sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

pocoloco wrote:Goeie vraag, ik heb het net eens getest:
- een 2.4 band op 2,2 kg brengen (de druk waarmee ik ongeveer rij, met mijn ***kg :wink:) kostte me met een voetpomp 28 slagen.
- een Sandman band op 800 gr brengen kostte me 52 slagen. Ik denk dat Elias nu met ongeveer 600 gr aan het rijden is.

Inderdaad wel wat meer, niets aan te doen. Ik ben zo niet voor "bommetjes" buiten een race context, te veel "groene jongen" in mij zeker :oops:.

Maar ik ben al jaren een grote fan van mini-vloerpompjes à la Mountain Morph van Topeak of nog beter want minder fragiel en wat lichter de Micro Floor Drive van Lezyne.
Super pompje, eens dat gebruikt ga je niet terug naar iets anders. Dat pompt betrouwbaar, snel en eenvoudig, ik pomp daar de Sandman banden in één keer mee op zonder te moeten rusten.

We hebben die Micro Floor Drive's trouwens als vroegboekgeschenk bij onze reizen voor dit jaar gekozen, samen met een SV-10 multitool van hetzelfde merk. Met die beiden ben je functioneel én stijlvol gesteld voor stevige bike avonturen :-D.

PS en off topic: voor diegenen die op de vroegboekgeschenken aan het wachten zijn, ik krijg net binnen dat ze volgende week eindelijk geleverd worden, bedankt voor het geduld !
Dat is het pompje waar ik al zo lang naar zoek, de "Lezyne Micro Floor Drive Hv" vraag is waar kan ik dat kopen?
op google krijg ik alleen een nederlandse online winkel en die rekenen 12€ verzendingskosten :roll:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

hondahornet wrote:vraag is waar kan ik dat kopen?
oa CRC ;-)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

hondahornet wrote: Dat is het pompje waar ik al zo lang naar zoek, de "Lezyne Micro Floor Drive Hv" vraag is waar kan ik dat kopen?
op google krijg ik alleen een nederlandse online winkel en die rekenen 12€ verzendingskosten :roll:
Goh, ik heb dat een dik jaar geleden ergens gekocht, maar waar... misschien bij Pro Bike in Tervuren (misschien toch best eens bellen).

Waar ze zeker Lezyne verkopen is in Bicycle Zone in Boutersem, daar heb ik verleden week nog een rek van gezien. Misschien ook best eens bellen of ze dat model in stock hebben.

De invoerder voor de Benelux is deze firma, dus in principe kan je LBS dat ook gewoon bestellen: http://www.rivosports.nl/
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

BikingBrecht wrote:Geen anti-lekvloeistof (Notubes) in die Sandman ?! Kinderziekte/beginnersfout?! :evil:
Blijkbaar was het tijdverlies niet alleen aan de lekke band te wijten, ook aan een valpartij met een afgescheurde achterremleiding als gevolg.

Da's wel al de tweede keer :evil:, ofwel is dat ongelooflijk toeval ofwel is dat toch een zwak punt van die Hope remmen... Iemand nog (slechte) ervaring mee of is het gewoon brute pech ?

Soit, den Elias zit vol goede moed. Vandaag zou het de zwaarste rit zijn en 't is warm - ik ben benieuwd !
Volgens mijn "observator ter plaatse" (mijn broer :-D) is een podiumplaats ondenkbaar omdat de volledige top tien, allemaal professionals, daar met een hele entourage zijn: kiné's, soigneurs, eigen campers en de hele reutemeteut.
Maar een plek heroveren bij die top 10 zag mijn broer hem wel doen, als hij van verdere pech bespaart blijft. We zien wel, zolang dat hij niet crasht is 't allang goed voor mij.

Naar 't schijnt kan hij met de Sandman die top 10 perfect volgen in het terrein, maar maken ze winst op asfalt en als het echt te vlak terrein is. Daar nemen ze dan wat afstand. Of dat aan een betere (race) conditie van die pro's ligt of aan de bike zullen we wel horen van hem zelf.

Ondertussen maakt hij daar toch maar furore, vanuit zijn tentje in de "Belgian Avenue" met de (in vergelijking heel magere) ondersteuning die wij hem kunnen bieden. Chapeau !!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

The saga continues: net bericht gekregen dat Elias een heel snelle en probleemloze rit met de Sandman achter de rug heeft. Het leek volgens hem op een Ardennenrit.
Zijn juiste positie was nog niet geweten maar 't was goed, heel goed :-D.

Als bonus hebben ze een foto van Geoff Kabush (die na Elias is binnengekomen) op de Sandman genomen, sympathieke pee naar 't schijnt. ik ben benieuwd om die foto te zien 8) !
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

nice!!
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Posten die foto!
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Sterk!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

10e en hij schuift 2 plaatsen op in de algemene rangschikking: 14e op een zuchtje van plaatsen 12 en 13...

Ik kreeg deze nacht een sms binnen dat Elias en Kabush morgen (vandaag dus) van fiets gaan veranderen ?? Ik weet niet of dat een grap is of niet...

Indien niet weet ik niet of ik blij of ongerust moet zijn: stel dat Rocky Mountain ook zo'n bike uitbrengt kan ik mijn boeltje wel plooien vrees ik :roll:
Of dat Rocky Mountain in Elias geïnteresseerd is, dat kan ook natuurlijk :-D !

In de namiddag weten we meer, 't is daar nu nacht.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

pocoloco wrote:10e en hij schuift 2 plaatsen op in de algemene rangschikking: 14e op een zuchtje van plaatsen 12 en 13...

Ik kreeg deze nacht een sms binnen dat Elias en Kabush morgen (vandaag dus) van fiets gaan veranderen ?? Ik weet niet of dat een grap is of niet...

Indien niet weet ik niet of ik blij of ongerust moet zijn: stel dat Rocky Mountain ook zo'n bike uitbrengt kan ik mijn boeltje wel plooien vrees ik :roll:
Of dat Rocky Mountain in Elias geïnteresseerd is, dat kan ook natuurlijk :-D !

In de namiddag weten we meer, 't is daar nu nacht.
Ik ga hier nog gaan gelijk krijgen hé !! :P :P :P
Post Reply