Vr 11/11/2011 Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Vanberingen
- Mountainbiker
- Scott biker
- Mountainbiker
- Location: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,
Post by Scott biker »
-
mini_gaunt
- Mountainbiker
Post by mini_gaunt »
Schoon toertochtje,
Wel wa te veel volk op de 45.. Waardoor ge moest aanschuiven om de hellingskes te nemen.. En dan hopen dat die voor u niet valt..
Mor al bij al schoon weer, schoon parkoerke en warm soepke aan de bevoorrading :)
Wel wa te veel volk op de 45.. Waardoor ge moest aanschuiven om de hellingskes te nemen.. En dan hopen dat die voor u niet valt..
Mor al bij al schoon weer, schoon parkoerke en warm soepke aan de bevoorrading :)
- jacques-de-mtb'er
- Mountainbiker
Post by jacques-de-mtb'er »
mijn eerste marathon ooit:
20 minuten wachten alvorens te kunnen inschrijven
super tocht, met 2 superterrils
goede bevoorrading met heel lekkere sportdrank bij de 2de
sorry aan al de mensen die ik heb opgehouden, ik heb het merendeel van het parcours binnen mijn hartslagzones gereden en dat valt enorm tegen (als je op de vlakke weg niet meer dan 22 kan gaan
) toch heb ik me op enkele bergjes niet kunnen inhouden en vol doorgegaan
prima tocht, prima organisatie, volgend jaar weer van de partij
20 minuten wachten alvorens te kunnen inschrijven
super tocht, met 2 superterrils
goede bevoorrading met heel lekkere sportdrank bij de 2de
sorry aan al de mensen die ik heb opgehouden, ik heb het merendeel van het parcours binnen mijn hartslagzones gereden en dat valt enorm tegen (als je op de vlakke weg niet meer dan 22 kan gaan
prima tocht, prima organisatie, volgend jaar weer van de partij
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Vandaag ook de lange tocht gedaan in Beringen.
Na een klein halfuurtje aanschuiven, was ik ingeschreven.
Op zich vond ik de "aanpak" van de organisatie redelijk goed. Ingang in de kantine langs één kant, inschrijven en dan langs de andere kant naar buiten.
Rond 9u30 ben ik vertrokken.
Na nog geen 2 km heb ik iemand aan de kant zien zitten die letterlijk op zijn gezicht gegaan was bij het uitkomen van een bosje. Hij bloedde aan zijn neus of kin (heb het niet goed gezien) maar het zag wel serieus rood van het bloed... Veel beterschap aan deze biker !
Tot aan de eerste splitsing vond ik het redelijk druk, bij het minste hellingske was het aanschuiven en dikwijls even stilstaan. Maar dat kan je uiteraard niet vermijden als er zoveel volk komt rijden.
De eerste bevoorrading kwam redelijk snel, maar dit was op voorhand aangegeven. Er was zeker genoeg voorhanden : soep, koeken, wafels, appelsien, banaan, drank, ...
Vlak na de eerste bevoorrading was er een plezant technischer stukje. Door het vele volk (en dikwijls cyclocrossers) af en toe gedwongen om af te stappen.
Na de passage in Leopoldsburg nog ne keer zo'n technisch stukje waar ge u kon uitleven
De tocht in het algemeen ging over mooie paadjes, hoeveelheid asfalt/verhard werd tot een minimum herleid.
En toen was er de splitsing 65 / 80 km
Ik mocht rechts door de poort omhoog voor de 1e terril
Mijn armbandje was al bijna wit geworden van het zweet ipv roze 
De 1e terril ging redelijk vlot, deze zijn we niet tot helemaal boven gereden. Maar halverwege was ook al mooi. We zijn eigenlijk gewoon rond de terril gereden en na een afdaling kwam al snel de 2e terril.
Deze was technisch veel moeilijker.
Het klimmen op zich was niet echt het probleem maar bij het eerste zeer korte haarspeldbochtje moest ik al voet aan de grond zetten. Dit herhaalde zich enkele keren, maar uiteindelijk toch boven geraakt.
Wat een mooi uitzicht daarboven
De achterkant van de terril was technisch het moeilijkste en daar heb ik toch een aantal stroken te voet gedaan om blessures / valpartijen / schade aan de bike te vermijden.
De afdaling van de 2e terril was deels met dichtgeknepen billen / deels te voet. Ik heb toch een paar bikers aardig tegen de grond zien gaan die iets te ontstuimig / gewaagd naar beneden gingen.
Respect voor de bikers die daar alles hebben kunnen fietsen
Aan de voet van de terril even uitgerust en mijn extra wafeltje opgegeten dat ik bij de bevoorrading had meegenomen. Op dat moment had ik nog een dikke 20 km voor de boeg.
Conclusie na de 2e terril : mijn techniek kan nog een pak beter
Het laatste deel van de tocht heb ik rustig uitgereden. Mooi vond ik het pad dat ze precies een paar dagen van tevoren hadden vrijgemaakt in het bos (het explorer-stukje zoals P° het beschrijft).
Uiteindelijk had ik 80,8 km op de teller staan en heb ik er 4u20m over gedaan.
Mijn Oregon heeft 76,8 km gemeten en 702 hm.
Bij de fietsenstalling nog even een praatje gemaakt met StrammerMax die de 45 km had gereden

Na een warm doucheke, voldaan huiswaarts gereden.
Verder nog even meegeven dat ik de organisatie goed vond : inschrijving ging nog relatief vlot, bevoorradingen waren in orde, afspuitstand ook ok.
Doe zo verder jongens !
En ja, sommigen leren het niet af om in te halen waar het eigenlijk niet gaat...
En als ge dan al eens vriendelijk plaats maakt om anderen door te laten, dan kan er bij velen zelfs nog gene "merci" of "dankuwel" vanaf... tja, elementaire beleefdheid onder bikers noemt zoiets.
Hopelijk sta ik een beetje fatsoenlijk op de foto van Connie
Volgend jaar terug van de partij
Na een klein halfuurtje aanschuiven, was ik ingeschreven.
Op zich vond ik de "aanpak" van de organisatie redelijk goed. Ingang in de kantine langs één kant, inschrijven en dan langs de andere kant naar buiten.
Rond 9u30 ben ik vertrokken.
Na nog geen 2 km heb ik iemand aan de kant zien zitten die letterlijk op zijn gezicht gegaan was bij het uitkomen van een bosje. Hij bloedde aan zijn neus of kin (heb het niet goed gezien) maar het zag wel serieus rood van het bloed... Veel beterschap aan deze biker !
Tot aan de eerste splitsing vond ik het redelijk druk, bij het minste hellingske was het aanschuiven en dikwijls even stilstaan. Maar dat kan je uiteraard niet vermijden als er zoveel volk komt rijden.
De eerste bevoorrading kwam redelijk snel, maar dit was op voorhand aangegeven. Er was zeker genoeg voorhanden : soep, koeken, wafels, appelsien, banaan, drank, ...
Vlak na de eerste bevoorrading was er een plezant technischer stukje. Door het vele volk (en dikwijls cyclocrossers) af en toe gedwongen om af te stappen.
Na de passage in Leopoldsburg nog ne keer zo'n technisch stukje waar ge u kon uitleven
De tocht in het algemeen ging over mooie paadjes, hoeveelheid asfalt/verhard werd tot een minimum herleid.
En toen was er de splitsing 65 / 80 km
Ik mocht rechts door de poort omhoog voor de 1e terril
De 1e terril ging redelijk vlot, deze zijn we niet tot helemaal boven gereden. Maar halverwege was ook al mooi. We zijn eigenlijk gewoon rond de terril gereden en na een afdaling kwam al snel de 2e terril.
Deze was technisch veel moeilijker.
Het klimmen op zich was niet echt het probleem maar bij het eerste zeer korte haarspeldbochtje moest ik al voet aan de grond zetten. Dit herhaalde zich enkele keren, maar uiteindelijk toch boven geraakt.
Wat een mooi uitzicht daarboven
De achterkant van de terril was technisch het moeilijkste en daar heb ik toch een aantal stroken te voet gedaan om blessures / valpartijen / schade aan de bike te vermijden.
De afdaling van de 2e terril was deels met dichtgeknepen billen / deels te voet. Ik heb toch een paar bikers aardig tegen de grond zien gaan die iets te ontstuimig / gewaagd naar beneden gingen.
Respect voor de bikers die daar alles hebben kunnen fietsen
Aan de voet van de terril even uitgerust en mijn extra wafeltje opgegeten dat ik bij de bevoorrading had meegenomen. Op dat moment had ik nog een dikke 20 km voor de boeg.
Conclusie na de 2e terril : mijn techniek kan nog een pak beter
Het laatste deel van de tocht heb ik rustig uitgereden. Mooi vond ik het pad dat ze precies een paar dagen van tevoren hadden vrijgemaakt in het bos (het explorer-stukje zoals P° het beschrijft).
Uiteindelijk had ik 80,8 km op de teller staan en heb ik er 4u20m over gedaan.
Mijn Oregon heeft 76,8 km gemeten en 702 hm.
Bij de fietsenstalling nog even een praatje gemaakt met StrammerMax die de 45 km had gereden
Bij dezeStrammerMax (uit topic Bierbeek) wrote:Hopelijk spreekt hij me weer aan als onze paden elkaar nog eens kruisen...
Na een warm doucheke, voldaan huiswaarts gereden.
Verder nog even meegeven dat ik de organisatie goed vond : inschrijving ging nog relatief vlot, bevoorradingen waren in orde, afspuitstand ook ok.
Doe zo verder jongens !
En ja, sommigen leren het niet af om in te halen waar het eigenlijk niet gaat...
Hopelijk sta ik een beetje fatsoenlijk op de foto van Connie
Volgend jaar terug van de partij
-
Hell Yeah !
- Mountainbiker
Wat mij betreft staat de datum voor volgend jaar al vast. Ik was nog nooit op de terrils gereden en dat was een ervaring om u tegen te zeggen . Wij zijn nergens verkeerd gereden en de bevoorrading was uitstekend , voor diegenen die vonden dat deze te vroeg of te laat stonden , er is plaats genoeg in uw zakken om een reep of gelleke mee te nemen . Voor de snelrijders een dikke pluim , altijd netjes gepasseerd geweest . Tot volgend jaar
-
doorzetter
- Mountainbiker
Post by doorzetter »
dat waren maarten wijnants en kurt geysen.Kraura wrote:Ben hier ook de 45km komen rijden. Eerste keer met de Garmin 800, ik had er 42,32km en 200hm. Andere Garmin-45km-rijders die ook rond deze waarden zitten?
Ik heb blijkbaar niet goed de startpost gelezen en was aan't wachten op den terril:-). Verder ook een paar straffe CX-ers zien, waaronder een lange smalle Nederlander in Rabobank tenue, dacht misschien Gerben of Lars, maar Gerben zit nu in Niel blijkbaar:-) en eene met een geel truike en hoge velgen, beer van ne kerel en knalde nogal.
Organisatie was meer dan OK. Duidelijke pijlen naar de start, perfecte parking begeleiding (al zijn der wel nog charels die zich dan kriskras zetten), bepeiling ook in orde en de bevoorrading was goed. Fiets niet afgespoten.