12/13-01-08 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de modderfuckers(michael)
Mountainbiker

Post by de modderfuckers(michael) »

yup ook zeer tevreden van deze tocht!!
alleen maar lof voor de organisatie
de 55 gereden en moete zeggen die lus op de cats was gewoon af!
afzien, op en neer tot overmaat van ramp mijn achterrem naar de klooten ergens op de cats!dus de rest verder met enkel voorrem #-o
enig minpuntje vond ik de afstand tussen de eerste en tweede bevoorrading,maar voor de rest niks dan lof! één van de mooiste ritten van de streek als je het mij vraagt
volgend jaar terug =D>
Ice Cube
Mountainbiker

Post by Ice Cube »

ik wil ook, ik wil ook =P~ =P~ =P~ =P~
Tot morgen dan.
Ciao.
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Vandaag ook de 55km van kemmel gereden en kmoet zeggen kheb het hier een daar lastig gehad (voor derailleur kon niet meer op de eerste plateau door modderhinder)ma goed kheb dan maar wat harder gestampt 8) . bevooradingen waren zeer verzorgt zelf donuts en kippenboutjes.
kvond het een geslaagde tocht. het technisch gehalte was ook goed :-D
(kheb een klein schuivertje gemaakt maar daar spreken we niet over :roll: )
Prachtig weer dusja wa wil je nog meer e
kzou zeggen twijfel nie en ga morgen richting kemmel !!!

MVG
Surviver III
Mountainbiker

Post by Surviver III »

Ik zyn der zeker ook!!!

Kykn der ol nr ut!

Hopn op goej bjen...
Martine
Mountainbiker

Post by Martine »

Deze morgen de 45 km gereden, 't was gewoon af. Mooi parcour en de bevoorradingen konden niet beter. In het begin wel wat last had van de tegenwind , maar bedankt voor het duwtje in de rug raketman. :-)
De afspuistand was dik in orde en de douche lekker warm. Tot volgend jaar!
Signer
Mountainbiker

Perfect

Post by Signer »

Zal niet veel woorden aan vuil maken, :wink: in een woord "fantastisch".=D> =D>
Schitterend parcour,bevoorrading,en bepijling.
Next year zeker terug maar dan met beloofde paaldanseres op de laatste bevoorrading.

Grtz,
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

per uitzondering deze middag gestart voor de jaarlijkse afspraak met kemmel. Wel een beetje teleurgesteld in de eerste 10km, ik telde 3 offroadstroken. Scherpenberg offroad beklommen, ondanks dat het pijltje naar rechts wees. Vanaf de rode berg begon het offroad gehalte toe te nemen. Op de extra lus van boeschepe en cats konden gerust wat extra offroadstukken toegevoegd worden. Hier moet je geen rekening meer houden met mindere bikers, wat wel het geval is in de kleinere lussen.
Op het einde van de afdaling van boeschepeberg? bij Lichterveldenaere gekomen en de tocht een tijdje samen verder gezet, hij voorop bergop en ik bergaf. Er zaten toch enkele mooie afdalingen in waar ik me eens goe kon laten gaan. Maar waar zijn die bergskes gebleven in de 1e afdaling van de cats?
Op de zwarte berg nog een ketting gerepareerd bij een biker die alles meehad, maar niet wist hoe eraan te beginnen.
Kemmel rechts laten liggen, daar had ik geen zin meer in.
Organisatie was op alle vlak tiptop, maar voor mij mochten er iets meer stroken offroad in. Alhoewel ik denk dat de organisatie de verstandige keuze gemaakt heeft om hier en daar een strook te schrappen en het zo voor iedereen berijdbaar te houden.
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

patje raketje wrote:ja ja grandmaster steek het maar weer op den ...... dat ge te laat was, :evil: :evil: :evil:
zou het niet kunnen dat je een beetje faalangst had na enkele stoute uitspraken :oops: :oops:
ps mijn avs was 21.3 en dat zonder overdrijven :^o :^o

voor de organisatie : een woord " perfekt"

dank aan alle mensen die een berijdbaar, prachtig en toch lastige tocht mogelijk gemaakt hebben. =D> =D>
Paketje,
'faalangst' is een woord dat niet voorkomt in het woordenboek van de grootmeester. En zeker niet met opzet te laat. Wel nog naar ginder gefietst,hé. En toen nog constant felle tegenwind...
Maar eerlijk is eerlijk : een avs van 21,3 : dat is wel heel sterk!
Zou daar momenteel niet aan kunnen tippen, maar dan ook nog maar op 40% van mijn kunnen.
Zal morgen wel om stipt 8u30 starten..............
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

cowboy peter wrote:per uitzondering deze middag gestart voor de jaarlijkse afspraak met kemmel. Wel een beetje teleurgesteld in de eerste 10km, ik telde 3 offroadstroken. Scherpenberg offroad beklommen, ondanks dat het pijltje naar rechts wees. Vanaf de rode berg begon het offroad gehalte toe te nemen. Op de extra lus van boeschepe en cats konden gerust wat extra offroadstukken toegevoegd worden. Hier moet je geen rekening meer houden met mindere bikers, wat wel het geval is in de kleinere lussen.
Op het einde van de afdaling van boeschepeberg? bij Lichterveldenaere gekomen en de tocht een tijdje samen verder gezet, hij voorop bergop en ik bergaf. Er zaten toch enkele mooie afdalingen in waar ik me eens goe kon laten gaan. Maar waar zijn die bergskes gebleven in de 1e afdaling van de cats?
Op de zwarte berg nog een ketting gerepareerd bij een biker die alles meehad, maar niet wist hoe eraan te beginnen.
Kemmel rechts laten liggen, daar had ik geen zin meer in.
Organisatie was op alle vlak tiptop, maar voor mij mochten er iets meer stroken offroad in. Alhoewel ik denk dat de organisatie de verstandige keuze gemaakt heeft om hier en daar een strook te schrappen en het zo voor iedereen berijdbaar te houden.
Nochthans de Beklimming van de Kemmel was deels offroad en ook nog de steilste kant,
ik kan er eigenlijk nie goed tegen dat er ook maar iemand durft te zeggen dat er te weinig offroad was en dan een zware lastige strook laat liggen,... hoe durf je, dit is een van de zwaarste tochten die ik reed ( wel met kemmel erbij ) soms superzwaar ploeteren in de klei, heel tricky afdalingen , super bevoorrading met ditto vrijwilligers een echte mountainbiketocht ingericht door echte mountainbikers met de juiste mentaliteit.
mocht je niet die biker in nood gehalpen hebben k zou je een klets op je poep willen geven deju [-X
Last edited by frawiwi on Sun 13 Jan 2008 01:32, edited 1 time in total.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Oei, mijn reactie zal wel wat te laat zijn om twijfelaars te overhalen om toch maar in Kemmel te starten...en waarom? Omdat je een zeer goed georganiseerde toertocht in een prachtige streek krijgt aangeboden. Alle "bergskes" uit de streek zitten erin. Wie de grote toer rijdt, krijgt een schitterende lus op de Mont de Cats waarbij deze driemaal wordt beklommen. Akkoord, de organisatoren laten hier en daar wat off-road links liggen, maar dit is een bewuste keuze om een volledig berijdbaar parcours aan te bieden (wat niet evenvoudig was na de regenval van de voorbije dagen). En daar zijn ze volledig in geslaagd. Op het laatste ogenblik werden zelfs nog enkele stukken er uitgelaten. Kortom meer dan de moeite waard om naar Kemmel af te zakken en de afwezigen hadden eens te meer ongelijk. Ook op de organisatie was er niets aan te merken. Je ziet dat hier een gedreven team met tien jaar ervaring aan het werk is. Zowel de bepijling (eenmaal hebben we wel verkeerd gereden (5 km) aan de oude spoorweglijn omdat er blijkbaar een pijltje verdraaid was), de afspuitstand als de bevoorrading waren prima. De bevoorradingen deden ons eventjes denken aan luilekkerland...Deze morgen zijn we (Etienne en ikzelf) heel vroeg gestart en we hebben er alletwee enorm van genoten. Toen we naar Kemmel reden regende het, enkele uren later was het prachtig weer. Wat wil een mens nog meer? De tocht staat reeds genoteerd voor volgend jaar. Bedankt, niemand kon mij voor twee euro een even mooie zaterdag bezorgen! =D> =D> =D>
Post Reply