Ardennes Trophy (La Reid- Theux) 24/05/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dogma
Mountainbiker

Post by Dogma »

Yalta-cruiser wrote:@Dogma:
Heb jullie gezocht maar niet gevonden bij de eerste ravit.
Ik heb de inrichters meteen verwittigd dat jullie vriend onderaan die afdaling op de grond zat (uitgelegd waar) en ze zijn meteen vertrokken.
Even later zag ik dat er een mini-van met een speci achterop voorbij reed, dus vermoedde ik dat het ok was en ben ik verder gereden.
Ik had idd veel zwart in mijn tenue, maar herinner me niet met jullie contact te hebben gehad.
Wens jullie vriend het allerbeste, dit wens ik niemand toe.
Grts.
Ah, toen wij naar beneden reden op zoek naar onze kameraad vroeg een biker of we opzoek waren naar Dave, dacht misschien dat jij die persoon was.
Dave is nog steeds in het ziekenhuis, hij mag morgen proberen met een speciale nekband als dat goed gaat mag hij naar huis om daar verder te revalideren. Indien dit niet goed gaat moet er een soort van metalen kooi rond zijn hoofd komen met bouten en pinnen om alles stabiel te houden.
Ik duim voor het eerste.
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

was toch wel wat een samenloop van omstandigheden, en dan nog eens de wet van murphy er bij door dat andere parkoers...

die bocht zit al jaren en jaren en jaren in het parkoers, ik heb hen daar eigenlijk nooit iets anders weten doen, misschien zijn ze een klein beetje nonchalant geweest ? wie weet ? Wel zijn we in de laatste klim nog eens naar beneden gemoeten om nog een extra helling te doen, maar dat is maar 1 keer geweest.
- er kan altijd iets mis lopen (bv. vervalsing, maar dit was niet het geval) als je de bepijling doet vermoed ik toch dat je dit gezien moet hebben en duidelijker kan.
- de eerste 20km verschilde ook tov vorig jaar zoals ik me herinner maw op het einde kan het toch ook zijn dat men een andere klim deed naar La Reid.

Vind de organisatie goed maar hier moet men toch lessen uit trekken vooral voor een wedstrijd gerichte marathon van dit niveau. Veel beterschap aan de gekwetste.
mtbmuis
Mountainbiker

Post by mtbmuis »

er moet toch iemand de laatste zijn :-?
gelukkig reed ik dan zo traag dat ik niet verloren gereden ben :wink:

en ik heb idd wreed veel karakter - #-o
Mios
Mountainbiker

Post by Mios »

Voor mij was het mijn eerste deelname. Relatief weinig ervaring met de mountainbike maar had wel de LCMT als eerste mountainbike ervaring in de benen. Parcours heel mooi maar ook heel zwaar. Hoewel ik een fan ben van technische passage's begon ik me in de laatste 30 kilometer soms wel te storen aan de steile, technische afdalingen waarin ik het gevoel had nooit meer echt te kunnen recupereren. Waarschijnlijk doordat ik wat door mijn beste krachten heen begon te zitten verlangde ik op het einde soms naar een afdaling waarin je even kon uitblazen en rustig op het zadel kon blijven zitten.
Aan de eerste controle passeerde ik als 41ste, daar kende ik echter een dipje waardoor ik aan de tweede controle passeerde als 53ste. Ik kwam er echter weer door en aan de derde controle passeerde ik opnieuw als 43ste. Vanaf daar is het echter beginnen foutlopen: twee platte banden vooraan waardoor de motivatie zakte naar een dieptepunt, en de benen voelden ook niet meer echt fris aan. Met nog 15 kilometer te gaan zat Kim Saenen constant in mijn buurt en regelmatig in mijn wiel. Vijf kilometer verder merkte ik dat Sofie De Wulf plots ook had aangesloten. Zij streden dus om de tweede plaats. Even versneld en enkel Sofie kon mee. Die tweede plaats leek dus binnen voor haar. Tot ook wij dus verkeerd reden. Aangezien ik nooit eerder deelnam, beschikte ik dus niet over parcourskennis van vorige edities. Bij de bewuste T stonden we met wel 10 bikers rond te draaien, geen pijlen meer te bespeuren, en al zeker geen lijn dwars over de weg naar links om te beletten dat je naar links zou rijden. Wij reden dus wel naar links aangezien er nog geen 100 meter verder wel weer pijlen in kalk terug te vinden waren, maar dat moet dus het verkeerde parcours van de dag voordien geweest zijn.
Anyway, voor mij maakte het allemaal niet zoveel meer uit, maar voor Sofie en Kim was het best wel balen. Dat zou ik in hun plaats ook gedaan hebben.
Dat er dus mensen zijn die dit afdoen als een bagatel en dat de organisatie perfect was, begrijp ik niet goed. En het argument dat het parcours daar al jaren hetzelfde is, daar heb je bij een eerste deelname geen boodschap aan.
Ik vond de organisatie zeker niet slecht, maar beweren dat het perfect was is toch wel bij de haren gegrepen. Op die bewuste T zijn de uitpijlers serieus de mist ingegaan, bovendien was het mij in de kilometers daarvoor ook al opgevallen dat de pijlen minder duidelijk waren dan voorheen en hadden we al een paar keer harder moeten zoeken.
Het dubbel systeem met pijltjes en kalk lijkt me ook de ideale oplossing.
Enfin, ik heb me wel geamuseerd en ik kom zeker weer.

Zijn er trouwens mensen die het parcours op gps hebben? Ik zou het met plezier ontvangen. Lijkt me ideaal om nog eens te doen als voorbereiding op de Transalp. Het profiel mag dan wel helemaal anders zijn, maar het blijft een zware training :-D .
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Mios wrote:Voor mij was het mijn eerste deelname. Relatief weinig ervaring met de mountainbike maar had wel de LCMT als eerste mountainbike ervaring in de benen. Parcours heel mooi maar ook heel zwaar. Hoewel ik een fan ben van technische passage's begon ik me in de laatste 30 kilometer soms wel te storen aan de steile, technische afdalingen waarin ik het gevoel had nooit meer echt te kunnen recupereren. Waarschijnlijk doordat ik wat door mijn beste krachten heen begon te zitten verlangde ik op het einde soms naar een afdaling waarin je even kon uitblazen en rustig op het zadel kon blijven zitten.
Aan de eerste controle passeerde ik als 41ste, daar kende ik echter een dipje waardoor ik aan de tweede controle passeerde als 53ste. Ik kwam er echter weer door en aan de derde controle passeerde ik opnieuw als 43ste. Vanaf daar is het echter beginnen foutlopen: twee platte banden vooraan waardoor de motivatie zakte naar een dieptepunt, en de benen voelden ook niet meer echt fris aan. Met nog 15 kilometer te gaan zat Kim Saenen constant in mijn buurt en regelmatig in mijn wiel. Vijf kilometer verder merkte ik dat Sofie De Wulf plots ook had aangesloten. Zij streden dus om de tweede plaats. Even versneld en enkel Sofie kon mee. Die tweede plaats leek dus binnen voor haar. Tot ook wij dus verkeerd reden. Aangezien ik nooit eerder deelnam, beschikte ik dus niet over parcourskennis van vorige edities. Bij de bewuste T stonden we met wel 10 bikers rond te draaien, geen pijlen meer te bespeuren, en al zeker geen lijn dwars over de weg naar links om te beletten dat je naar links zou rijden. Wij reden dus wel naar links aangezien er nog geen 100 meter verder wel weer pijlen in kalk terug te vinden waren, maar dat moet dus het verkeerde parcours van de dag voordien geweest zijn.
Anyway, voor mij maakte het allemaal niet zoveel meer uit, maar voor Sofie en Kim was het best wel balen. Dat zou ik in hun plaats ook gedaan hebben.
Dat er dus mensen zijn die dit afdoen als een bagatel en dat de organisatie perfect was, begrijp ik niet goed. En het argument dat het parcours daar al jaren hetzelfde is, daar heb je bij een eerste deelname geen boodschap aan.
Ik vond de organisatie zeker niet slecht, maar beweren dat het perfect was is toch wel bij de haren gegrepen. Op die bewuste T zijn de uitpijlers serieus de mist ingegaan, bovendien was het mij in de kilometers daarvoor ook al opgevallen dat de pijlen minder duidelijk waren dan voorheen en hadden we al een paar keer harder moeten zoeken.
Het dubbel systeem met pijltjes en kalk lijkt me ook de ideale oplossing.
Enfin, ik heb me wel geamuseerd en ik kom zeker weer.

Zijn er trouwens mensen die het parcours op gps hebben? Ik zou het met plezier ontvangen. Lijkt me ideaal om nog eens te doen als voorbereiding op de Transalp. Het profiel mag dan wel helemaal anders zijn, maar het blijft een zware training :-D .
je hebt PB met parcours op gps. Have fun er mee!
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik vond de afdalingen over het algemeen helemaal niet technisch. Ze waren eerder van het caliber "remmen en los en laten bollen." Cimes de Waimes was iets heel anders. Dit was echt een parkoer voor de berggeiten onder ons.
Dame blanche
Mountainbiker

Post by Dame blanche »

mtbmuis wrote:er moet toch iemand de laatste zijn :-?
gelukkig reed ik dan zo traag dat ik niet verloren gereden ben :wink:

en ik heb idd wreed veel karakter - #-o
Ik zou er zeker even lang over gedaan hebben !
Chapeau! Jij durft je tenminste inschrijven, ikke bleef thuis :s :(
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

nog een filmpje @
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Heeft er of weet er iemand foto's of filmkes van de start van box B om 9u35?
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

polarbear wrote:nog een filmpje @
Prachtig filmke ! =D> Toepasselijk liedje ook 8)
of topic: voor de fans van Megadeth: dinsdag 8 juni in de AB !!!
Welke camera gebruik je daar voor ? Lijkt me wel scherp beeld!
Post Reply