Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

robin wrote:terug van oostduikerke,het was een prachtig parcour,ben geeindigt op 1u35 :-D
Dat was alvast in mijn buurt ergens. Ik had ook 1u35 op het fietscomputertje.
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

GT wrote:Bij de inschrijving had ik reeds gemerkt dat de organisatie bespaard had, hetgeen bij de eerste bevoorrading nogmaals bevestigd werd. Water. WATER?!
Er was toch nog een tweede bevoorrading met aquarius ook! En als je zo diep gaat is het gewoon wat vocht in je mond en aangezicht gooien. Drinken lukt toch niet echt, of je moet er je tijd voor nemen...
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Niet te veel met modder gooien naar de organisator. Organisatie was niet 100% en kan zeker beter maar gelukkig dat die gast de organisatie in handen wilde nemen anders was er GEEN coastrace dit jaar
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Gunter wrote:kpeins da diene uitslag nog lang kan duren want twas allemaal met hand genoteerd en zo'n ouderwetse manier kan nie vlug gaan hé

ps: qua organisatie op het parcours vond ik het alleszins ook sterk ondermaats:
1) bij een straat-oversteek heb ik zeker zo'n 4minuten moeten staan wachten om eerst de auto's door te laten.... wat is dan het verschil tussen een tt en een wedstrijd?
2) bij het ingaan van de duinen heb ik zeker zo'n 6minuten moeten staan bevriezen omdat er enkele tientallen stonden aan te schuiven om die single track in te rijden
Volledig mee eens, de organisatie was beneden alle peil, de start trok op niets, iedereen kwam naar voorgeschoven, de mensen met licentie mochten plotseling niet meer vooraan starten. We moetsen ook een aantal minuutren wachten om de straat over te steken, dit kan toch niet voor een wedstrijd he. Veel te veel opstoppingen in de eerste ronde.
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

1000 starters = 1000 verschillende meningen en daar zullen altijd negatieve tussen zitten. Ik vind het in ieder geval de mooiste beachrace.

Loopstart met een extra lus naar Nieuwpoort om het veld wat uit te rekken en daarna een stevige strandstrook. Volgens mij voldoende tijd om op te schuiven. Daarna een combinatie van single tracks, asfaltverbindingen en korte snedige klimmetjes. Dus opnieuw opvoldoende plaats om op te schuiven.
De start is in iedere strandrace (uitgezonderd De Panne) en zenuwachtige bedoening en een hele klus voor de organisatie om de opgezweepte bende in toom te houden.
We mogen van geluk spreken dat mensen hun schouders onder de organisatie willen steken en zoals dikwijls .... de beste stuurlui staan aan wal!!!

Johan c.
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

De organisatie moet maar zorgen dat het parcours verkeersvrij is, anders is er niet veel wedstrijd aan. Zouden Meirhaeghe en co ook moeten stoppen hebben om auto's door te laten ?
En dan die loopstart... Dat blijf ik zo onnozel vinden ! Tegen dat je op het strand bent, ben je al kapot gelopen. Chaos en gedrum tussen de toeschouwers door. Zelfs mijn vader, die langs de zijlijn meekeek, vindt zo'n start maar niks ; precies een bende waggelende eenden met vogelgriep zei hij, wat ik me goed kan inbeelden. Hopelijk stoppen ze daar in Knokke eens mee.
Singletracks door de duinen zijn wel mooi, maar niet te doen met zoveel volk. Is ook voor verbetering vatbaar. In De Panne is er nog eens zoveel volk maar kun je wel blijven rijden.
Enfin, de organisatoren doen allicht hun best, maar wij betalen dan ook wel €15.
Persoonlijk toch vrij content. 22 km in 55 minuten met een gebrekkige conditie. Binnen 2 weken hopelijk beter.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Miejster wrote: Er was toch nog een tweede bevoorrading met aquarius ook! En als je zo diep gaat is het gewoon wat vocht in je mond en aangezicht gooien. Drinken lukt toch niet echt, of je moet er je tijd voor nemen...
Dat is volledig waar Miejster, maar mijn 'recensie' was nog niet af ... :wink:
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Jeremy wrote: Veel te veel opstoppingen in de eerste ronde.
Ook waar, maar het parcours was tot daar onveranderd gebleven, dus men kan het niet echt wijten aan de organisatie ... lag gewoon aan het feit dat de wind in de rug zat richting Sint-Idesbald, de massa bleef te dicht bij elkaar.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

STUKA wrote:De organisatie moet maar zorgen dat het parcours verkeersvrij is, anders is er niet veel wedstrijd aan. Zouden Meirhaeghe en co ook moeten stoppen hebben om auto's door te laten ?
En dan die loopstart... Dat blijf ik zo onnozel vinden ! Tegen dat je op het strand bent, ben je al kapot gelopen.
Die start is ook zoiets vreemd. Diegenen die de pech hebben om achteraan te starten, zoals ik, moeten 100 meter door dat mulle zand zien te ploeteren. Diegenen die het geluk hebben om vooraan te starten, springen op hun fiets en zijn weg ... De laatsten hadden al een halve minuut en de nodige vermoeidheid aan hun been eer ze op hun fiets zaten. Een tijdsregistratie d.m.v. een chip zou hier al wonderen doen.
Maar het moge wel gezegd worden: als je wedstrijd dààr van moet afhangen ... (maar toch! :wink: )

Over die agenten bij die oversteek. Jah ... ik heb daar gelukkig steeds kunnen over vliegen, niet moeten wachten. En om eerlijk te zijn, ik zou niet gewacht hebben ook, ik zou domweg gedacht hebben: het is een wedstrijd, dus de bikers gaan voor. Blijkbaar geen correcte gedachtengang mijnentwege :wink: . Meirhaeghe en consoorten hebben gemiddeld 10 tot 15 minuten voor op de middenste/laatste bikers, enkel en alleen door het feit dat ze nergens hoeven te wachten. Noch in de duinen door file, noch bij die oversteek ... zo wordt het allemaal wel makkelijk e! :wink:

Oostduinkerke is ook echt wel mijn favoriet. Geen golfbrekers, net strand, nette dijk, leuke sporthal, mooie duinen, snedige beklimmingen, ...

Er zei iemand dat die passages door de duinen geschrapt moesten worden, wegens te veel volk. Maar heb je er in de tweede ronde nog last van gehad? Ik niet, dus houden die duinen! :wink:
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

GT wrote:
Jeremy wrote: Veel te veel opstoppingen in de eerste ronde.
Ook waar, maar het parcours was tot daar onveranderd gebleven, dus men kan het niet echt wijten aan de organisatie ... lag gewoon aan het feit dat de wind in de rug zat richting Sint-Idesbald, de massa bleef te dicht bij elkaar.
akkoord parcours is mssh onveranderd op dat stuk maar het aantal deelnemers is (bij mijn wijten) toch serieus gestegen en daar hadden ze moeten op voorbereiden en eventueel sommige single-tracks eruit laten.... in een wedstrijd met +1000 man kan je in mijn ogen moeilijk single-tracks steken waar je moet zigzaggen en baggeren in zand

daarvoor vind ik Knokke beter omdat je daar op het parcours nooit zult vastlopen; anderzijds is het mtb-gehalte daar dan minder natuurlijk

ivm het wachten bij straat-oversteek vind ik ook echt onbegrijpelijk... ik werd daar als eerste tegengehouden en diene mens zei mij vlakaf "zolang ik geen motto zie afkomen met de eerste renners dan moet je maar wachten..."...

vond het gewoon belachelijk om te zien dat je mensen duidelijk op sportief vlak kunt overwinnen en 10-minuten later zie je ze op 10m van je aanschuiven aan een single-track en begint alles terug opnieuw; idem bij de straat-oversteek, was daar juist weggereden van een groepje en alleen doorgetrokken naar het voorliggend groepje maar uiteindelijk kwam de ganse groep terug tesamen aan die straat-oversteek en mijn demarrage was nutteloos en het voorliggend groepje nooit meer teruggezien want die hadden ineens enkele minuten voorsprong...

als tt zou ik dit zeer geslaagd vinden voor 3 euro ofzoiets; voor een wedstrijd van 15 euro.... hmmm niet echt geslaagd....
Post Reply