10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

Het wit berijpte Heuvelland onder een uitbundige winterse zon. Dat wilde ik niet missen! Geen enkele keer gevallen, alleen een paar kleine schuivers, o.a. op het stuk 'voor gekken'. Ik zag het pamflet en voelde mij meteen aangesproken... :-? Buiten dat stuk heb ik alles gefietst.
Het ijs gaf een bijzondere dimensie aan deze uitgave. Ik vond het eigenlijk wel fijn. Tis eens iets anders dan baggeren.
In mijn bidon heb ik een scheut antigel gedaan, uit een fles waarop RUM staat. :wink: Da werkt blijkbaar, nikske bevroren water, en 't smaakte nog goed ook.
Op de grote toer ben ik slechts aan één bevoorrading gestopt. Meer heb ik niet nodig. En de laatste klim op de Kemmel was naast de weg, in de bosgrond, toch wel goed te fietsen hoor.
Merci aan de Kodo's: 't was weeral dik in orde.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen de 1e 10Km gereden met toch wat gebrek aan zelfvertrouwen wegens die glimmende film die overal te vinden was en nogal glad was , t'scheen ijs te noemen. :^o :^o
Efkens gedacht van ,is dit nog verantwoord, en wat mijne draai moeten vinden om nadien de volle 100% te genieten van de techniciteit van het parcours =D> =D> =D> , op de bruchte ijsplek tijdig gewaarschuwd en voor de graskant kunnen kiezen , waarvoor dank. [-o<

Als get mij vraagt maakt ge het zo gevaarlijk als ge zelf wilt , overmoed en geen goede zelfkennis kunnen duur betaald worden op dergelijke parcours.

Toch voor de 45 gekozen daar mijne rechter voet in een ijsklomp veranderd was , toch niet kunnen laten kemmel te doen en gemakkelijk boven zonder voet aan de grond (o)

Een mooie voormiddag gehad en een ervaring rijker , waarvoor dank aan de organisatie. =D> =D> =D> =D>
gtiboy
Mountainbiker

KEMMEL 10_01_09

Post by gtiboy »

voor al die nog twijfelen voor morgen: zeker rijden!
mooi toertje, hier en daar wat mannen zien vallen, maar ja op ijs gaan rijden terwijl de graskant hard genoeg ligt is volgens mij toch niet echt slim. offroad afdalingen liggen er volgens mij toch goed bij als je in het spoor kan blijven. heb er toch 35 tot 45 gereden met nog wat jumps, altijd recht gebleven wel paar schuivers gemaakt, blijft dus opletten. jammer van mijne maat die het na 25 km niet meer zag zitten, uiteindelijk heb ik hem nog tot de 45kunnen meetrekken anders had ik zeker de 55 gedaan, heb totaal van 48km met kemmelberg maar was erna wel even links omhoog verkeerd gereden ;-/ van de koude geene last, was wel goe ingepakt. benen waren goe, kom zeker nog terug!!!

grtz.
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Ik ga deze morgen rijden met de copains......weet iemand hoelang de 45 en de 55km samen rijden voor deze splitsen?

Misty,
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Aleen al voor het alndschap moest ge erbij zijn. Fenomenaal !
Eén keer op mijne tote gelegen maar zonder erg.
't Gevaar is, dat ge met de km stouter begint te worden; ge kon duidelijk zijn aan de stijl v bepaalden dat ze al een pardoes gemaakt hadden;
En Kemmelbergske, geen 1/2 meter sneeuw te zien, zelfs weinig ijs, dus juist 60 gereden, want na de laatste bevoorrading nen langge asfaltbaan blijven volgen... en blijven volgen... tot mijne € viel en zo 5 km's te veel.

Morgen naar Zeebrugge.

En ... nog 21 keer slapen en 'ts Strandrace in Blankenberge, inschrijvingen staan vandaag op 458.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Deze morgen toch eventjes getwijfeld of ik naar Kemmel zou gaan. Er was echter geen andere optie daar ik afgesproken had met Etienne en Ivan. Na de tocht (58 km) toch met een uiterst voldaan gevoel huiswaarts gekeerd, want het was een zeer mooie rit in een feeëriek landschap. :drunk: En ja, kou heb ik geleden. Op de eerste bevoorrading zeker 5 minuten afgezien tot het bloed mijn vingertoppen weer bereikte. En ja, de grond heb ik ook begroet, zelfs tweemaal...gelukkig zonder erg. Moest het iedere week zo zijn, dan zou ik waarschijnlijk afhaken...maar je één keer af en toe op glad ijs begeven moet kunnen. Kodo's bedankt voor de weeral voortreffelijke organisatie =D> =D> en voor de twijfelaars morgen heb ik maar één raad: zeker afkomen naar Kemmel, maar rijd voorzichtig. :wink:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Misty wrote:Ik ga deze morgen rijden met de copains......weet iemand hoelang de 45 en de 55km samen rijden voor deze splitsen?

Misty,

Er is een splitsing op de Catsberg. Daar doet de 55 km een bijkomende lus van 4 km. Ik geef echter de raad om deze lus er zeker bij te nemen, want ze is zeer mooi. De tweede lus voor de 55 km zit helemaal op het einde juist na de 3de bevoorrading. Deze is ongeveer 8 km.
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

[quote="Misty"]Ik ga deze morgen rijden met de copains......weet iemand hoelang de 45 en de 55km samen rijden voor deze splitsen?

Misty,[/quote

Tot bij de passage om naar Cats berg te gaan,ongeveer een 30 km,grtz
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Gestart met clubmakker christophe om 8u30 bij -9°C. Twee paar kousen, 2 paar handschoenen, 2 lange broeken, thermisch ondergoed en twee vesten. Echt koud heb ik het nooit gehad. Het was puur genieten van het winterse landschap en de vele beklimmingen. De techniek konden we veelvuldig testen op het vele ijs. Helaas, na een paar kilometer ook op die ijsplek terecht gekomen. Zonder veel erg de tocht verder gezet. Enkel de knie liet zich gevoelen, omdat de bike tenvolle op het gewricht was terecht gekomen. Net na de laatste bevoorrading, nog eens op mijn knie gevallen op de weg (lag er zeer glad bij). Uiteindelijk na iets meer dan 3 uur aangekomen. Het waren leuke 57 km aan een AVS van iets boven de 18 km/u. Meer moet dat niet zijn. Prachtige organisatie. Nu ben ik aan het bekomen met was ijs (en dat voelt pas koud aan !) op de knie, zodat we morgen het zuur uit de beentjes van vandaag kunnen lopen. Hopelijk zal de organisatie een bordje plaatsen voor die gevaarlijke ijsplek. Dat was het enige minpuntje.
picco
Mountainbiker

Post by picco »

Alvast bedankt aan de 983 dlns die vandaag gereden hebben.
Wat de ijsplekken betreft is voorzichtigheid de moeder van de porseleinenkast.
dus tot morgen en wees voorzichtig.

www.vttkemmel.be
Post Reply