Beste all-round banden winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Benneke wrote:Waar jullie zich druk over maken #-o Gewoon gaan met die banaan
misschien kunnen we eens rekening houden met meneer die zich over niks druk maakt :roll: en een nieuwe topic lanceren :

"slechtste all-round winterband"

all in favour say "aaaai" :-D
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Wat is dat nu voor zever. Koop gewoon een set banden die hier boven genoemt zijn. Ge zult nie slechter rijden omdat ge die bepaalde band bijvoorbeeld niet hebt. Het manneke erop moet nog altijd kunnen sturen. Dan moogt nog de band met de meeste noppen hebben als ge nie kunt rijden valt ge toch op u gezicht :wink:
Jimpie
Mountainbiker

mountain king ust

Post by Jimpie »

Aan dr gonzo,

Ik zij dat je mountain-kings 2.2 ust hebt.
Wat is het gewicht hiervan?

Heeft iemand de nn 2.25 ust model 2010? Gewicht?
idem rocket ron 2.25?

Bedankt.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Benneke wrote:Wat is dat nu voor zever. Koop gewoon een set banden die hier boven genoemt zijn. Ge zult nie slechter rijden omdat ge die bepaalde band bijvoorbeeld niet hebt. Het manneke erop moet nog altijd kunnen sturen. Dan moogt nog de band met de meeste noppen hebben als ge nie kunt rijden valt ge toch op u gezicht :wink:
Nu we toch bezig zijn , als ge op "uw gezicht" gaat ligt dat meestal niet aan de banden maar eerder aan nieuwe remblokskes :lol: :lol:

On Topic.

Ik denk dat zodra je in een bepaalde reeks van banden zit (Nobby nic enz.) ge nooit volledig "hulpeloos" zult staan in de bagger.
Ikzelf heb al meerdere "modderbanden" getest en zoals zovele zaken hadden alle hun voor en nadelen , de ene heeft pakken zijdelingse grip maar minder tractie (schwalbe black shark mud) de andere dan weer meer tractie maar houd ook de klei/modder vast (michelin XCR mud) enz enz.

Zoals in zovele topics over verschillende zaken is het vooral een zaak van zelf aanvoelen waar u zich best mee voelt , ikzelf rij nu met een michelin Xcr mud 2.0 achter en een Schalbe black shark mud 1.5 vooraan en is de bese opstelling waar ik al mee gereden hebt (trekt wel op niks maar allez...)

Als ik een kleine tip mag geven is de manier waarop ge door de modder rijdt van meest belang ,blik op oneindig-tellers in het rood-briesen als nen stier :evil: en dit alles zorgvuldig via de trappers naar het achterwiel brengen , succes gegarandeerd :wink:
egidius
Mountainbiker
Location: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Post by egidius »

Swchalbe black shark mud en black jack
super combo
bolt zeer goed en goed grip :)
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Vraagske: Ik heb nog eens een platte band. Deze is ondertussen hersteld maar ik heb weer zitten vloeken op het terug opleggen van die stomme plooibare buitenbanden. ](*,) Ik ben van ellende gestopt en ga het straks nog eens proberen.
Klinkt dit bekend of ben ik de enige klooier die hier problemen mee heeft?
De vorige keer heeft het vrouwke geholpen maar alleen is het dik kl*te.

Is er een trucske voor of zo?

Ik hoor het graag.
Fury
Mountainbiker
Location: Trek 8500 mavic slr 26, Specialized STJ S-Works 29 (Sram xx1)

Post by Fury »

coldstein wrote:Vraagske: Ik heb nog eens een platte band. Deze is ondertussen hersteld maar ik heb weer zitten vloeken op het terug opleggen van die stomme plooibare buitenbanden. ](*,) Ik ben van ellende gestopt en ga het straks nog eens proberen.
Klinkt dit bekend of ben ik de enige klooier die hier problemen mee heeft?
De vorige keer heeft het vrouwke geholpen maar alleen is het dik kl*te.

Is er een trucske voor of zo?

Ik hoor het graag.
geen problemen mee :wink: , je moet er gewoon voor zorgen dat de band, (tegenover waar dat je hem aan het opleggen bent), goed in de rand van de velg valt(diebet), misschien anders een wat zeepsop gebruiken
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

ik zou zeggen ; minder druk op de binnenband zetten, maar dat zou waarschijnlijk té evident zijn ? #-o
de manier van erop zetten is waarschijnlijk ook voor iedereen 't zelfde :bounce: ; beginnen op één punt, wiel voor je op de grond zetten, en met beide handen elks een kant naar beneden schuiven en de band zo stillekesaan op het wiel te glijden. dan kom je op de onderkant van het wiel terug met twee handen samen en kan je dan die xtra-druk geven om hem erop te klipsen.

als het bij mij dán nog ni gaat, gebruik ik dezelfde clips die ik gebruik om hem eraf te halen (3).
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Je moet de band niet over de velg duwen aan de rand van de band, maar hem er over rollen door de band vast te nemen bij het profiel en daar naar de andere kant van de velg te 'rollen'.
In principe zou het met vouwbanden makkelijker moeten gaan.
Draadbanden zijn veel stijver aan de rand en een hel om er terug af te krijgen wanneer ze zich gezet hebben.
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Mijn probleem ook dat de band te groot lijkt en daardoor komt hij telkens terug los aan de andere kant als waar ik hem er op leg. Met vier handen lukt het zonder probleem. De maat is uiteraard goed want de originele hebben dezelfde maat.
Post Reply