Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Vandaag in het belang van Limburg: Durft Paulissen duel met Sven Nys aan???

In Houffalize deed het gerucht de ronde dat Roel Paulisen wellicht niet zal starten in het BK in Tervuren. Dat hij niet gelukkig is met het parkoer is al langer geweten, "te gemakkelijk en gemaakt voor veldrijders". Chris Sommerijns, voorzitter van de inrichtende club, is het daar niet mee eens. "Het is niet omdat we in Vossem elk jaar een top veldrit organiseren dat het BK mountainbike daar op gaat gelijken. Men zou blij moeten zijn dat Sven Nys bereid is om de leegte na Paulissen wat op te vullen." Voor Paulissen is het feit dat Nys in Tervuren zou starten niet de reden voor een eventueel forfait. "Aan het BK gaan 3 wereldbekerwedstrijden vooraf. De laatste is op zeer grote hoogte. Als je daarvan terug komt is het logisch dat je niet erg sterkt kunt presteren, trouwens een rustpauze in het vooruitzicht van het EK en WK zou na die Amerikaanse wereldbekers ook heel goed uitkomen. In ieder geval heb ik nog geen beslissing genomen of ik al dan niet zal starten in Tervuren. Ik moet het daarover nog eens uitgebreid gaan hebben met mijn sponsor, die uiteraard niet zoveel belang hecht aan die Belgische titel. Ik wel."
irtimit
Mountainbiker

Post by irtimit »

Door Sven Nys zal het mtb in België meer
televisie aandacht krijgen en zo mss kunnen verder
uitgroeien!

Laten we hopen...
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Ik hoop da Sven niet wint , Hij kiest weer de gemakkelijkste wedstrijden uit BK en EK . De echte MTB'ers zouden het niet plezant vinden denk ik. zou hem wel eens willen zien in Houffalize . En hij moet ook met een echte MTB afkomen en niet met een omgebouwde .
Der zijn MTB'ers die kei hard trainen om een plaatske te bemachtigen en de Sven gaat daar efkes tussen vringen . Ofwel ist MTB ofwel Veldrijden .

Das mijn gedacht .
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

Eh? EK een makkelijke wedstrijd?? Het EK wordt in Kluisbergen verreden en ik weet niet of je bekend bent met het parcours. Ik heb daar al een paar keer een wedstrijd gereden en ik kan je verzekeren dat het daar klotezwaar is. Het is inderdaad niet zo technisch als houffalize maar de korte opeenvolging van slopende hellingen maken het zeker een ek-waardig parcours. Als Nys daar goed uit de voeten kan, is dat zeker een goede indicatie dat hij op de goede weg zit...

cheers
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Laten we niet te hard roepen op voorhand en gewoon afwachten. Als het BK op een veldritparkoer wordt gereden, dan heeft Sven veel kans, maar ik zou ook de rest niet op voorhand afknallen. Hij zou ook de week ervoor in Malmedy meerijden volgens het Belang, dus daar zullen we al eens kunnen zien wat 'em waard is! Als Sven extra publiciteit oplevert voor de MTB sport, dan moeten we dat met beide handen aannemen. Ik ben ook geen Nijs fan maar ik wil hem wel een kans geven om zich op een MTB te bewijzen.
Laten we eerst koersen en dan analyseren... en niet omgekeerd! Wie had die Bui vewacht in Houffa???? Niemand he!!
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Der zijn MTB'ers die kei hard trainen om een plaatske te bemachtigen en de Sven gaat daar efkes tussen vringen . Ofwel ist MTB ofwel Veldrijden .
Man, man, man. We zijn weer vertrokken ... De minder getalenteerde mtb'ers zijn 't slachtoffer ... En dan verschieten dat er achter de topper(s) een 'gat' valt.
idtmp
Mountainbiker

beste bikers

Post by idtmp »

Men kan het ons echter niet kwalijk
nemen dat wij de factor Nys wat uitspelen om extra volk naar de
organisatie te krijgen. Diegenen die er iets op tegen hebben dat we "op
die manier" het Mountainbike wat extra in het daglicht willen stellen en
meer volk naar een BK proberen te krijgen, heeft het dan toch verkeerd
voor met de MTB sport !
En durven beweren dat Roel schrik zou hebben van Sven, die nog niets
bewezen heeft in die discipline, lijkt mij nog meer met de haren
getrokken. Enfin, wat er ook van is, wij hopen natuurlijk dat Roel gewoon
zijn 10e titel op rij komt pakken in Tervuren en hopen daarenboven dat de
algemene indruk over de organisatie in Tervuren eens wat positiever wordt!

Dit is de een deel van de uitleg in tervuren!

Roel kan misschien niet deelnemen omwille van de drie zare World Cups! Na deze World Cups gaat Roel misschien een korte rustperiode inlassen voor het EK en het WK!

Deze text mag niet gebruikt worden !
Ze behoord tot eigendom van www.roelpaulissen.com!!!
8)
idtmp
Mountainbiker

Post by idtmp »

cyclonerick wrote:heb nog niet hele topic gelezen,
maar in 96 of 2000 is peter van den abeele (ooit BK veldrijden) ook in de selectie mtb van de spelen geraakt. Hij heeft daar toen weliswaar geen enkele rol van betekenis kunnen spelen, maar ik vind dat geen indicatie voor nys, aangezien sven op vele gebieden nog getalenteerder is.
Hij heeft toen wel 14 gereden in Houffalize waar roel Paulissen 15 eindigde dus Roel Paulissen en Peter waren gekwlificeerd!
:P
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

De eerste MTB test van Nys zou er volgens de krant van vandaag gaan komen op 10 Juli in Malmedy.
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Vergis ik mij of was Roel vorig jaar op het BK een beetje ziek, en was er nog een belofte voor hem?
Post Reply