 't Was vooral ook een hele zware tocht, en - het werd hier al ergens aangehaald- bij regenweer #-o
Gelukkig scheen het zonnetje , en was er schijnbaar weinig wind . . . tenzij je die op kop had.
Het heuvelachtige van de streek makte het nog extra lastig , en ook het systeem met de sterren om de moeilijkheidsgraad aan te duiden van enkele trajecten was goed gevonden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, na de traditionele blitzstart van 't klimmerke, eigenlijk al na een vijftal kilometer al de eerste sterretjes zag . . .
En wat een service zeg : Op het einde van dat technisch stuk bij die brug, stond er op 't eind gewoon iemand om je fiets aan te nemen en die over de vangrail te zetten !!
Onderweg blijkbaar toch ergens niet goed opgelet, want wij hebben slechts één bevoorrading gezien, en ook diene specialen hebben we niet kunnen vinden.
De zandbak op 't eind was geen spek meer voor mijne bek, het fiets-trial parcourtje bij AMg vond ik goed gevonden, en dan eindelijk . . . zonebordje nr 1. Wat was dat een welgekomen verlossing ! !
Halfweg zone 1 stond er nog een gevaarsbordje bij de ingang van de boerderij : "Traag rijden" en max. snelheid 30 km/uur ! ! Een probleem dat zich - bij mij toch - duidelijk niet meer stelde !
Helemaal versleten, en met 59 km op de teller , tevreden terug in Gits gearriveerd, en besloten dat het meer dan goed was, voor een eersteling ! Sjiek gedaan, Grysperres, en bravo voor het vele, vele werk dat jullie in je tocht hebben gestopt !
ezechiel
Mountainbiker

Post by ezechiel »

Het was een heel goeie tocht, met veel variatie!

Verder wil ik de organisatie nog bedanken voor het terugvinden van mij polar CS600. Bij de brug in Kortemark blokkeerde mijn ketting en overkop gegaan. Bij die valpartij mijn polar kwijtgeraakt, maar natuurlijk had ik dat pas een eindje later door. Dan nog teruggereden en nog een heel eind gezocht, maar niet gevonden. Daarna is iemand van de organisatie (mijn broer :wink: ) gaan zoeken en heeft die teruggevonden!
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

zeer mooie tocht maar wel ne lastigen voor de rest is alles al aangehaald .en spijtig dat den warme bakker te ver is van kuurne ,want twas lekker.
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Vermits ik om 11 uur terug thuis moest zijn (familiale verplichtingen) ben ik om 7h30 van thuis uit vertrokken met het fietske om de start te nemen om 7h45. Wegens tijdsgebrek niet de volle afstand gedaan maar toch de 45km. Bij de tweede off raod strook nog even de juiste weg kwijtgeraakt (alternatieve route gevolgd via veld en hopelijk komen er geen klachten van de plaatselijke boer) om terug op het parcours te komen. Al snel werd duidelijk wat de rode draad zou worden van dezen TT, namelijk de immense inspanningen dat deze mannen geleverd hebben bij het uitstippelen van het parcours =D> =D> . Enorme creativiteit werd aan de dag gelegd om prachtige dingen te verwezenlijken :-D . En ’t moet gezegd : de weergoden hadden ook fantastich werk geleverd waardoor kwasi alles goed berijdbaar bleef 8) 8) . Bevoorrading was ook uitstekend en bike wash werkte prima :-D .
Kortom : verwachtingen waren hoog gespannen maar die mannen hebben het vertrouwen op geen enkel ogenblik geschaad. Proficiat met deze eerste organisatie. Dit smaakt naar mééééééééééér =D> =D> =D> =D> .
Post Reply