Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

zeer fijn dagje op de fiets!!!!
ook "goede sfeer" onder de deelnemers, vaak "ga maar", "doe maar" en op 't einde werd iedereen een "ploegmaat", rustig uitrijden, zorg dat ge niet meer lek rijdt, zelf nog druivensuiker aangeboden,...

(dit muz van een hollander die vond dat ge als wandelaar telkens in de stront
moest gaan lopen zodat hij 't beste spoor had, alsof wij continu van
kant gaan wisselen, heb die "heeeeeel lang mijn mening zitten gegeven")

"mijn koers"
als ik niet laatste eindigde is dat omdat ik na de transProvence deftig kan
afdalen, heb sommigen mss wel 5keer gekruist, ik er voorbij bergaf,
beetje verder haalden ze me bergop weer in

puike organisatie ook!!!
anyway, als ik nog eens "voldoende" in vorm ben, kom ik terug
maar deze rit is zo intens dat ge wel degelijk goed getraind aan de start
moet komen

dikke chapeau aan de mannen die de langere afstanden reden
jullie zijn echt wel "beren"
de vrouwen: damn, sommigen waren van 't schoontste dat ik al op een fiets
ben tegengekomen 8)
brix
Mountainbiker

Post by brix »

yep , echt een ferm tocht . ik had de 65 gereden en was ruim voldoende voor mij .
laatste stukken bergop toch te voet moeten doen , mijn lampje was serieus uit !! tegen volgend jaar toch iets meer trainen ;-)
ne dikke proficiat voor de organisatie .
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Mijn eerste chrono :lol: Vanmorgen niet helemaal piep, slaaptekort en een aantal windsurfsessies nog in het lijveken. even getwijfeld tussen afstanden en dan de 91 gekozen.
Knappe tocht, slecht 1 keer voluit op de plaat gegaan op een vettig worteltapijt en dan voor de rest gewoon aardig afgezien. Zo moet dat zijn :lol: De warmte was bij momenten echt een extra factor.
Fijne organisatie en veel aangename interacties. Leuk ook dat er zoveel dames hierop inschrijven, chapeau!
Onnoemelijk veel rijsttaarten verzwolgen, denk niet dat ze aan mij verdiend hebben.
Finale van de langere afstanden was er dik op, blij dat ik die gekozen had.
Volgend jaar slaap ik daar ergens in de buurt, rust ik wat uit vooraf en dan de 115 km.
Leuk instituut die RDHF!
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

65 km voor mij vandaag en het was echt =D>

Organisatie zoals altijd in Malmedy top, en ook de uitgestippelde tocht was wederom subliem...
Zoals iemand hierboven vermeldde: de kuitenbijters op t einde deden enorm pijn... Chapeau voor de 90 en 115'ers

Eindtijd volgens kilometerteller 4h02min, ben benieuwd naar klassering.

Tot volgend jaar Malmedy!

Trouwens dank aan Lowie voor de vele (nuttige) updates op dit forum!!
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Ook voor mij mijn eerste chrono een jaar na mijn allereerste TT. Heb het wel wijselijk bij de 65 km gehouden. Afgezien, maar ook genoten. Het was machtig. Klimmetjes voor en na het kasteel waren inderdaad zwaar. Die ervoor toch volledig kunnen oprijden. Ook het begin was best pittig, tussenin was het een heel klein beetje makkelijker.

Die streep omhoog na de laatste bevoorrading zag er wel uitdagend uit. Ik zag het nog wel zitten en was eigenlijk een beetje teleurgesteld toen ik zag dat ik rechtdoor mocht rijden. :lol:

Organisatie was top.

En petje af voor alle dames.
BikerBas2
Mountainbiker

Post by BikerBas2 »

Hier n Hollander. Rdhf wat kunnen jullie mooie marathons organiseren. Was wederom perfect!

Weet iemand nog wat er met die jongen gebeurt is die op km 17 gevallen was? Ik heb hem geholpen en ben eigenlijk wel benieuwd. Volgens een andere biker met medische achtergromd zou hij zijn ribben gebroken hebben en een klaplong hebben.
Was snel gebeurt: hij schoof alleen maar wat uit over een boomwortel. Hij ging denk ik net 20 p/uur.

Bas
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Super genoten en afgezien en had redelijk goeie benen maar bij het zien van de uitslag ist al minder :evil: DSQ hier versta ik nu niks van pffffffffff!!!!!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Nog maar eens bewezen dat Malmedy de meest technische ardennenmarathon is, in sommige afdalingen moest je toch ook een dosis geluk hebben waar je uit kwam... 1 afdalingske goed onderuit gegaan en toch een tijdje moeten bekomen :oops: Verder wat materiaalproblemen; versnellingen liepen niet zoals het moest (daarnet reden gevonden/derailleurpad geplooid), continu zakkende zadelpen, materiaalbushouder losgekomen aan 1 boutje en geen inbus bij voor het andere te lossen :roll: ...
Maar goed, we hebben het overleefd, 65km / 4u29.
Voor mij wel de laatste deelname, vind 'm iets te gevaarlijk :oops: en die loopstroken liggen mij ook niet 'k wandel liever met de hond dan met mijn mtb :lol:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

SD2E wrote: Voor mij wel de laatste deelname, vind 'm iets te gevaarlijk :oops:
Heb onderweg die bedenking ook gemaakt, maar dat extreme is nu juist hun handelsmerk. Die afdaling vlak voor het kasteel naar de Warche.... RECHT naar beneden de vallei in.. :drunk:

Heb wel wat pech gehad onderweg, met onder meer een ketting die ik in 2 losse stukken heb getrapt( langs de Trôs-Marets). Een unicum. Gelukkig had ik 2 gold links mee 8)

En de Borbotte is mijn zwart beest gebleken (daarna is alles voor mijn ogen zwart geworden)...

Image

Image

Image
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

leuk 65km met een 1800Hm ,29er heeft zijn dienst bewezen in de klimmen en afdalingen ,op 1klim na (die na het kasteel 10.5 na de fotograaf lukte nog maar toen ik de bocht nam was teveel en te voet 2de deel )de rest alles op en af gereden ,die ene afdaling is zalig achter het zadel en gaan

Benen waren niet schitterend en binnengereden met 4h35 denk ik mits mijn naam er niet op kwam maar de buurman zijn tijd bekeken

Allé 181 ste
Post Reply