Zo 28/11/2010 Aartrijke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

winnitou wrote:Het begon al goed deze morgen ; als adres staat op pagina 5 AartrijkEstraat maar de place to be was AartrijkSEstraat.
Wil het toeval dat deze straten allebei bestaan dus ik (en niet ik alleen hoor)natuurlijk op het verkeerde adres. :evil: #-o

@ de forumbikers : sorry dat ik er niet bij was op den apres maar madam moest den auto nog hebben en zodoende. :roll:
Aartrijkestraat is Torhout en Aartrijksestraat is Aartrijke. Raar dat je daar kan in missen!!
Persoonlijk vind ik het sympathieker om den apres in de zaal te houden ipv een prive-bedoening om zodoende de voetbalploeg een steuntje te geven. Ja toch? :oops:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Als notoir sneeuw- en ijshater op TT's, deze jammer genoeg links laten liggen. Was er nochtans op gebrand om deze naar ik hoor excellente TT van onze TOF-leden en vrienden van de voetbal te rijden. Stond zelf al in tenue en in de wagen vertrokken, maar me tijdens de rit bedacht.
Heb me beperkt tot een inschrijving uit sympathie, après ter plaatse en bezoekje aan de dames van de bevoorrading.

Het moet gezegd zijn: 961 deelnemers op zo'n sneeuwtocht: Dit kan enkel als je als TT heel goed gekend bent voor een supertocht en organisatie! KVV Aartrijke, proficiat =D> .
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Gratis foto's van alle deelnemers op http://tinyurl.com/35fmwls
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Sfeerbeelden:
http://picasaweb.google.com/werner.degr ... 0299320082

Tot volgend jaar Aartrijke!!! =D> =D> =D>
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

had ik de 50 km gedaan k was waarschijnlijk niet meer voor donker thuis geraakt #-o

als laatste vertrokken om 11u15 en thuisgekomen met 6 uur en 110 km op de teller en veel problemen met bevroren versnellingen en dergelijke (bedankt trouwens voor het branderke aan de aankomst, zo geraakte ik veilig thuis :wink: )
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

weer of geen weer weg waren wij.Enkel het eerste stuk langs sportplein was echt nie te doen (werd er later uitgehaald).Voor de rest was het opletten en wanneer ik een beetje gewend was aan de koude kwam de techniek terug .Spijtig van het weer want zoveel werk ingestoken dat het bij droog weer meer zou geaprecieerd zijn ,dus proficiat aan de organisatie.

en nog LEVE de nieuwe norwave celsius artic's ,dubbel zijn geld waardt ,gans de tocht warme voeten gehad.
Forever
Mountainbiker

Post by Forever »

Vanmorgen met de fiets van Zarren naar Aartrijke, eenmaal op grondgebied Ichtegem begon het al, spekgladde binnenwegen tot in Wijnendale.
Al glijdend aan de tocht begonnen, en stappend ook, want die wandelstrook net na de start hoevde niet echt voor mij.
Eenmaal de wijken van Aartrijke achter de rug (slechts éénmaal de grond gekust :oops: ) kon het echt veldwerk beginnen.
Net als zoveel begon dan de pech voor mij, achterrem bevroren, versnelling die ook last hadden van de koude, body die haperde.
Met enkel een voorrem was dit echt onbegonnen werk om veilig de tocht verder te zetten.
Aan de warande dan maar besloten om via de weg huiswaarts te rijden, dit betere glijwerk was geen spek voor mijn bek #-o
Bij wat mildere temperaturen moet dit een super tochtje zijn, maar dat hebben de inrichters niet in de hand natuurlijk, laat ons hopen op wat dooi voor volgend weekend [-o<
Tot inZarren :bounce: :bounce: :bounce:

12/12/2010 - 16é Scatto Ride - Zarren

Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

spiermassa wrote:en nog LEVE de nieuwe norwave celsius artic's ,dubbel zijn geld waardt ,gans de tocht warme voeten gehad.
Heb op de eerste controle zo'n kooltje uit dat vuur in iedere schoen gestoken. Ook geen last meer van koude voeten gehad. :-D #-o

Een hele grote bravo =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> aan de organisatoren om in deze omstandigheden nog dit uit hun hoed te toveren. 't was leuk, t'was glijden, 't was fun, 't was zwaar, t' was mooi.
Alles was berijdbaar, de controles waren bufetten, gezelschap uiterst aangenaam, ribben pruttelden tegen, parcours was perfect. Ik woon er en heb toch weer onbekende stukken gezien. Bravo =D> =D>

Geen vooruitzichten voor een zomertocht? :roll: :roll: :roll:
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vorige winter, en ook de winter daarvoor, telkens in vriesomstandigheden vrij hard tegen de grond gegaan en me behoorlijk bezeerd aan de knie.
" 't Zal deze winter wel eens géén waar zijn. Gedaan met mountainbiken als het zo gevaarlijk glad is !" 'k Hoor het mezelf nog vol overtuiging zeggen.
En zie, de winter is nog niet eens begonnen, en lap samen met Henkieboy door de vrieskou, richting Aartrijke vanochtend vroeg. Hoe dom kan een mens toch zijn !
Onderweg weliswaar wat morele steun gevonden bij Tram 4 - zowat in dezelfde leeftijdscategorie fietsend - die blijkbaar ook gezworen had om niet meer in dergelijke omstandigheden te MTB-en, maar eveneens , ondanks kettingproblemen, vrolijk rondglijdend in en rond Aartrijke.
Vanaf de eerste kilometers, op die ijspistes door die woonwijk, met de daver op het lijf rond gereden, op mijn smalle bandjes, en het werd er gaandeweg niet beter op. Benen en fiets zwaaiden alle richtingen uit, en desondanks, bij de splitsing aangekomen, nog steeds niet gesnapt dat je dan eigenlijk moet kiezen voor de korte afstand ! #-o #-o
Ondertussen demonstreerde Falco van de forumbende, een sterk staaltje rijmanskunst aan mijn linkerzijde : Over de spekgladde ijspiste met één hand fietsend, en, al rijdend, met de andere hand een fotootje nemen. De moed zonk me in de schoenen bij het zien van zoveel stuurvaardigheid.
De oude spoorweg kwam er aan, ah ja, dat zou wel beter gaan en lekker bollen, maakte ik mezelf wijs. Ja hallo, dat stuk was misschien wel nog het gladste en gevaarlijkste van gans 't spel.
Op de tweede kasseistrook voorbij De Reiger toch es goed tegen de grond gekletst, en toen was de maat vol : Rechtsomkeer, en via de grote baan en nog een stuk oude spoorweg richting 'De Warande', die es in omgekeerde richting werd aangedaan. Op de bevoorrading aldaar, van Baziel vernomen dat we in de slotfase niet meer door boer Tolpe zijn stronthoop mochten fietsen en dan maar beslist om 'het speelplein' de Warande een vijftiental te keer te bissen en daarna via de grote baan terug richting Aartrijke te rijden.
Eindconclusie : Na het geschuif en geglij (en broekschijterij) op de eerste 30 km, me finaal nog rot geamuseerd op de Warande.
Organisatie tip top in orde : Een MTB-tocht met meer dan 15 bevoorradingen en evenveel fotografen onderweg . Da's verdomd een zeldzame vogel ! !
Ook de afterparty was fel gesmaakt. Waarvoor dank !
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

vandaag ook in aartrijke gestart, met de forumbende (bij deze, aangename kennismaking!).
om 7uur vertrokken richting aartrijke, aartrijkestraat in aartrijke. via google maps bekeken, en tzag er net als vorige week makkelijk uit, dus hop, de baan op!
afrit torhout, 2 ronde punten rechtdoor, kruispunt naar links, want daar ligt het voetbalterrein! Maar, net zoals vorige week, was ik weer volledig teleurgesteld, het internet liet me weer maar eens in de steek (wist toen niet of het google was of de straatnaam!) na wat door het centrum te sukkelen, opeens de weg gevraagd aan een madammeke die vroeg uit de veren was op de fiets, maar ze kon me niet helpen, toen ik vroeg naar het voetbalplein van kvv aartrijke! maar ze kon me wel de weg uitleggen naar aartrijke! ik zat dus blijkbaar in torhout rond te sukkelen!
de weg richting aartrijke aangevat, niet wetende waar ik me onderweg moest aan verwachten, kwam ik plots een parking tegen, met mtb-ers! oef, ik was er deze keer geraakt! besluit, vanaf nu schakel ik mijn tomtommeke weer in!!!
oke, we waren er, dus we konden fietsje uitladen, kleertjes volledig aandoen, en inschrijven.
nadat ik was ingeschreven, zag ik daar nen BM (Bekende MTB-er) met een snorreke. Volgens mij was da mousstache als ik me de foto hier enkele pagina's terug kon voor ogen brengen, dus ik eropaf. en twas meteen raak, had de juiste persoon vast. na me te hebben voorgesteld, nog effe gewacht op de rest die ook zou meerijden. Eens compleet, konden we starten! langs het voetbalveld de struiken in, langs verse potgrond :lol: en dergelijke, die al ineens een stevige opwarmer was!
wat volgde waren krinkeldewinkel paadjes, van het ene naar het andere. vrij gladdig, maar doenbaar. nog een klein bosje wat bochten trekken en zo weer verhard.
na een paar km's stelde traxer voor om effe een ommetje te maken, ik nog niet beseffen wat er te wachten stond (kwist toen ook nog niet dat hij traxer was :lol: ), volgde mooi de groep. toen we op een prive kwamen, wist ik het nog niet, en daar mochten we effe door de tuin ploeteren. kort maar leuk parcours gemaakt, en nadien nog eens in omgekeerde volgorde afgelegd. twas best wel leuk.
toen terug naar de route gereden en we konden weer verder.
smalle paadjes, stukken bos, verharding, we kwamen het allemaal tegen! echt een prachtig parcours! jammer van de omstandigheden, maar dit heb je niet in de hand! aan de eerste bevoorrading, voorzien van aquarius, en een heus buffet, opwarmvuurtjes, meer moest da echt nie zijn! alles in orde, beetje sneeuw/ijs van de fiets halen en we konden weer verder. makkelijk was het niet, nogal vrij lastig voor mij met momenten, maar we hebben het overleefd. 1keer de ondergrond van dichtbij bekeken, maar zonder kleerscheuren.
na 35km's effe mijne voet moeten plaatsen voor een voorligger, en toen is er een kramp in m'n dij geschoten door m'n been te strekken. met nog 10 km's voor de boeg, was het nog 10 km's afzien. bij de 2 de bevoorrading, weer een fantastisch buffet, met deze keer redbull! en extran. na de bevoorrading nog mooie laatste km's gekregen! jammer genoeg waren de benen ondertussen ontploft, en bij de keuzemogelijkheid zodus voor makkelijk gekozen. nadien nog een mooi stuk door een bos, om zo terug naar de eindstreep te bollen. de laatste keuzemogelijkheid hebben we de 30km gevolgd ipv de 50, en wat was ik daarvoor blij! uiteindelijk goed aangekomen, bikewash was zeer goed, al ging het vuil/ijs er nie makkelijk vanaf! nadien douche gepakt, en daar waren maar 3 van de 6 douche's warm, maar kom, twas doenbaar met de 3douche's. toen nog een boterhammeke gegeten, en lotje getroken, maar khad een leeg enveloppe :cry:
het was in ieder geval een vtt waar enorm veel werk ingestoken was, en die ondanks de slechte omstandigheden vrij goed verliep! bepijling was in orde! enorm veel werk gestoken in het spannen van linten! de meeste gevaarlijke uitstekende delen deftig aangeduid in fluo! bevoorradingen waren een voorbeeld! inschrijving verliep vlot! bikewash was goed! douche was redelijk!

ik denk dat ge mij volgend jaar terug ziet, maar dan hopelijk niet verkouden, want nu ligt er langs de weg nogal wa snot van mij zelle :lol:

falco peregrinus, der staat daar op een paar fotos nen serieuze lelijkaard :lol:
Post Reply