Ik wens namens het bestuur alle deelnemers te bedanken en ook onze excuses aan te bieden voor wat verkeerd liep. Geloof ons, we zullen er onze lessen uit trekken en deze proberen te verhelpen tegen de volgende uitgave.
Het veranderen van startplaats brengt een aantal problemen met zich mee. We kregen een grotere kantine en een reusachtige parking, dat wisten we. Ook dat we geen douches hadden, wisten we. Eric en Gerard gooiden zich als echte ingenieurs op het problemen en bedachten de oplossingen die jullie gisteren zagen. Perfect was het nog niet, te weinig voor de opgekomen deelnemers misschien, te koud aan de voetjes... we zoeken naar een oplossing voor de volgende edities.
Zoals ik al zei, de Brugse Bikers mochten gewoon gebruik maken van de infrastructuur van de veemarkt. Dat betekent dat wij noch verantwoordelijk kunnen gehouden worden voor de bediening (maar het was ook hun eerste keer en ze zullen zich ook een aap geschrokken hebben van de opkomst, net als wij) als die wat traag verliep op sommige momenten, noch voor de prijs van de consumpties. Dat zijn de gewone prijzen die daar gehanteerd worden, wij verdienen er niets aan. Maar allez, gratis parking is toch ook iets waard, zou ik zo denken.
Dat er op bepaalde momenten een en ander verkeerd liep aan de bevoorradingsposten, is ook juist. We hadden de opkomst kleiner ingeschat, véél kleiner. Maar dat we er niets aan gedaan hebben, betwist ik. Zelf ben ik rond 16 u nog 24 peperkoeken gaan kopen om de bevoorradingspost te Zedelgem te herbevoorraden... Natuurlijk, de winkels zijn wel open maar er is ook héél veel volk en drukte aan de kassa. Het duurt dus enige tijd om alles te gaan kopen en op de plaats te brengen, wat meebrengt dat wie juist in de tussenperiode op de bevoorrading aankomt, de pineut is. Waarvoor dus nogmaals onze excuses, we zullen proberen volgende keer beter te doen.
Al bij al is de balans, denk ik toch, positief. Ik bedankt dan ook, naast alle deelnemers, alle leden die hebben meegewerkt in de organisatie. Zij verdienen een dikke pluim. Zeker de mensen van de bevoorradingsposten verdienen er een... want zij stonden in de vuurlinie en konden weinig zelf oplossen. Daarnaast zijn er Eddy, Eric, Gerard..... wat zouden we zijn zonder hen...
Wat de foto's betreft, die komen eerstdaags online (via Fotopic.net). De link vinden jullie op http://www.brugsebikers.be/pag5toertochten.html
. Veel kijkgenot. Wie een origineel wil stuurt een mailtje met het nummer van de foto.
Groetjes,
Brubiker (lieven@brugsebikers.be)
17/11/07 sint-andries
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Deze tocht afgebold me kenny en veeteeteetje...
Twas weer amuzant!
geregeld eens een bosstrookj, veel lachen en prachtige bevoorading...
Wa moej meer hebben...
Nog nooit gezien, zo veel volk op de zaterdag namiddag...
Het kan natuurlijk ook wel aan mij liggen
Verwacht mij volgend jaar maar terug!
Grtz tobi
Twas weer amuzant!
geregeld eens een bosstrookj, veel lachen en prachtige bevoorading...
Wa moej meer hebben...
Nog nooit gezien, zo veel volk op de zaterdag namiddag...
Het kan natuurlijk ook wel aan mij liggen
Verwacht mij volgend jaar maar terug!
Grtz tobi
Foto's staan online:
http://www.brugsebikers.be/pag5toertochten.html
dan doorklikken (optie 4)
veel kijkplezier!
Brubiker
http://www.brugsebikers.be/pag5toertochten.html
dan doorklikken (optie 4)
veel kijkplezier!
Brubiker
- gustavomtb
- Mountainbiker
voor mij was het een tochtje dat enige tijd zal blijven hangen: zoals gezegd ging het een "rustig" ritje worden
maar ja ik ken mijn bikevrienden he
dus na een paar weken niet op de fiets gezeten te hebben was het direct vol gas. yves zijn ketting begaf het na pakweg 10 km, niemand die materiaal bij had natuurlijk, gelukkig kennen we al wat volk on de road zodat we toch gedepaneerd geraakten. yves heeft toch moeten afhaken wegens teveel problemen met ketting en cassette, (ja te lang wachten met onderhoud he
) dan maar alleen verder gereden. op de bevoorrrading was er enkel nog drinken en appelsienen, ik vind dit ok, ik kom hier niet om te eten maar om te biken. spijtig dat veel anderen hier anders over denken
15 km voor het einde is dan één van mijn pedalen los gekomen, zodat ik nog veel moeite had om op een gemakkelijke mannier binnen te komen. Dank u Yves voor het duveltje he, was van den dorst
twas goed tot volgend jaar
Zaterdag morgen ,
De vriezeman heeft de nacht voordien vreselijk toegeslagen .Net zoals op een technisch stuk bij het mountainbiken werd er razendsnel beslist :Geen start voor mij om 8.30 .
Daar er de dag voordien tijdens de nachtelijke uren gefietst werd en er op zaterdag geen BBR-rit te rijden viel achte ik de kans klein om een collega bikedevil op dit vroege uur tegen het lijf te lopen .
Eerst dus een beetje thuis punten gesprokkeld om dan mijn schoonbroer op te bellen met de vraag of hij goesting had om te mtb-en in Brugge.
Samen naar Brugge vertrokken richting watertoren .Dit was voor mij de enige plaatsbepaling die in mijn gedachten zat .Al bij al dit vlot gevonden .Auto geparkeerd aan de voordeur ,enkele reclameborden voor onze toertocht op 2 december gezet (nu kunnen wij dankzij ateljee maes enkele extra plakaatjes zetten : Dank U wel gebroeders Maes ) ,ingechreven en voorruit met de scott .
Het was prachtig weer ,een prachtig parcour ,een massa volk .
Onze rit bedroeg 55 Km .Na 500 meter reden we al in het bos voor onze eerste technische strook .Snauwie was dan al los gereden en gaf volgend commentaar : Ik wist het ,k'ben gestopt met roken en nu geraak ik niet aan mijn Asem .???
Na ieder stuk onverhard braaf gewacht (samen uit ,samen thuis )en zo mijn surplace techniek wat bijgeschaafd .
Aan de aankomst nog Snellen Eddy tegengekomen .Deze was samen met vinocourof gestart maar deze had onderweg de Devil met de hamer tegengekomen mede door het feit dat de eerste bevoorrading volledig leeggegeten was .Zat Snauwie daar voor iets tussen ?? Het eten smaakt zoveel beter als je stopt met roken .
Meer dan 2000 deelnemers ,dit zegt genoeg van de kwaliteit van deze tocht .
Dit is één om te noteren .
Groeten van Pompier !
De vriezeman heeft de nacht voordien vreselijk toegeslagen .Net zoals op een technisch stuk bij het mountainbiken werd er razendsnel beslist :Geen start voor mij om 8.30 .
Daar er de dag voordien tijdens de nachtelijke uren gefietst werd en er op zaterdag geen BBR-rit te rijden viel achte ik de kans klein om een collega bikedevil op dit vroege uur tegen het lijf te lopen .
Eerst dus een beetje thuis punten gesprokkeld om dan mijn schoonbroer op te bellen met de vraag of hij goesting had om te mtb-en in Brugge.
Samen naar Brugge vertrokken richting watertoren .Dit was voor mij de enige plaatsbepaling die in mijn gedachten zat .Al bij al dit vlot gevonden .Auto geparkeerd aan de voordeur ,enkele reclameborden voor onze toertocht op 2 december gezet (nu kunnen wij dankzij ateljee maes enkele extra plakaatjes zetten : Dank U wel gebroeders Maes ) ,ingechreven en voorruit met de scott .
Het was prachtig weer ,een prachtig parcour ,een massa volk .
Onze rit bedroeg 55 Km .Na 500 meter reden we al in het bos voor onze eerste technische strook .Snauwie was dan al los gereden en gaf volgend commentaar : Ik wist het ,k'ben gestopt met roken en nu geraak ik niet aan mijn Asem .???
Na ieder stuk onverhard braaf gewacht (samen uit ,samen thuis )en zo mijn surplace techniek wat bijgeschaafd .
Aan de aankomst nog Snellen Eddy tegengekomen .Deze was samen met vinocourof gestart maar deze had onderweg de Devil met de hamer tegengekomen mede door het feit dat de eerste bevoorrading volledig leeggegeten was .Zat Snauwie daar voor iets tussen ?? Het eten smaakt zoveel beter als je stopt met roken .
Meer dan 2000 deelnemers ,dit zegt genoeg van de kwaliteit van deze tocht .
Dit is één om te noteren .
Groeten van Pompier !
-
trekske8500
- Mountainbiker
nabeschouwing
Post by trekske8500 »
Aangename tocht, want gestart rond 10.30. Met de zon en de goede boslucht kon niet veel verkeerd gaan.
Jammer van de bevoorradingen, maar ja, de succesopkomst was niet verwacht.
Tip voor de douches: leg houten paletten, met rubberen matten -met veel gaten- erop.
Bedankt om een voetpomp ter beschikking te stellen aan de aankomst, opdat ik kon 3kg steken op mijn tubelessbanden voor de rit huiswaarts. Totaal ±115km gebold, w.o. de 55-toertocht.
Jammer van de bevoorradingen, maar ja, de succesopkomst was niet verwacht.
Tip voor de douches: leg houten paletten, met rubberen matten -met veel gaten- erop.
Bedankt om een voetpomp ter beschikking te stellen aan de aankomst, opdat ik kon 3kg steken op mijn tubelessbanden voor de rit huiswaarts. Totaal ±115km gebold, w.o. de 55-toertocht.
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Alowa,
Zaterdag de 39km gereden, niet de grote afstand wegens de strandrace van zondag in De Panne! Maar helemaal op het einde, na strook 2 denk ik...stond er een vrouw met een superzoom fototoestel foto's te nemen! Weet iemand of die ergens on line staan? Of was dit niet van de organisatie? Het was in de namiddag, want ik ben gestart om 13u!
Puntje van kritiek toch: op de 39km viel de bevoorrading veel te laat vond ik, na 26km pas, met slechts 13km nog te rijden! Jammer ook dat er geen rekening werd gehouden met een deelnemersaantal van 2000man, want de bevoorrading was sobertjes! En het afgelasten van de TT in Maldegem mag daarbij geen excuus vormen want dat 'nieuws' is al een week of 3 - 4 bekend! Dus stond er voor zaterdag in de streek (zelfs niet in West-Vlaanderen) geen officiële BBR TT op het programma, dus de toeloop was zeker en vast voorspelbaar!
Zaterdag de 39km gereden, niet de grote afstand wegens de strandrace van zondag in De Panne! Maar helemaal op het einde, na strook 2 denk ik...stond er een vrouw met een superzoom fototoestel foto's te nemen! Weet iemand of die ergens on line staan? Of was dit niet van de organisatie? Het was in de namiddag, want ik ben gestart om 13u!
Puntje van kritiek toch: op de 39km viel de bevoorrading veel te laat vond ik, na 26km pas, met slechts 13km nog te rijden! Jammer ook dat er geen rekening werd gehouden met een deelnemersaantal van 2000man, want de bevoorrading was sobertjes! En het afgelasten van de TT in Maldegem mag daarbij geen excuus vormen want dat 'nieuws' is al een week of 3 - 4 bekend! Dus stond er voor zaterdag in de streek (zelfs niet in West-Vlaanderen) geen officiële BBR TT op het programma, dus de toeloop was zeker en vast voorspelbaar!
Zaterdagnamiddag ook de 39 km gefietst. Inderdaad, de bevoorrading viel laat en was heel sober. De koude aquarius kon mij zeker niet bekoren. Wie krijgt er dat binnen ? Een warm soepje daarentegen ... !!!
Op het einde werd ik ook gefotografeerd door een dame. Graag had ik ook geweten waar deze te zien zullen zijn.
Voor de rest was het een super toffe namiddag, prachtig parcours, ...
Op het einde werd ik ook gefotografeerd door een dame. Graag had ik ook geweten waar deze te zien zullen zijn.
Voor de rest was het een super toffe namiddag, prachtig parcours, ...