25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

amaai, sant zunne! Da was nu eens een ritje om u tegen te zeggen! De regen van de laatste dagen had weer zijn werk goed gedaan!

schitterende organisatie!

VTT gaat veranderen van job en gaat asfalt leggen... :wink:

ik denk dat we toch wel aan een 90% offroad geraakten...

Het weer had ook een zeer hoog flandrien-gehalte!

Base de Wingles ontgoochelde zeker niet! Het grootste deel van de groep deed het zelfs twee keer #-o

Na de laatste bevoorrading de man met de fameuze hamer tegengekomen. Ik kon niemand meer bijhouden en deed de laatste 6 km dan maar heel alleen en eenzaam... :-?

Op een bepaald moment kwamen we aan een punt waar we konden kiezen tussen "fatigué" en "pas fatigué"...
Toen ik het stuk "pas..." zag, wijselijk gekozen voor "fatigué" want zelfs te voet waren ze famues aan het sukkelen...

Viel op in de douches dat er maar één franssprekend iemand was :drunk:

Volgend jaar ben ik er zeker weer =D> =D> =D> voor de derde keer op rij dan :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Deze morgen tegen 8u30 ter plaatse , had weinig forumrijders verwacht gezien het slechte weer , maar dit bleek helemaal niet waar te zijn. Bij de start bleken zeker 40 man en enkele vrouwen paraat te zijn voor een wondermooie tocht op gang getrokken door de steenbakkers. De eerste strook kon tellen , zuigend en plakken meer moet dat niet zijn. Onderweg konden we het aantal m road op 1 hand telllen. Het base des Wingles moest nog komen. En of het kwam : een strook van naar schatting net geen 10 km vol met single tracks , korte afdalingen , stijle klimmetjes. Leukste strook die ik al gedaan heb tot nu toe. Daarna volgde de bike-wash en dan nog een kleine stukje fun tot aan de 1ste bevoorrading. Op het menu mijn lievelingsgerecht groene grenadine met volle chocolade. Dit orgasme van single-tracks moest vervolgd worden en inderdaad 1km verder terug links af om het base des Wingles nog eens te doen. Dit maal was het nog beter dan de eerste keer. Minder volk , parcours gekend en ietswat droger. Nadien de fiets terug de vijver in en nogmaals groene grenadine met chocolade. Daarna nog heel veel offroad met heel wat plakstroken , waar mijn zadel het begeven heeft(krak en het was gedaan ,misschien van de chocolade ...) Het ging er nog half aan , juist voldoende om de weg in te korten en naar den arrivée te rijden. 1 minpuntje , de lange rij aan de afspuitstand. De auto dan maar vuil in de auto gekieperd en terug naar Belgenland juist op tijd om thuis nog met de familie te eten. Kortom een aangename ervaring met voor mij het eerst de forumtrein en pour les Flamands la même chose. Merci les Zouaves !!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Voila,we zijn ook were in belgenland ik zal maar meteen met de deur in huis vallen maar ik wil zo rap mogelijk terug naar Frankrijk. 8)
Volgend jaar zien ze mij daar gegarandeerd terug want dit was een TT zoals er maar weinig zijn,enen om duimen,vingers en ik weet niet wat allemaal nog af te likken.Deze morgen van de eersten (na jocca en scubaluc) toegekomen in de zaal om vervolgens iets over 8u30 met een grote meute forumbikers (meer of 30) gezamenlijk te starten.
Na even stil te moeten staan in de eerste honderden meters aan de lichten (was één van de 3 asfaltstroken,denk ik),direkt boem patat off-road en het was meteen een stuk om U tegen te zeggen.Al gauw werd alles op een heeeeeeeeeeeeel lang lintje getrokken.Tussenin samen met traxer wat foto's getrokken vooralleer we na een goeie 18 km aan het van het begonnen (Base des wingles)Meteen mijn eerste kennismaking daarmee en geloof me,deze zomer komt er zeker een tweede.In het begin was het fungehalte al goed maar dat werd geleidelijk aan opgebouwd tot een MTB-paradijs waar alles inzat.Het was Fun,fun en nog ne keer fun.Vervolgens de eerste "ravito" waar ik terug tijd had om wat fotokes te schieten.Onmiddellijk daarna passeerden we de ingang van het bos en hopla,de die-hards begonnen aan nog een rondje.Weer 10 km aan één stuk het aards paradijs in,waar er merkelijk minder volk was en het inderdaad wat beter liep (of was het omdat we de route wat begonnen te kennen?).Terug een stopje aan de bevoorrading en vervolgens de tt verdergezet.Constante off-road en dat het in Frankrijk ook geregend had,hebben we gemerkt.Het was baggeren en stoempen tot het einde.Uiteindelijk aan de splitsing 40-50 gekozen voor de 40 maar met tweemaal het base des wingles te doen toch 52 km op de teller.Op een bepaald moment leek er nog een leuk toemaatje aan te komen toen we plots een bordje zagen "fatiqué" of "pas fatiqué".(Bij ons beter te verstaan onder moeilijk of gemakkelijk).Ik heb zelfs voor de strook "fatiqué "moeten kiezen. #-o Uiteindelijk moe maar met een overheerlijk gevoel de "mete" bereikt.De fiets zag er uit als een modderberg en aan de afspuitstand stond tamelijk wat volk,bijgevolg vlug onder de douche.Ijskoud water kon zeker de pret niet bederven.Vervolgens gauw mijn uiensoep,bierke en mijn half stokbrood (voor amper 3,5 €)gaan afhalen en bijgeschoven aan de forumtafel.
Om dan iets na 14u in een gietende regen terug naar Ingelmunster waar we thuis een ongelofelijke gebeurtenis te vertellen hadden.

Tot slot nog enkele weetjes :

- Moesten ze in deze toertochten hun off-roadstroken nummeren en aftellen naar 1,ik denk dat ze amper maar aan 4 komen :wink:
-Daaruit volgt dat zeker 90% off-road was en dat reken ik die kasseibanen nog niet mee.
- Ik denk dat er in Allenes-les-marais en verre omstreken gene ene asfaltlegger woont.Asfalt kennen ze niet.
-Mijn gemiddelde ne keer gecheckt en ik had 14,8(!!!!!) over 52 km en dit over een totaal vlak parcours.Het hoogste punt lag amer 36m boven de zeespiegel.Ge moet niet vragen wat voor een parcours dat daar geweest is.
-Er waren 864 deelnemers en ik durf toch wedden dat de helft belgen waren.
-Veel vlaamse MTB clubs waren present : steenbakkers,raketmannen,brigandbikers,veel zewieties en MTB Sint Baafs,(ondanks een tt in Waregem),On 2 wheels,.....en ik weet niet waar ze nog allemaal vandaan kwamen.

Conclusie : ik ben er volgend jaar zeker weer bij en ditmaal voor de volle 50 km.Deze zomer moeten we toch eens afspreken om daar wat door dat base des wingles te rijden want daar zeker nog enkele mooie technische stukken die niet in de tt verwerkt zaten.
Ze zagen veel over de vlaamse tochten dat de afwezigen ongelijk hebben,ewel ik dat al wie daar ne keer niet gereden heeft,dan pas echt ongelijk heeft.Ik zou best maar stoppen zodat ik straks nog een berichtje kan plaatsen. :wink:
Last edited by veeteeteetje on Sun 25 Feb 2007 21:56, edited 1 time in total.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Na door de hi-tech dvd navi langs Doornik om, eindelijk in Allennes aan te komen, is het zoeken naar een plaatsje. De forumgang is reeds voltallig en enkele minuten later gaan we van start.
AquaLourdes in de bidon, en met een spiertonus waardoor menige maagd van statuut verandert, ga ik van start. “De laatsten zullen de eersten zijn” indachtig, aan de staart van het forumpeleton.

Reeds bij off-roadstrook I gaat het fout. Vijftig man op een kluit waardoor je snel vast zit aan het tempo van de traagste van het pak. Een vast item in deze tocht – het links en rechts tegen de grond knallen – is begonnen. Voor het eerste stukje asfalt kon ik een twintigtal bikers remonteren. Om dan te wachten op mijne maat die weer was blijven steken achter een bikester met schoon achterlicht. Hij is zo gevoelig.

Na 15 km stoempen was daar eindelijk Wingles. Een zalige passage. Bergop liet onze Lieve Heer me nu en dan in de steek. Echter in de single-tracks en bergaf dampte het wijwater, bij wijze van spreken, uit mijn gat. De ondergrond was, hoewel glad, perfect stuurbaar. Dat moet wat geven bij droog weer.

De Waalse “laisser passer” sfeer ontbrak, maar toch werd enig Frans onderricht en kreeg je voeling met de Zouaves rond je:
Putain: Bocht naar rechts met boom in’t midden.
Putain de merde: scherpe bocht naar rechts en tegen boom.
Qui, oui, oui, jow, oui, oui, jow, jow, oui: drie Fransen, een Belg, twee Fransen, twee Belgen en een Fransman die een weg kruisen.

Het bleef wat mij betreft, pure fun tot aan de meet. En hoewel mijn bede niet verhoort, kreeg ik toch een gave.
Sinds de uiensoep vanmiddag, kan ik mijn vrouw haar TV dekentje een halve meter verplaatsen, zonder mijn handen.
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

:bounce: Jongens,jongens,jongens,dit was een TT om een ganse week met een :-D big smile nog van na te genieten.
Nadat P enkele blaadjes van zijn routeplannner vergeten was begon het barslecht,geen kaart van FR,geen GPS.
07u00 vertrokken en 09u00 aangekomen,gewoon verdwaalt.
Toevallig een voiture zien rijden met een mtb op en wij op goed geluk daarachter.(na 10km toch eens gaan vragen waar hij naartoe trok,naar onzen bewuste TT,OEF)
Eindelijk aangekomen en forumtrein al weg.
Gestart met een ellenlange kasseistrook wind tegen, :roll: voor zover het gedeelte onroad van deze tocht!!!!!!!!!!
Base des wingles,van zoiets kunnen wij alleen maar dromen in den Belgique.
Na de hevige regenval van de afgelopen nacht was het op sommige stroken meer "gletsen" dan rijden.(BUT I LOVE IT)
Wij hebben de 50km gedaan met 51 op tellerke en gem van 15,2
Het stukje"pas fatiqué" mee genomen,naar boven rijden [-X [-X 't was op handen en voeten kruipen,maar dan was het terug hmmmmmmmmm =D>

Wegens laattijdige start,1e bevoorrading enkel maar sinaasappelen en chocolade meer,2e bevoorrading na ons waren ze al aan't opruimen.
Fietske niet afgespoten(teveel volk)
Dan nog wat aan machochisme gedaan door koude douche te nemen.
Heerlijk soepke met broodje en cola en dit voor maar 3,5€ zonder kaart.

BESLUIT!
France see you next year.

Ps Moonrider,geen beetje overdreven hoor ivm deze TT
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

PAP, awel k'ben blij dat ik dit nog kan zeggen :wink: en voor de rest kan ik alleen maar instemmen met de bovenvermelde kommentaren. Het was af (met uitzondering van de afspuitplaats)
En inderdaad volgend jaar zeker terug =D> =D> =D>
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Kon er niet bij zijn vandaag, tot m'n grote spijt, en als ik jullie commentaren lees...
Als je binnenkort nog een echt goeie [-o< tocht wil doen net over de landsgrens moet je zeker naar Cassel.
Eén minpuntje, je moet vooraf inschrijven... #-o
Zie : 22/04/2007 TT Cassel Trophy (Frankrijk)
mancebo
Mountainbiker

Post by mancebo »

raar hé wat een mooi parcours met een mens kan doen.
Ze zouden zich in de vlaanders eens moeten riskeren aan koude douches, bevoorradingen waar ze al aan het opruimen zijn, of er bepaalde dingen tekort zijn, te lange rijen aan de afspuitstand, stroken waar je met handen en voeten naar boven moet kruipen, enz, enz.
Het jaar erop mogen ze hun tochtje vergeten, bedolven onder de kritiek, ik wil maar zeggen hé....
Als ne mens zich maar "jeunt" é :-D :-D
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Wat moet ik hier nog aan toevoegen? :roll: Dat het heerlijk was? Dat het lastig was? Dat ik zo dood als een pier aangekomen ben? #-o
Met enig jeugdig (hm) enthousiasme in het begin van de rit een paar 'remonte' spurtjes geplaatst om fotookes te trekken en op het laatst van de rit geholpen door een zakske zoete suikers van XIII om mijne "fringal" te bedwingen. :-?
Dit is een organisatie en parcours om U tegen te zeggen. Als volslagen VTT'er moet je deze op het palmares hebben.

@ motorbiker: ik heb genoten van 3 ( #-o ) kommekes uiensoep en wacht de mirakels af...

De (persoonlijke) punten:
-- Comme l'organisation suit ce site, exeptionellement aussi en Français --

Organisatie - Organisation: 8/10
Bevoorradingen - ravitaillement: 8/10
Bepijling - flèchage: 9/10
Parcours: 9/10
Technische passages - passages techniques: 8/10
Moeilijkheidsgraad - difficulté: 7/10
Fungehalte - ambiance totale VTT: 9/10
(merci pour le vin)

Heel erg graag tot volgend jaar.

8)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

mancebo wrote:raar hé wat een mooi parcours met een mens kan doen.
Ze zouden zich in de vlaanders eens moeten riskeren aan koude douches, bevoorradingen waar ze al aan het opruimen zijn, of er bepaalde dingen tekort zijn, te lange rijen aan de afspuitstand, stroken waar je met handen en voeten naar boven moet kruipen, enz, enz.
Het jaar erop mogen ze hun tochtje vergeten, bedolven onder de kritiek, ik wil maar zeggen hé....
Als ne mens zich maar "jeunt" é :-D :-D

Ja,Mancebo als ge ne keer een tt doet in Frankrijk dan beseft ge pas wat voor een verwende en kritische "belgskes" wij eigenlijk zijn.
Maar ik heb dat daar er heel erg voor over.
Post Reply