Za 10/12/2011 Hertsberge / Oostkamp :: 18de Bossen van Vlaan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Scotty2 wrote:Ben ook voor de eerste keer langs geweest.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over al deze positieve reacties.
Zijn jullie al eens naar het Antwerpse,Brabantse of de Limburg bossen gaan mountainbiken?
Vele andere organisaties zijn volgens mij nog van een ander niveau,technisch parkoers,overal duidelijke TELENET gele pijlen (voor en na de bochten),sporthal,douches,bewaakte fietsstallingen,...
Dit was voor mij een degelijke toertocht niet meer of niet minder. =D>
Dat is appelen met peren vergelijken eh #-o Wat in jullie streek 'normaal' is moet je bij ons echt gaan zoeken... Vandaar onze vreugde met deze tocht!
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Gisteren was ik ook 1 van die vele deelnemers in Hertsberge. Steekt duidelijk boven de rest uit dit winterseizoen. Niets op aan te merken. Dat er misschien in het heel verre Limburg nog mooiere tochten zijn, kan me niet schelen. Ik ga me niet naar daar verplaatsen voor een ritje van 50 km. Met zijn 2en zijn we omstreeks 11u vertrokken. Nergens last gehad van opstoppingen of files: noch aan de inschrijving, noch aan de bevoorrading, noch in de bosjes, noch aan de afspuitstand, noch aan de drank achteraf ... Een dikke pluim! Toch overwegen om er een 2daagse van te maken! Dan komen we 2 x af!!!!
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Ook voor den dezen 1 van de beste maar dan wel in West-Vlaanderen,had wel de indruk tot de eerste bevoorrading van veel blokjes te rijden met 90 graden bochten op brede paadjes.
Veel bosjes maar niet echt technisch maar dit hoefde ook niet.

Na de bevoorrading was het prima en de bosjes op het einde waren super. =D> Een echte westvlaamse topper.

Opbouwende kritiek : dat nieuw bosje op 100meter van de startplaats zou er al 10 jaar moeten ingezeten hebben verdorie. :wink: Is het enige bosje met wat hoogte in.
En het was bijlange na nog niet volledig benut , kan er gemakkelijk nog 1km extra uithalen. Heb het 4 keer gedaan. :-D

Seingever(s) , paar keer situaties gezien met wagens om van het ene bosje naar het andere te gaan aan de aankomst. 1 seingever was daar voldoende.

Met 3500 deelnemers en dito opbrengst moeten er zeker douchewagens en toilet aan de bevoorrading afkunnen. :wink:

Dat zou dan een 10/10 ipv nu 9/10.

Sommige deelnemers verdienen wel een 1/10 , ongelooflijk. Als er nu 1 toertocht is waar je niet moet racen is het deze wel. Duwen en trekken om over te steken om dan 1 positie verder terug in de file te rijden en opnieuw iemand van de weg te rijden. [-X En waarom ?

Je ziet hier dat hier iedereen aan zijn trekken komt , fietsen tegengekomen met dynamo's en vaste spatborden maar bestuurder zonder pot op zijn hoofd. Als er dan enkele bultjes zijn , natuurlijke miserie maar dit hoort bij deze toertocht een toonbeeld van ontspanning voor iedereen. [-o< [-o<
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Al veel positieve commentaren (allé dan toch vooral van de West- en Oost-Vlamingen :wink: ) en die kan ik enkel beamen. Van alle edities die ik hier al gereden heb, vond ik dit de beste. Proficiat aan de parcoursbouwer die hier vast en zeker al maanden aan het werk aan is =D> =D> =D>

Organisatorisch zo goed als niets aan te merken. Je kan altijd muggenziften over details, maar om zo'n menigte in goede banen te leiden, chapeau! Zelf rond 13.30 vertrokken en dan was de grootste drukte al voorbij. Enkel in begin wat druk, maar niet storend. Enorm genoten van deze editie met het goede weer, dit keer in compagnie van medesteenbakker Kommil. Ondanks volkstoeloop was de bevoorrading nog lang niet uitgeput (wat ik de laatste tijd op sommige toertochten wel mocht ervaren op een veel vroeger uur). Gratis consumptie ipv hotdog was zeer welkom. Eet dat toch niet en we hebben er meteen nog een bij gedronken in het goede gezelschap van Superfan.
nini
Mountainbiker

Post by nini »

Stefke-1969 wrote:Verslag van WTC De Toogtrappers

Deelnemers : Jan M, Gunther, Steve (3)
Met 3 toogtrappers reeds om 7.10 uur vertrokken naar Oostkamp. We waren extra vroeg vertrokken omdat we op een forum gelezen hadden dat daar vorig jaar 2500 starters waren verschenen en we staan, zoals geweten, altijd graag kort tegen de douches. Na een dik uur rijden aangekomen op onze bestemming en we konden met de auto op 100 meter van de inschrijving staan. Aan de inschrijving bleek dat men waarschijnlijk weer over de 2000 deelnemers ging geraken. Er was een wachtrij aan de kassa van 50 meter ! Alles verliep wel heel vlot en we konden in feite vrij snel aan onze tocht van 35 km beginnen. Het parcours was prachtig, we reden constant in de bossen of over veldwegen. Steve verzorgde het tempo en dit was op een rustige manier. Jan kon dit tempo ook makkelijk volgen, maar Gunther bleek .....
Steve

www.detoogtrappers.be

Persoonlijke clubverslagen zijn hier niet op hun plaats. Veel te lang en andere mountainbikers hebben daar geen boodschap aan.
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

nini wrote:
Stefke-1969 wrote:Verslag van WTC De Toogtrappers

Deelnemers : Jan M, Gunther, Steve (3)
Met 3 toogtrappers reeds om 7.10 uur vertrokken naar Oostkamp. We waren extra vroeg vertrokken omdat we op een forum gelezen hadden dat daar vorig jaar 2500 starters waren verschenen en we staan, zoals geweten, altijd graag kort tegen de douches. Na een dik uur rijden aangekomen op onze bestemming en we konden met de auto op 100 meter van de inschrijving staan. Aan de inschrijving bleek dat men waarschijnlijk weer over de 2000 deelnemers ging geraken. Er was een wachtrij aan de kassa van 50 meter ! Alles verliep wel heel vlot en we konden in feite vrij snel aan onze tocht van 35 km beginnen. Het parcours was prachtig, we reden constant in de bossen of over veldwegen. Steve verzorgde het tempo en dit was op een rustige manier. Jan kon dit tempo ook makkelijk volgen, maar Gunther bleek .....
Steve

www.detoogtrappers.be
Vind die verslagen ook altijd grappig, vooral als er namen genoemd worden, alsof iedereen die mannen kent #-o

Ikzelf heb 4 opmerkingen bij deze tocht:

1) ik kwam uit op 40 kilometer maar heb altijd de 48 gevolgd. Bij bevoorrading 1 zat ik al 2 kilometer naast hetgeen aangegeven werd. Ligt allicht aan mij?

2) Het parcours is inderdaad super, vooral de laatste 20 kilometer. Bedankt organisatie.

3) Toch reed ik een tweetal maand terug een toertocht met nog meer bos, ook in het Brugse...meer richting Brugge zelf (Sint-Andries enzo), maar goed, doet er niet toe.

4) De mentaliteit van vele bikers laat inderdaad soms echt te wensen over. Soms denk ik: we zijn allemaal één grote familie, mountainbikers worden immers al genoeg met de rug aangekeken. Maar als je dan weer zo ene tegenkomt die denkt dat hij de nieuwe Roel Paulissen is, vergaat die gedachte vlug. Let wat meer op de natuur en uw medebiker in plaats van op uw kilometertellertje en uw eigen mooie benen. Als je echt zo goed bent zoals je denkt, zou je op zaterdagochtend geen toertochten rijden.

Sorry, het moest er eens uit.
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

clubje wrote: De mentaliteit van vele bikers laat inderdaad soms echt te wensen over. Soms denk ik: we zijn allemaal één grote familie, mountainbikers worden immers al genoeg met de rug aangekeken. Maar als je dan weer zo ene tegenkomt die denkt dat hij de nieuwe Roel Paulissen is, vergaat die gedachte vlug. Let wat meer op de natuur en uw medebiker in plaats van op uw kilometertellertje en uw eigen mooie benen. Als je echt zo goed bent zoals je denkt, zou je op zaterdag- en zondagochtenden geen toertochten rijden.

Sorry, het moest er eens uit.
Kijk, daar sluit ik me eens volledig bij aan zie :-D
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

En ik ook scuba!! :wink:
Maar t'was niet omdat ik te goed was deze keer,maar
omdat ik misschien teveel in de weg zou gereden hebben
van de echte koerskonijnen?? :lol:
Voor mij graag een split in 2 dagen om tenvolle te kunnen
"genieten" van het parcours! :bounce:
Of anders een zomerse VTT met evenveel inhoud! :bounce:
Alvast een dikke proficiat aan de org.om zo'n mega-org. succesvol te laten verlopen! =D>
de stig
Mountainbiker

Post by de stig »

blij dat ik er bij was,mooie editie :-D
tot de volgende
nini
Mountainbiker

Re: Fietsverjaardag dramatisch geëindigd op Erik’s intensive

Post by nini »

sokkolaadezaak wrote:Vtt enduro Hertsberge Zat 10 dec 2011
Fietsverjaardag dramatisch geëindigd op Erik’s intensive…
De sokkolaadezaak-winterenduro’s worden stilaan een fietsbegrip in Vlaanderen, zoals bv ‘het Scheldepeleton’…. Iedereen kent het, en wil er wel eens meerijden. Zo kregen we deze morgen in Sleidinge 2 notoire Scheldepeleton hardrijders, Michaël en Patrick, - 2 Canondale linkadoors 29inch brothers,- aan de start in een omvangrijk peleton: Sokko, Schau, Mikele én (jawel)Fred, of de 4 crossmusketiers, vervolgens ook de die-hard old fashioned 26inch Mtb-ers Ans, Danymiet en King Upper en tenslotte de P-narellootjes Ijzeren Bart, P-boy himself (woont die nog op Sleidinge?) en Speculoos. Dit olijk bont gezelschap werd nog waardig aangevuld in Herstberge met Munkybuddy en Tsjee Pintelier…
Als ik goed kan tellen , zijn dat 14 stuks. Zeg nu nooit meer dat de Buddybikers een ontoegankelijke groep eliterijders is. Blijkbaar kan Jan, Pier en Pol schaamteloos en, bovendien gratis, meegenieten van de enduro-fun

De heenrit was even mooi, als gedeisd afgelegd, wegens verraderlijke rijm- en zelfs ijsplekken. God, wat een geluk dat we zonder ongelukken in Hertsberge zijn geraakt, maar kennelijk heeft elkeen inmiddels het rijden zonder steunwielen goed onder de knie. Terwijl iedereen vrolijk de voorbije week wegkwetterde met zijn rijkompaan, gidste Sokko de bende vlotjes en neus in de wind naar de gekozen vtt- startplaats voor deze week: Hertsberge, de bossen van Vlaanderen, de mooiste vtt van het winterseizoen! Exact dag op dag zette ik in 2010 voor het eerst mijn geheim wapen in, de Orbea TT Alu Crosser, happy bithday!
Iets voor 10u, na een snelle inschrijving, konden we op pad. Als dank voor mijn gidswerk mocht ik na een WC bezoek vaststellen dat het HVL-syndroom deze winter lelijk huishoudt: zowat iedereen was zonder boe of ba naar eigen goeddunken vertrokken. Eens we de natte herstbladeren ruiken, krijgt iedereen schrik van iedereen en neemt een beetje marge (versta voorsprong). Voor mij niet gelaten en met goede luim , Danymiet, de 2 Linkadoors 29inchers en Fred begonnen we d’er aan. Heerlijk cruisend door de bossen –soms bosautostrades, soms zanderig zuigende ondergrond, soms morre- en vlot tempo d’er inhoudend kwamen we snel bij BV1, nauwelijks 15km ver, en derhalve geen goesting om te stoppen. Het tweede deel van het rondje was om duimen en vingers van af te likken: single tracks, draaien en keren, balanceren op de laag drek en -met oog om minder begenadigde mederijders niet in gevaar te brengen- langs kleine gaatjes en deurtjes passeren. Even miste ik een pijltje en kwam weer bij de koprijders, wat later kwam Schau plotseling medekompaan spelen, waar kwam die uit? De vettige modder haalde serieus wat power uit de bovenbenen. De BV2 kwam dan ook als geroepen en bracht eindelijk opnieuw wat BB verbroedering tot stand; naar de koersvolgorde en wedstrijdrelaas was het raden, BB’s leken wel van overal te komen nu. Enfin er restten nu ca 15km tot de denkbeeldige streep, voornamelijk door de bosrijke residentiële wijk en het speelbosje in the end. Tussen de wat tragere deelnemers –naarmate de rit vorderde kwamen we meer en meer onder de mensen- was het techniek bovenhalen om voorbij te gaan, maar wat mij betreft best leuk. In dat gewoel loste ik de rol bij de besten van de dag: de 29inchers, Fred en good old Danymiet. Ca 5km voor het eind, met Schau in mijn spoor was de pret plots over: pad af –vat was al af- en te voet gesteld, maar mijn ongebreidelde parcourskennis leidde me wandelgewijs gauw bij de afspuitstand. En op mijn communiezieltje moest ik beloven nooit meer de lachten met BB’s die met zware BMW’s of Audi’s naar de startplaats komen, vandaag zou ik er mijn profijt mee doen huiswaarts, danke Munky!
De P-narellootjes waren zich ondertussen van geen kwaad bewust en zaten al lang bij de stoof. En met plezier liet ik mij voor deze keer lauweren met de trofee van Pi-Neut van de dag –te verkiezen bover ‘Neut’ van de dag,- na zowat 14.407 zorgeloze km het voorbije jaar. En als een echte profi nam ik plaats achter de geblindeerde ruiten van de ploegleiderswagen. En de anderen deden zoals bij aan vang van de rit: in verspreide slagorde naar huis en met enigszins paniekerige blik : ‘Sokko, langs waar moeten we rijden???’ ‘Geen idee’ antwoordde ik, ‘probeer misschien eens langst de vaort!’
De gecrashte crosser werd binnengebracht op Erik’s intensive care, deze avond mocht hij al naar de de kamer, je kan hem nog bezoeken op kamer 17, tot donderdag aanstaande.
Sokko-Stats 77km 3u °25,6 Cd 90 idt (HR °136 max 161) T 2° vtt deel 40km 1u36’ °25,1 HR °148)
kwou ook nog iets schrijven maar er is geen plaats meer. :-({|=
Post Reply