Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Joriz wrote:Heeft er iemand nog problemen met het juist weergeven van de fiets snelheid? Bij mij verspringt die regelmatig met 3-4km/h en toch rijd ik even snel, hetzelfde met de gemiddeldes, niet dat het mij veel uitmaakt maar ik krijg er altijd rond de 14-15...

Ik gebruik de snelheidssensor van de edge, maar als hij gps signaal heeft neemt hij daar de snelheid uit dacht ik via driehoeksmeting, kan je het ook zo instellen dat je de sensor wilt gebruiken ipv het gps signaal?
Dat is mij nog niet opgevallen omdat ik dat dataveld niet op het scherm gezet heb.
Bij mij klopt de afstand na de rit als ik vergelijk met andere bikers.
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Afstand klopt hier inderdaad ook hoor :-)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Intussen heb ik al wat kunnen spelen met de Edge en wil ik er meer kunnen mee doen.
Ik wil tracks kunnen inladen in mapsource of NGI en deze dan bewerken . Of ook tracks uittekenen en dan uploaden naar de Edge. Ik weet dat ik alleen een kruimelspoor zal hebben maar dat is voldoende voor mij.
Op de PC wil ik ook de kleinste kerkwegeltjes kunnen zien.
Welke kaart zouden jullie mij aanraden om te kopen : die van NGI ofTopomap België ?
Of zijn er andere mogelijkheden ?

Alvast merciekes.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

NGI!

NGI = kaart om tracks op te tekenen op de pc
Topo = kaart om op te laden naar gps (ja je kan er ook tracks op tekenen maar dat is alles behalve ideaal...)
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

jerommeken wrote:Intussen heb ik al wat kunnen spelen met de Edge en wil ik er meer kunnen mee doen.
Ik wil tracks kunnen inladen in mapsource of NGI en deze dan bewerken . Of ook tracks uittekenen en dan uploaden naar de Edge. Ik weet dat ik alleen een kruimelspoor zal hebben maar dat is voldoende voor mij.
Op de PC wil ik ook de kleinste kerkwegeltjes kunnen zien.
Welke kaart zouden jullie mij aanraden om te kopen : die van NGI ofTopomap België ?
Of zijn er andere mogelijkheden ?

Alvast merciekes.
Als je in de nabije toekomst niet van plan bent een gps te kopen met kaartscherm is voor de Edge de DVD van het NGI beter. De kaarten zijn meer gedetailleerd (niet in wegen maar wel in kleuren en gebouwen) dan een TopoMap. De DVD van het NGI leunt meer aan bij een echte stafkaart. Een topomap dient eingelijk om ook het kaartmateriaal naar een gps (wat dus niet kan bij een Edge) op te laden en is dus een vectorkaart. Alle wegen staan er op maar het is nogal moeilijk op pc een onderscheid te maken tussen een asfaltweg en een veldweg.
Let wel op: de DVD van het NGI kan je niet gebruiken in Mapsource (wat ook niet nodig is want Mapsource dient alleen om Garmin kaarten, routes en tracks te bewerken en up- en down te loaden naar een gps .
Kijk eerst ook even na of je de tracks van NGI ook kan up- en downloaden naar de Egde.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

GPS met kaartschermen, heeft dit veel voordelen tov de Edge 305?
Koen-Ronse
Mountainbiker

Post by Koen-Ronse »

Ik ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Garmin Edge 305HR. Ik heb hier links en rechts al opgevangen dat je op de site van Garmin de software van Mapsource kan downloaden en probleemloos installeren na de installatie van TrainingCenter. Dit lukt allemaal wel, maar bij het openen van Mapsource, krijg ik een registerfout... #-o Weet iemand hier raad mee?
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Ik kreeg deze fout ook en heb het als volgt opgelost:

1) Open regedit, by clicking Start->Run... and type "regedit" (without the "")
2) Expand HKEY_CURRENT_USER->Software
3) Right-click on Garmin, choose Permissions
4) Make sure all users (or all you need) have both Full Control and Read checked on the "Allow" column.
5) Repeat the above steps for HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Garmin
Koen-Ronse
Mountainbiker

Post by Koen-Ronse »

Joriz wrote:Ik kreeg deze fout ook en heb het als volgt opgelost:

1) Open regedit, by clicking Start->Run... and type "regedit" (without the "")
2) Expand HKEY_CURRENT_USER->Software
3) Right-click on Garmin, choose Permissions
4) Make sure all users (or all you need) have both Full Control and Read checked on the "Allow" column.
5) Repeat the above steps for HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Garmin
Ge zijt superbedankt... O:) 'k Heb het direct uitgevoerd en ik kan probleemloos Mapsource starten nu. En nu eens bekijken wat we daar allemaal kunnen mee aanvangen... Veel dank Joriz... =D>
Koen-Ronse
Mountainbiker

Post by Koen-Ronse »

Nog een vraagje... Wat kan ik met Mapsource wel, dat niet kan met TrainingCenter? #-o
Post Reply