Hagelandse crono 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

skin wrote:
Vissie2 wrote:Ben juist gefrustreerd terug. Schitterend parcours, pracht weer, goede bevoorrading, benen ok, maar dan die pijltjes :evil: :evil: .

Ben zonder overdrijven 8 keer verkeerd gereden, meestal in afdalingen. Dat heeft me zo'n 10-15 minuten gekost, naast veel energie en ook veel fut op het einde. In volle afdaling te ver rijden wil zeggen eerst vloeken omdat er geen pijltjes meer staan, draaien en dan terug bergop. Ben geen één afdaling nog vol aangegaan, want de kans bestond dat er ergens wel weer een pijltje (6x4 cm ongeveer schat ik, in het geel, perfect zoals de blaadjes waarop zonnestralen schijnen) half verscholen stond. Echt jammer voor het practparcours en mijn goede tijd... Na 3u28 binnen met de wetenschap dat er veel meer inzat....
En ik ben ongetwijfeld niet de enige aan de reacties aan de aankomst te merken...

Hopelijk volgend jaar gigantische duidelijk zichtbare pijlen.
+1
:evil: :evil: +1 :evil: :evil:
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Deze chrono gereden als gewone TT, eesrte twintig km waren heel mooi,
rest was ook goed hoor. Ook tweemaal verkeerd gereden. Klinkt misschien
raar maar het felle zonlicht kon hier en daar misschien parten gespeeld hebben in de zichtbaarheid van de pijltjes. Met de warmte kan de concentratie ook eens wat
afzwakken. Voor de rest alles dik in orde. =D>
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Prachtig parcours, goede bevoorrading en leuke sfeer op de tracks (buiten sommige gerekend). =D>

Helaas vinden die sommigen het wel nodig om drinkbussen weg te smijten waar men het uitkomt. Die mannen kunnen zich beter in ne carnavalgroep inschrijven, dan mag je jaarlijks confetti gooien zoveel je maar wil en waar men maar wil... [-X Ik krijg het dervan hé... Heb enen zijnen nr. goed onthouden, en maar water over zijne kop gieten en dan hup de beek in. Zojuist zijnen uitslag bekeken, en ja hoor hij is tussen de 250ste en 300ste plek geeindigd =D> #-o :oops: [-X efkes stoppen om een bus weg te stoppen of zo had hem dus geen Top 10 plaats gekost...

Na de rit is mij bevestigd dat men deze pijlen moet gebruiken van het stad omdat je deze enkel met rekkers kan bevestigen en zo dus geen schade met nieten, verf of spanbanden kan aanbrengen. Helaas komt dit de bepijling zeker niet ten goede.
Maar zoals hierboven aangehaald met die drinkbus, is dit deels de keerzijde van het mtb succes!

Voor mijzelf dan... Op 1 jaar tijd drie kettingbreuken. Eenmaal vorig jaar tijdens de Hagelandse en tweemaal vandaag, oorzaak vandaag was een tak... Murphy? Hierdoor veel tijd verloren, en dit samen met het talloze terugdraaien na het missen van een pijl, gaf de moraal genen boost. Tijd was dus bijzaak geworden, maar ben dan toch net onder de 4u gebleven. Heb mij al bij al toch goed gehad vandaag en wil de mannen van Langdorp bedanken voor de leuke dag! =D>
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

bram DR wrote:Voorlopige uitslag kan je op de website vinden.
IK heb net 2 min teveel voor goud #-o . Als er nu eens deftige pijltjes waren :(

Tot nu toe eerste bij de -18 jarigen :o, niet slecht vind ik als 16 jarige.
Ik ben die 2de :P
Toeme toch, zoals eerder gezegd 7à8 minuten misreden, zonder dat ging het heel spannen zijn tussen ons :-D
Maar proficiat ze :-)
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Donavan wrote:
IK heb net 2 min teveel voor goud #-o . Als er nu eens deftige pijltjes waren :(

Toeme toch, zoals eerder gezegd 7à8 minuten misreden, zonder dat ging het heel spannen zijn tussen ons :-D
IK ben ergens een 2 tal minuten verkeerd gereden, dus het ging zeker spannen :-D .
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Over het algemeen was het een superorganisatie, maar ivm de pijltjes deel ik het gevoel van de meesten hier.
Als jullie dan toch verplicht zijn die kleine onbenullen te gebruiken, denk dan even 2 keer na over waar en hoe ze gehangen worden.

Of dat bij mij veel gedaan heeft aan de tijd weet ik niet want ik zat met superslechte benen. Eigenlijk heb 70 van de 80km afgezien waarvan de laatste 20 er voor mij echt teveel aan waren. Daar kunnen de organisatoren natuurlijk niks aan doen (behalve misschien een minder zwaar parcours uittekenen..... :wink: ).

Uiteindelijk toch na de 3u55 binnengesukkeld.
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

bram DR wrote:
Donavan wrote:

IK ben ergens een 2 tal minuten verkeerd gereden, dus het ging zeker spannen :-D .
Bwa, maakt niet veel uit, twas zowiezo mijn eerste marathon en 2x moeten afstappen wegens loszittend voorwiel. Tbelangrijkste was dat het heel leuk was :-D hopelijk komen we elkaar eens ergens tegen
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Xes wrote:Deze keer GPS verloren door een domme val (door ene da ni boven raakte).
Moest er iemand een Edge705 gevonden hebben en zo eerlijk zijn mag je me altijd pb'en.
Een cash beloning zal van toepassing zijn !
@Xes: ge hebt een pb, hoop voor u dat het de uwe is die ik heb opgeraapt :)

Voor de rest niet veel toe te voegen aan wat al gezegd is. Schitterend parcours, goede bevoorradingen, zeer ruime parking, maar jammergenoeg ook een paar keer verkeerd gereden... krappe en koude douches (hoewel dat laatse gezien het weer wel deugd deed), en weeral een pak afval langs het parcours [-X
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Serieus mijn peren gezien. Ben van Kessel-Lo vertrokken dus heb er veel km opzitten. De rit was fantastisch. Ook enkele keren verkeerd gereden; de pijltjes waren niet altijd duidelijk.
wilco1111
Mountainbiker

Post by wilco1111 »

Zeer tof parcours en zeer de moeite om vanuit NL op af te komen. Jammer inderdaad van de matig zichtbare routeaanwijzingen en het verkeerd rijden en de materiaalpech bij mijn fietsmaat.

Op 40 km gebroken achterderrie kabel en geen reserve bij ons. Noodingreep kunnen doen met als gevolg dat 3 grootste bladen achter konden worden gebruikt. En dan is nog eens 43 km best een eind...

Toch volbracht dus missie geslaagd.
Post Reply