24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

=D> =D> =D> =D>
Prachtigen toch!
Tot volgend jaar!!!

Grtz
elji
Mountainbiker

Post by elji »

De 125 gereden, pracht van een organisatie =D> =D> =D>

Door men eigen schuld in Leupegem misreden :oops: en 2 keer dat stuk over die keien gedaan :evil: , dan gezien dat ik rechts was gereden waar een pijl naar links stond , hierdoor 130km op de teller aan 21.3 (6u7min).

1 keer plat #-o ook in de omgeving van Leupegem.

De 35% helling niet boven geraakt :oops:

Veel last van te droge ketting door het stof, piepen dat die deed #-o ,
gelukkig olie gekregen aan de bevoorrading in bos waar we die lekkere rijsttaart kregen rond km 95

Tot volgend jaar :bounce:
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vala zi, da was HET bewijs dat een tocht die voor de eerste keer georganiseerd wordt, der boenk op kan zijn... Alles was af, seingevers aan drukke kruispunten en zo, perfekte bevoorradingen me pralinekes mjam... Twas een plezier om daar rond te rijden, mijn gedacht!

Aja, tope gereedn met Deurbieter en de 85 gedaan... En ons voor volgend jaar voorgenomen om de 100 te doen... Kheb begot nog nooit zo'n afstand al MTB'en gedaan en dan nog op zo'n parkoer... Platte banen hebben ze daar precies niet... Naar het einde toe nog Katrien overstoken, nog een forumgezicht dat we kunnen plaatsen zi.... Op de Taaienberg pertinent geweigerd het gootje te kiezen 8) ... En leuke afdalingen, manman! Het enige minpunt vond ik het ontbreken van terrils #-o ...

Tot volgend jaar, beste Herders!
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Magistraal !
Heb in de Vlaanders waarschijnlijk al lastigere toers gereden maar weinig schonere. Al die onbekende paadjes, wat een verrassend parcours !
Ben gestart voor de 56 km maar via het parcours van de 103 km tot aan de 1 ste bevoorraading uitgekomen op 68 km.
Super bevoorradingen, uitstekende bepijling, mooie weer en dito parcours : een hoogdag voor mij (en zo te horen in de kantine voor meerdere bikers) !
Nadien nog een leuke après gehad met enleke forumbikers.

Aan de organisatie een super proficiat en maak er a.u.b. maar een gewoonte van om ieder jaar iets dergelijks op poten te zetten.

Ik zou zeggen "See you next year" maar kom intussen in november ook maar rijden bij ons (9 november Amougies).
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Goe tochtje :-)

Niks op aan te merken :wink:
phoenix.cr
Mountainbiker

herders maraton

Post by phoenix.cr »

net terug van 85 km heb mezelf terug moeten reanimeren ,want was de eerste keer dat ik dit soort afstanden deed ,het was echt een prachtige tocht met alles erop en eraan,voor de bevoorrading over kop geweest en in de prikkeldraad geland #-o #-o #-o :evil: maar niet opgeven he [-X en toen later mijn binnenband er uit en in de gracht..... :bounce: :bounce: een collega biker geeft mijntoen geholpen om terug te kunnen rijden waarvoor dank...nu weet ik dat er leven is na de dood.....na diene helse tocht (gelukkig was het panoramisch zicht ,bevredigend..... :P :P en op tijd en stond een bevoorrading ,chapeau voor de herders en we drinken er nog een op :roll: ..
Mr. Swiss
Mountainbiker
Location: Specialized stumpjumper expert fsr 2008 + Rider XT hardtail 1999

Post by Mr. Swiss »

Herdertjes, herdertjes een nieuwe klassieker is geboren (zelfs na de eerste editie). Neem de toertochten van Oudenaarde, Ellezelles, Ronse, Neder-Brakel...en neem de tofste stukken eruit en zo bekom je de Herdersmarathon. Mannen subliem gedaan !!!! Zelf heb ik de 103 gedaan. De eerste 40 konden niet op, dalen, stijgen, single traks en dan nog in bepaalde bossen bmx parkoertjes maken. Gewoon weg de max !!! Dan eventjes uitrusten (relatief genoemd) op weg naar Oudenaarde. De paadjes waren zo goed gekozen dat men soms de indruk niet had om in een stad rond te rijden. Prachtig langs het water. De bevoorradingen waren tip top (zie de pralientjes in Etikhove). Na mijn tweede doortocht daar waren er waarschijnlijk drankproblemen door de hoge opkomst. Verder zeer goede bepijling, hagen die geschoren waren, graspaadjes die gemaaid werden, paletten om beekjes te overwinnen en de seingevers op de gevaarlijke punten. Allé tot volgend jaar om het 'beest' (35%) te temmen, de enige die ik niet gehaald hebt.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Een schitterende tocht met alles wat een mountainbikehart maar kan wensen: heel wat hoogtemeters, prachtige technische parcours in het bos van den dokter en het livierenbos, prachtige vergezichten,mooie singletracks.... De verwachtingen waren zeer hoog gespannen en werden volledig ingelost. Dit was echt 95 km genieten. Ge moet het maar doen om voor de eerste keer zo'n feilloze organisatie neer te zetten. Inschrijving, bevoorradingen, bepijling, seingevers... alles was perfect. Natuurlijk moet je ook wat geluk hebben met het weer voor en tijdens de tocht. Dit was hier gelukkig ook het geval waardoor het parcours er perfect bij lag. Achteraf nog een leuke apres met enkele forumbikers. Een dikke proficiat aan de volledige groep van de herders. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Hopelijk kunnen we volgend jaar opnieuw genieten van zo'n prachtige tocht.

Veeteeteetje, noteer alvast zondag 29 juni in je agenda. De tocht van Ronse doet ook een deel van deze streek aan en is ook wondermooi.
Last edited by Fritsie on Sat 24 May 2008 18:28, edited 2 times in total.
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Kort samengevat

-de 85 gedaan
-de eerste 15 km waren subliem
-daarna zeer goede afwisseling road-offroad met prachtige stroken
-organisatie perfekt
-genoten op de après van de vele uitgetelden die lang uitgestrekt of in een andere
houding aan het bezinnen waren over de voobije tocht.
Daar kan ik ook van genieten :wink:
-AVS 16,4 in 05.20u, k'ben content voor mezelf.
-Herders, terecht een hele dikke proficiat =D> =D> =D>
SuPaH FLY
Mountainbiker

Post by SuPaH FLY »

supertocht herders, als jullie er nog éénte maken laat het dan maar weten want den dezen zal zeker terug afkomen =D> =D> =D>
Post Reply