Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

B@rt wrote:supertochtje gereden alleen slechte banden keuze maar dat had iedereen een beetje voor

[-X [-X [-X [-X [-X mij hebben ze nie liggen gehad zulle , de sjarels :lol: :lol: :lol:
manontheside
Mountainbiker

Post by manontheside »

KUBA wrote:Na een schrikkeljaar deze morgen met goede moed gestart echter bleek algauw dat het niet met de beste benen zou zijn , heb een sterk vermoeden dat de (voor mij) dodelijke coctail hier voor tussen zit zijnde
onmiddelijk na de start zwaar klimwerk waardoor m'n moteurke i.p;v. kalmkes warmlopen onmiddelijk chauffeerde ](*,) en dan nog het kruim van de grysperre's die tegen de noene moesten binnen zijn #-o #-o
Ik heb mij toch ook flink mispakt aan de eerste 15 km. Redelijk zwaar werk, zo vroeg in de tocht. De rest van de kilometers heb ik dan ook iets kalmer gereden (beetje reserve houden voor wat eventueel nog zou komen). Tijdens de plensbui heb ik een stukje afgesneden langs het kluisbos, maar toch geëindigd moet een dikke 50 km op de teller. Hopelijk krijgen we volgend jaar een écht droog parcours :-D
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Hier deze morgen ook van start gegaan rond 9u30... Kon niet vroeger omdat de vrouw ontbijtpakketen moest ronddragen in opdracht van den ouderraad...
Van bij het vertrek uit Elsegem direct gevoeld dat de wind mij parten zou spelen. Was vandaag immers uitzonderlijk alleen op stap #-o
Vanaf de start was het direct klimmen geblazen... Geen inloopstrook, er direct invliegen. Al gauw bleek dat het op de bosstroken opletten zou zijn met de XCR Dry banden... De immense regenbuien van vorige nacht hadden duidelijk hun deel gedaan. Ik had echter geen goesting om deze morgen nog andere banden op te leggen, met alle gevolgen van dien...
Op de strook in de geul met de balken was het hier en daar redelijk wat glijden, maar met plezier gedaan :wink: Tot op het moment dat mijn voorwiel bleef zitten achter een balk en ik over mijn stuur, om mij zijkant in de modder terechtkwam. Opletten dus. Verder genoten van alles wat ons voorgeschoteld werd. Leuk om nieuwe stroken privé te zien, zoals net voor de eerste bevoorrading.

Jammer dat er in de bevoorrading enkel lotuskoekjes en drank voor handen was, nogal een geluk van den aquarius. De tweede bevoorrading was iets beter, maar ook hier niks van rijsttaartjes en zo gezien...
Over de positie van de bevoorradingen kan ook nog eens nagedacht worden vind ik.

De hoogtemeters waren niet niks, op de 78 km (van thuis uit en dan naar Ingooigem achteraf) had ik 1187 hm volgens de garmin vista cx. Op het begonnen die toch door te wegen. Na Heynsdaele effen kramp gehad, maar dan op karakter opnieuw doorgereden...

Mij goed geamuseerd op deze tocht, veel schone stukken, vele hoogtemeters, redelijk wat variatie,...

Na 78,73 km en een AVS van 19.8 km moe maar voldaan een doucheke gepakt, mijn voeten onder tafel geschoven en daarna naar de plaatselijke kermis met de gasten... Schone zondag!
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Het was terug super, vond het beter dan vorig jaar.
Overal op geraakt zonder probleem.
De eerste bevoorrading kon beter, maar ik ga om te biken en niet op te eten. De sandwiches op de andere bevoorradingen vond ik wel goed.
Sommige stukken zelfs 2 maal gereden. Ik ken de streek vrij goed.

En zeggen dat ze vorig jaar nog twijfelden om nog een tt te organiseren.
Aan de organisatie, doe zo verder. En bedankt voor al de moeite.
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Deze morgen rond 9h met Tony en Meester Biek vertrokken voor de 85. Van thuis vertrokken en uiteindelijk met 92 km aangekomen.
Over de bevoorradingen heb ik geen klachten. Geen rijsttaartjes gezien, maar die Lotus koekjes waren erg lekker.
De laatste bevoorading kwam inderdaad misschien iets te laat. Maar kom, we gaan niet zueren hé en daarbij, ik voorzie dat ik altijd zelf nog iets mee heb (voor 't geval dat....)
Voor mijn part, organisatie: ruim voldoende =D> =D> =D>
Dan datgene waarvoor we gekomen zijn: het parkoers.
Prachtig! Echt alles is uit de streek gehaald. Misschien zijn hier en daar wel enkel minieme minpuntjes, maar ze verdienen niet eens hier vermeld te worden.
De toren boven gereden :-D , maar het beest en minibeest hebben deze keer toch gewonnen :evil:
Die regenbui maakte het natuurlijk wel héél spectaculair, maar dit voelde ik niet als negatief aan. Het evenwichtsgevoel werd weer eens getraind :wink:
Op de lange klim net voor het minibeest toch een zwak moment gehad. Een energygelleke heeft me er gelukkig terug bovenop geholpen.

Vorige week Flobecq en deze week dit hier, wat een mooie tijd van het jaar :drunk: .
Laat ons hopen dat deze nooit in het zelfde weekend vallen [-o< [-o<

Tot volgend jaar!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vanmorgen vertrokken samen met Wesley voor een lastige rit :drunk: :drunk: , Wesley had raketstof in z'n gat :bounce: . Het was geen ontgoocheling na 3 dagen La Bresse vorige week.

De eerste bevoorrading was wat pover, verder was alles in orde =D> =D> . die sportdrank vond ik persoonlijk niet #-o te drinken maar das kwestie van smaak en goeste.

Het parcour mocht er wel zijn met veel op en neer en goede bepijling. Door de regen was het soms toch wat technisch. De beesten kruipen toch wel in de benen na een tijdje.

De douche vond ik wel krap, amper 2 douches voor meer dan 1000 deelnemers en dan nog 1euro moeten betalen voor warm water vond ik erover.

Tot volgende
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Kluisbergen, een tocht die reeds lang vooraf wordt aangestipt op de kalender. Een tocht die nog nooit ontgoochelde. Opnieuw genoten van een supertochtje samen met Luckyluc, Yvan en Tom. =D> =D> De regen van de voorbije nacht en de regenbui tijdens de tocht hoefden niet echt. Sommigen beweren dat je er alleen maar een meer technische biker door wordt...maar daarvoor ben ik waarschijnlijk te oud. Zeker als er vooraan een versleten Noby opligt en achteraan nog een zomerband. Dat heb ik natuurlijk volledig aan mezelf te wijten. :roll: Voor de rest niets dan lof. Parcours en bepijling waren uitstekend. De bevoorrading was inderdaad wat basic, maar alles wat we nodig hebben (banaan, suikers en sportdrank), was aanwezig (wel vrij laat gestart). Joost en medeorganisatoren, hartelijk bedankt voor de mooie tocht =D> =D> =D> en hopelijk kunnen we ook volgend jaar genieten van alweer een nieuwe editie. [-o< [-o<
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

waar WAS DE DERDE BEVOORRADING VEEL TE VER VOOR DE GROTE AFSTAND. normaal 80 km was 86 km
eerst na 17 km
tweede na 34 km
DERDE NA 71 KM veel te ver van elkaar 20km zonder water gereden .
de ondergrond glijbanen hoeven nie voor mij,als ik wil schaatsen,ga ik wel naar gullegem.

grt tevreden,dorstig mtb,
JuMa
Mountainbiker

Post by JuMa »

Vandaag ook naar Kluisbergen afgezakt om er de 50km te rijden. Da's 15 jaar geleden dat ik nog eens in Kluisbergen was om te MTB'en!
Pas rond 9u30 vertrokken omdat het 140km rijden was (met de auto ;)) van bij mij thuis.

De eerste bevoorrading was maar pover (enkel speculoos en een soort choco-sandwich, maar wel Aquarius) en kwam nogal redelijk vroeg 17,5km.
De 2e bevoorrading was qua eten beter, maar hier geen Aquarius maar een sportdrank die iets minder was (naar mijn smaak natuurlijk).
Deze bevoorrading kwam nogal redelijk laat, ik had al 41,5km op mijnen teller en dat terwijl er aan hun standje een papier hing waarop stond dat we maar 37km zouden hebben en dat we er nog 13 moesten doen.
Een geluk dat ik dat papiertje gezien had, anders had ik op't einde serieus gevloekt denk ik. Op't einde stond er dus net geen 55km op den teller!

Parcours was wel tof en redelijk pittig, hoewel ik vond dat er nog redelijk veel asfalt in zat, maar ik vermoed dat het moeilijk anders kon. Was natuurlijk ni slecht om wat op adem te komen. Toch nog een gemiddelde van 18,7 gehaald. :-D

Afpijling was bijna overal perfect, alleen het stukje rond de 2e bevoorrading vond ik iets minder afgepijld. Daar stonden enkele pijltjes eigenlijk iets te laat om af te slagen, waardoor je moest minderen en naar een pijltje moest "zoeken". En helemaal op't einde het bordje "Aankomst" was voor mijne maat blijkbaar ook ni duidelijk genoeg, hij was verder gereden en bijna terug gestart! :-D

Door die post van gisteren over een droog parcours, had ik dus geen goeie bandenkeuze gemaakt en had ik iets te weinig grip op sommige plaatsen. Op sommige afdalingen was er van grip zelfs geen spraken meer :-?

Nog een klein minpuntje vond ik de prijs van de inschrijving, 4€ voor 50km als vwb lid met 1 povere en 1 matige tot goede rustpost vond ik toch redelijk duur.

Maar al bij al heb ik mij goed geamuseerd vandaag en we zaten net voor de regenbui in den auto, dus dat was ook weer goed getimed! :-D
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Dikke bravo aan Joost, Jaques en de voltallige crew voor de schitterende organisatie!!! =D> =D> =D> =D>

Wij beseffen allen ten volle dat er in zo'n organisatie heel veel werkt gestoken is. Bedankt om ons een super leuke dag te bezorgen!
Alles was top : vooral een subliem parcours, voortreffelijk bepijling, mooie bevoorradingen (het eerste sober, maar voldoende : peperkoek en aquarius), de 2de heel goed en de 3de subliem met verse rijsttaartjes =P~ )...

Zeker tot volgend jaar!!! :wink:
Post Reply