10/02/'08 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Proficiat mensen van de organisatie,dit was een van de beste tochten deze winter! =D>
Er zijn er natuurlijk altijd die zagen en klagen,wel dat ze volgend jaar eens zelf een TT in mekaar steken
met de helft sigletrack en technische passages voor een kleine 3000 man!
Veel succes gewenst met het verkrijgen van de nodige vergunningen en daarna nog eens 2000 man die
uw oren afzagen dat er teveel opstroppingen waren!
Een goede raad aan deze" pesewevers":blijf volgend jaar weg van deze TT dan is het er minder druk!
Er zijn vele plaatsen in Belgie waar ze niet zo het geluk hebben om een TT met meer dan 80% off-road in elkaar te knutselen!
Ik persoonlijk zou proberen deze over 2 dagen te laten verlopen of de zaterdag waar er langer kan gestart worden.
Heb hier veel zweet gelaten,het bolde precies voor geen meter,misschien de te zware winterbanden?
Heb moeten afhaken aan de kop van het herderspeloton,opzich geen schande,wel even wennen t.o.v.de vorige jaren!
Maar toch genoten van deze prachtige streek,voor herhaling zeker vatbaar,de 100km verplaatsing meer dan waard =D> !
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Mooie commentaren waarbij ik me volledig ga aansluiten. =D> =D> na de 2de bevoorrading echter even een dipje gehad en wijzelijk dan maar voor de 55 gegaan. volgens mijn computerke 57km met 752 hoogtemeters. 8)
rocco
Mountainbiker

Post by rocco »

zeer toffe tocht maar na de eerste bevoorrading ineen geen pijlen meer daar stonden we dan met nen man of 30 40 naar waar moeten we nu iemand gebelt allee rechts nog geen pijlen aan de treinspoor dan daar na recht en dan ineen keer terug nen pijl en ik denk dan dat we een stuk nie hebben gedaan had wel 67km en
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Winno wrote: Helaas merkte madskatingcow op een bepaald ogenblik in het bos iemand met een lekke band en wat deed de persoon met de lekke band! Doodleuk in het bos gooien :evil: Goe bezig zene! Toen madskatingcow hem toeriep om zijn troep mee te pakken keek hij hem aan als een koe in een wei! :evil:
Er waren nog zo van die lompighaards hoor. Op de 1ste bevoorrading was er daar iemand die zijn fiets nam en daardoor 2 andere fietsen deed vallen (en nee, zodanig kort stonden ze niet op elkaar). Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar het enige dat hij kon uitbrengen was 'het is toch de mijne niet'. Herder Levi en ik hebben dan maar de in elkaar gehaakte fietsen opgeraapt. Een geluk dat het mijn fiets niet was, of ik had ook es de lompen boer uitgehangen.

Ook leuk waren de zwartrijders die aan de bevoorrading hard in de remmen gingen en zich nog trachtten uit de voeten te maken... :lol:
Das de goede manier, werken met zulke sassen! =D> Voor de prijs van die paar Euro's moet je toch niet laten om je in te schrijven he... :roll:

Voor de rest heb ik me goed geamuseerd. Wegens niet goede conditie gekozen voor de 45 km, maar achteraf gezien had de 55 of zelfs 65 geen probleem mogen zijn. Mn eerste keer aldaar, maar het is echt een mooie streek. Er was inderdaad een massa volk. Prachtige omloop (in het bos is toch altijd leuk of het nu rechtdoor of slingert?), prachtig weer en met de MTB op weg. Meer heb ik niet nodig om content te zijn; allez toch de zondagmogen... 8)

Bewaakte fietsparking was ook in orde!

Buiten wat last van winderigheid, stellen niet-rijpe bananen toch geen probleem zekers?
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

zwiebertje wrote:Er zijn vele plaatsen in Belgie waar ze niet zo het geluk hebben om een TT met meer dan 80% off-road in elkaar te knutselen!

Op een bepaald moment, niet ver na de eerste bevoorrading op de 45 km zijn we een bos ingedoken en pas 9 km verder er weer uitgekomen (volgens Herder Ronny zijn Polar die ik wel betrouw). Dat vind je op niet veel plaatsen in de Vlaanders.

Heb moeten afhaken aan de kop van het herderspeloton,opzich geen schande,wel even wennen t.o.v.de vorige jaren!

Ik heb na mijn 'fietsluwe' periode in november en december toch ook al mijn ogen opengetrokken. Amaai, er zijn een paar gasten serieus in vorm. Die hebben duidelijk niet stil gezeten tijdens mijn afwezigheid... :P
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

veel mensen kunnen blijkbaar niet meer relativeren en als ze de spreekwoordelijke film afspelen, onthouden ze alleen die scenes die ze minder vonden. Het minste cijfer in de optelsom is voor hen van belang, de uitkomst allang niet meer.

is het parcours leuk, dan hameren ze op een slechte bevoorrading.
is het eten lekker, is het parcours niet zo goed
één keer gevaarlijk voorbijgestoken worden, dan gebeurt dat dan ook frequent (dat zullen dan wel baanjanetten zijn)
veel inschrijvingen, dan is het te druk
willen ze zelf inhalen, dan rijdt die andere altijd te weinig technisch en in de weg
en bla, bla,bla,.... bah !

Als die mannen hun best deden, dan ik vandaag ook: ik heb me geamuseerd. Goei training. Bovendien zaten in de 65 km de leukste stukjes en was er van drukte geen sprake.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

proficiat mannen =D> =D>
dees was 1 van de betere toertochten, er zat vanalles in (single tracks, technische stukken en recuparie stukken).
heb de 55 gebold en moet zeggen de 65 had ik ook wel gekunt maar mijn benen voel ik wel :lol:
bevoorrading was ook in orde voor mij en de afpeiling ook =D>

hopenlijk tot volgend jaar met hetzelfde weer :wink:
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

Hey Zoenkers !

Zoenk 2008 was zoals gewoonlijk dik in orde. Een hele eer om mijn nuuf machien in jullie bossen te ontmaagden :lol:
Ik heb nooit het gevoel gehad dat er teveel volk op het parcours zat, ondanks jullie zeer gegunde mega opkomst. Onze "Sasbikers behandeling" werd ook dit jaar zeer gesmaakt.... de surprise van onze madammen in de kantine tegen te komen was een totale verrassing :P

Tot de volgende zitting !

Geert de Sasbiker
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

aan die onozelaar die iets tegen wielertoeristen heeft: iedereen ouder dan 40 die reeds fietst vanaf zijn /haar 13 a 14 jaar is dan wel wielertoerist geweest want toen bestonden er nog geen mountainbikes,dus bleuke houd uw bakes en denk eerst eens na !

een beetje respect voor iedereen die zijn/haar hobby op eigen manier beleefd zonder anderen te storen is wel het minste !
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

turbotiger wrote:aan die onozelaar die iets tegen wielertoeristen heeft: iedereen ouder dan 40 die reeds fietst vanaf zijn /haar 13 a 14 jaar is dan wel wielertoerist geweest want toen bestonden er nog geen mountainbikes,dus bleuke houd uw bakes en denk eerst eens na !

een beetje respect voor iedereen die zijn/haar hobby op eigen manier beleefd zonder anderen te storen is wel het minste !
Hm, over respect spreken en zelf zo'n woordenschat gebruiken... #-o :-?
Post Reply