Allemaal wat overdreven. Niet?
De natuur zal niet kapot gaan door enkelingen die een hoek willen afsnijden en achteraf meestal tot de constatatie komen dat ze er geen meter voordeel hebben mee gedaan.
Het oversteken op onverantwoorde wijze. Zolang ze je maar niet van de baan rijden vind ik dat zoiets moet kunnen. Een vriendelijk gebaar maakt het geheel wat draaglijker voor de persoon die wordt voorbij gestoken maar dit hoeft voor mij niet.
De adrenaline en dopamine die vrij komt bij het inhalen van een andere renner is niet afhankelijk van de positie waarin hij/zij rijdt. De uitwerking ervan kan soms tot onbeleefdheid tot agressief gedrag leiden maar ook dit zijn menselijk gedragingen waar zelfs professionele topsporters last van hebben ondanks de sancties die daaraan verbonden zijn.
Als je zoiets niet aankunt blijf je dus beter weg van een Chrono. Er zijn genoeg TT's, vaste routes en andere mogelijkheden om je favoriete sport te beleven.
28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Splenter
- Mountainbiker
Euh excuseer? Ik heb nu nog nergens gezegd dat ik er niet tegen kan dat ze mij voorbij steken, zelfs op onmogelijke stukken (hoewel ik op die stukken wel eens durf vloeken op zo'n idioot). Wat ik wel zeg is dat elke mountainbiker wel wat meer respect mag hebben voor de natuur. Ik wil samen met jou dat bewuste plekje eens gaan bekijken, die enkelingen, dat zullen er alles samen gemakkelijk meer dan 100 geweest zijn. Moet je maar eens bekijken welk effect dat geeft.
- BEASTY
- Mountainbiker
yep,Splenter wrote:Euh excuseer? Ik heb nu nog nergens gezegd dat ik er niet tegen kan dat ze mij voorbij steken, zelfs op onmogelijke stukken (hoewel ik op die stukken wel eens durf vloeken op zo'n idioot). Wat ik wel zeg is dat elke mountainbiker wel wat meer respect mag hebben voor de natuur. Ik wil samen met jou dat bewuste plekje eens gaan bekijken, die enkelingen, dat zullen er alles samen gemakkelijk meer dan 100 geweest zijn. Moet je maar eens bekijken welk effect dat geeft.
er zijn nu eenmaal mensen die iets meer druven of kunnen dan mensen die dan niet zouden doen/druven, vb al de afdalingen waar een bord stond DANGER als ze dat bord zien stappen ze al af, ik heb ze allemaal naar beneden gereden als je een beetje durf en stuurvaardig bent was dat geen probleem.
en dat van de natuur inderdaad groot gelijk ge moet ne keer op de kluis komen rijden daar is ook al alles afgezet met palen een draad en dat komt ook van die gasten die van alles op de grond smijten en overal door wandelen
gr
THE BEAST
[/url]
Voor mij is dat ideaal zo wat in file rijden de eerst kilometers,dan ben ik goed opgewarmd en ben zeker niet in het rood gegaan wat mij op het laatste ten goede en de tijd dat je daar verliest haal je op het laatste dubbel en dik in.Deze keer heb ik het toch wat te rustig opgenomen want aan de aankomst had ik nog altijd geen pijn benen wel pijn armen en daar moet ik wat gaan aan doen.Ik heb altijd schrik van mij te forceren in een marathon met de kans van de aankomst niet te bereiken.Eigenlijk zou ik er eens a fond moeten tegen aangaan en zien hoe ver ik geraakt.Onderweg toch weer enkel mensen een andere richting zien inrijden dan de pijltjes aangeven.Is het fraude of was het een opgave?
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
http://www.chronorace.be/web2/ Naar La Raid gaan, uw nummer zoeken en op het icoontje klikken.simply red wrote:Weet er iemand waar je de foto,s kunt terug vinden .
- Chiemel
- Mountainbiker
- Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike
k Heb voor de 4e keer ook dezen AT tot een goed einde gebracht.
k Moet wel zeggen: t was serieuze paté! Amai mijne frak!!!
Conditioneel geen echte problemen gehad (effekes de man met de hamer tegengekomen op de laatste helling voor de laatste bevoorrading en t laatste stuk was ook op t gemak).
Fietske had het net iets lastiger: door de modder geraakte ik niet op t binnenblad, gevolg: aan elke serieuze helling stoppen om ketting manueel te verleggen.
Voor de rest ben ik blij dat iedereen ook zo zalig heeft afgezien in den blubber...
En voor diegenen die vloekten op de file: als je voor een goede tijd gaat, schrijf je volgende keer gewoon op voorhand in (je start dan sowieso in blok 1 of 2), dan heb je daar allemaal gene last van, en anders zorg je dat je helemaal vanachter staat en dan nog een beetje wachten zodat alle files zeker zijn opgelost.
Voorts verdient de organisatie weeral een dikke pluim: 17€ is voor mij niet te veel als je kijkt wat je er allemaal voor in de plek krijgt: een super-parcours, start in blokken, championship-systeem, deftige fotografen, heeeeeeel uitgebreide bevoorradingen, nog nen isostar en een pet, ne vrij degelijken bike-wash en (min of meer) warme douches waar er tenminste plaats is om u om te kleden. Kortom, meer moet da nie zijn.
Tot slot nog over de afstanden die afweken: de organisatie kan niet tot op de honderd meter nauwkeurig zeggen hoe lang het parcours is omdat ze soms op het allerlaatste moment nog wijzigingen aanbrengen (afhankelijk van weerssituatie, sommige toestemmingen,...). k Zou dus eerder zeggen: wees blij dat de organisatie zo flexibel is!!
En wat maakt nu die paar kilometer meer of minder. Afzien doe je toch.
k Moet wel zeggen: t was serieuze paté! Amai mijne frak!!!
Conditioneel geen echte problemen gehad (effekes de man met de hamer tegengekomen op de laatste helling voor de laatste bevoorrading en t laatste stuk was ook op t gemak).
Fietske had het net iets lastiger: door de modder geraakte ik niet op t binnenblad, gevolg: aan elke serieuze helling stoppen om ketting manueel te verleggen.
Voor de rest ben ik blij dat iedereen ook zo zalig heeft afgezien in den blubber...
En voor diegenen die vloekten op de file: als je voor een goede tijd gaat, schrijf je volgende keer gewoon op voorhand in (je start dan sowieso in blok 1 of 2), dan heb je daar allemaal gene last van, en anders zorg je dat je helemaal vanachter staat en dan nog een beetje wachten zodat alle files zeker zijn opgelost.
Voorts verdient de organisatie weeral een dikke pluim: 17€ is voor mij niet te veel als je kijkt wat je er allemaal voor in de plek krijgt: een super-parcours, start in blokken, championship-systeem, deftige fotografen, heeeeeeel uitgebreide bevoorradingen, nog nen isostar en een pet, ne vrij degelijken bike-wash en (min of meer) warme douches waar er tenminste plaats is om u om te kleden. Kortom, meer moet da nie zijn.
Tot slot nog over de afstanden die afweken: de organisatie kan niet tot op de honderd meter nauwkeurig zeggen hoe lang het parcours is omdat ze soms op het allerlaatste moment nog wijzigingen aanbrengen (afhankelijk van weerssituatie, sommige toestemmingen,...). k Zou dus eerder zeggen: wees blij dat de organisatie zo flexibel is!!
En wat maakt nu die paar kilometer meer of minder. Afzien doe je toch.
- TEAM SAFETY JOGGER
- Mountainbiker
Post by TEAM SAFETY JOGGER »
Het Safety Jogger Team was ook met 2 bikers aan de start verschenen. We waren zondag niet vertrokken in Mazy ..... wegens te slecht weer
.
Dus gingen we zeker naar Theux, ter plaatse ingeschreven en dan vertrokken in de laatste startbox voor de 60km. Nu heb ik hier al het een en ander gelezen over het inhalen en rustig rijden. Nu er is een podium, er zijn prijzen, de wegen zij afgesloten, en je hebt een nummer op je stuur hangen, bovendien is er een uitslag.
Ik weet niet, ik zeg niet dat je de mensen de kant moet inrijden (is mij wel gebeurd tijdens een afdaling
iemand van de Zeweties, mijn excuses daarvoor, ik ben ook gestopt om te kijken of alles in orde was) maar dit lijkt sterk op een wedstrijd. En of je nu voor de 1ste plaats rijd of voor de 300ste, ik probeer dan toch zo snel mogelijk te rijden. Er zijn genoeg TT, daar betaal je een pak minder en de drankposten en de organisaties zijn daar ook dik in orde.
Er was veel verkeer heel veel, en inhalen was moeilijk op dit slijk parcours.
Maar dit is een chrono, en ik heb géén goesting om op voorhand in te schrijven. Ik vind 20€ veel geld, de mannen die wat sneller rijden, stoppen raar of zelden aan die drankposten.
Er is hier al gezegd, 60km op een ander dag? Denkt ge dat die gasten van de 100km dan die dag gaan thuis blijven?
Wat ik hier lees genieten van de drankposten, etc.
Op zondag een TT en op maandag een chrono.
Dan rijd op maandag iedereen zo snel mogelijk van Start naar Aankomst, zonder natuurlijk iemand in de kant te rijden, en dan heb je deze discussie's niet. Want dan kunnen de mensen die willen genieten van de omgeving en de drankposten op zondag komen rijden.
Tot zaterdag op de 10h van Grobbendonk.
Dus gingen we zeker naar Theux, ter plaatse ingeschreven en dan vertrokken in de laatste startbox voor de 60km. Nu heb ik hier al het een en ander gelezen over het inhalen en rustig rijden. Nu er is een podium, er zijn prijzen, de wegen zij afgesloten, en je hebt een nummer op je stuur hangen, bovendien is er een uitslag.
Ik weet niet, ik zeg niet dat je de mensen de kant moet inrijden (is mij wel gebeurd tijdens een afdaling
Er was veel verkeer heel veel, en inhalen was moeilijk op dit slijk parcours.
Maar dit is een chrono, en ik heb géén goesting om op voorhand in te schrijven. Ik vind 20€ veel geld, de mannen die wat sneller rijden, stoppen raar of zelden aan die drankposten.
Er is hier al gezegd, 60km op een ander dag? Denkt ge dat die gasten van de 100km dan die dag gaan thuis blijven?
Wat ik hier lees genieten van de drankposten, etc.
Op zondag een TT en op maandag een chrono.
Dan rijd op maandag iedereen zo snel mogelijk van Start naar Aankomst, zonder natuurlijk iemand in de kant te rijden, en dan heb je deze discussie's niet. Want dan kunnen de mensen die willen genieten van de omgeving en de drankposten op zondag komen rijden.
Tot zaterdag op de 10h van Grobbendonk.
Gewoon doen! Ik was ook van dat gedacht. Wel een beetje de rit inschatten. 3de chrono dit jaar was Raid Assesse. Normaal gaan we altijd met wat clubleden. Deze keer was ik alleen en zou ne keer vollen bak gaan van in het begin en zien hoever ik kwam.roger wrote:Ik heb altijd schrik van mij te forceren in een marathon met de kans van de aankomst niet te bereiken.Eigenlijk zou ik er eens a fond moeten tegen aangaan en zien hoe ver ik geraakt.
ipv de gebruikelijke 15 gemiddeld, had ik 17.7.(had zelfs een rijgemiddelde van +19 gemiddeld maar door verzorging van een open wonde aan het been veel tijd verloren) Nooit gedacht dat ik het 75km en +- 1600 hm zou volhouden... Sauveniere had ik dan weer 26 gemiddeld. (+- 550 hm en 75km) Dat zijn ritten waar een gewone sterveling zoals ik ook vollen bak kan gaan van begin tot einde zonder half dood te vallen.
Theux, Malmedy en Houffa moet dan anders aangepakt worden. Veel langer en pakken meer hoogtemeters. Een voor jou deftig en "snel" tempo rijden die je denkt aan te kunnen tot het einde zonder slenteren en te veel tijd te nemen aan bevoorrading. Zoveel mogelijk eten en drinken op de fiets. Een mens kan meer aan dan je denkt! Al moet het nog een beke plezierig blijven ook hé.
Eens proberen zou ik zeggen, maar steeds met respect voor de medebiker en natuur.
Wel in de Hagelandse Chrono zal ik het eens proberen en we zien wel.Als het niet meer gaat dan vind ik nog altijd de weg naar mene auto.DdT wrote:Gewoon doen! Ik was ook van dat gedacht. Wel een beetje de rit inschatten. 3de chrono dit jaar was Raid Assesse. Normaal gaan we altijd met wat clubleden. Deze keer was ik alleen en zou ne keer vollen bak gaan van in het begin en zien hoever ik kwam.roger wrote:Ik heb altijd schrik van mij te forceren in een marathon met de kans van de aankomst niet te bereiken.Eigenlijk zou ik er eens a fond moeten tegen aangaan en zien hoe ver ik geraakt.
ipv de gebruikelijke 15 gemiddeld, had ik 17.7.(had zelfs een rijgemiddelde van +19 gemiddeld maar door verzorging van een open wonde aan het been veel tijd verloren) Nooit gedacht dat ik het 75km en +- 1600 hm zou volhouden... Sauveniere had ik dan weer 26 gemiddeld. (+- 550 hm en 75km) Dat zijn ritten waar een gewone sterveling zoals ik ook vollen bak kan gaan van begin tot einde zonder half dood te vallen.
Theux, Malmedy en Houffa moet dan anders aangepakt worden. Veel langer en pakken meer hoogtemeters. Een voor jou deftig en "snel" tempo rijden die je denkt aan te kunnen tot het einde zonder slenteren en te veel tijd te nemen aan bevoorrading. Zoveel mogelijk eten en drinken op de fiets. Een mens kan meer aan dan je denkt! Al moet het nog een beke plezierig blijven ook hé. :wink:
Eens proberen zou ik zeggen, maar steeds met respect voor de medebiker en natuur.
- TJ!
- Mountainbiker
Een pet...?Chiemel wrote:Voorts verdient de organisatie weeral een dikke pluim: 17€ is voor mij niet te veel als je kijkt wat je er allemaal voor in de plek krijgt: een super-parcours, start in blokken, championship-systeem, deftige fotografen, heeeeeeel uitgebreide bevoorradingen, nog nen isostar en een pet, ne vrij degelijken bike-wash en (min of meer) warme douches waar er tenminste plaats is om u om te kleden. Kortom, meer moet da nie zijn.![]()
...waar lagen die...?
De vorige jaren kregen we idd steeds een verrassing aan de aankomst, maar deze keer heb 'k toch niets gezien...