14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Blue_Ice
Mountainbiker

Post by Blue_Ice »

van de 115 niet, maar ik vermoed dat die er boenk op zullen zitten:
voor de 67km hadden ze 1750hm aangegeven, en ik ben met 1741 barometrische hoogtemeters geeindigd, kunt ge moeilijk over klagen :lol:
Ik ga er dus vanuit dat ze voor de 115km even nauwkeurig zullen zijn
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Ik heb er 1765 op mijn sigmake en 1747 op mijne gps op de 65, die er 67-68 waren. Vorige jaren waren de hoogtemeters soms wel wat minder dan vooraf opgegeven maar van't jaar zitten ze'r idd bovenop.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

op de 115 had ik 118km en 2750hm.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

115 km en 2751 hm; GPS met barometrische hoogtemeter, gekalibreerd voor de rit (geodetisch punt) en tijdens de rit autokalibratie aan.
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

farmer/cowboy wrote:Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:

Image

Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
dat vond ik dan nog een van de mooiste stukken van het parcours prachtig gewoon das mountainbike mag zelf nog meer zo da was gewoon genieten prachtig eerste keer dat ik mee doe en direct een beker van 2de nieuweling mee ,op dat stuk heb ik maar 2 keer 5 meter moeten afstappen dus dan moet je zeker niet klagen
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

mathieu wrote:eerste keer dat ik mee doe en direct een beker van 2de nieuweling mee ,op dat stuk heb ik maar 2 keer 5 meter moeten afstappen dus dan moet je zeker niet klagen
Op 5 deelnemers waarvan er 4 zijn aangekomen =D>

:P

Chapeau dat je op die strook amper 2 x 5m hebt gestapt, ik toch zeker kleine 100m geklautert onder bomen, over stenen en tussen nauwe wanden heen.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

't was van a tot z genieten, dat is de mooisten tocht die ik ooit gereden heb =P~ , onderweg tijdens de wandelstroken was het echt genieten van het uitzicht en de natuur. Heb overal op mijn gemakske gereden en aan de bevoorradingen wat babbelen met de mannen uit de buurt: de herders, cameleon-bikes enz.
De laatste 2 hellingen nog op het middenblad naar boven en op die laatste afdaling met die trappen alle remmen los en fahren.
Zeker en vast tot volgend jaar (en de jaren nadien).

Zijn er nog zo'n tochten die vergelijkbaar zijn in België (Theux en Houffamarathon heb ik al gedaan maar vind ik persoonlijk minder als de rdhf)
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

s-biker gert wrote: Heb overal op mijn gemakske gereden
en de bikende boeren wat opgejaagd :wink: :wink: :lol: :lol:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

mathieu wrote:
farmer/cowboy wrote:Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:

Image

Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
dat vond ik dan nog een van de mooiste stukken van het parcours prachtig gewoon das mountainbike mag zelf nog meer zo da was gewoon genieten prachtig eerste keer dat ik mee doe en direct een beker van 2de nieuweling mee ,op dat stuk heb ik maar 2 keer 5 meter moeten afstappen dus dan moet je zeker niet klagen

En 100 m geprobeerd om OP te stappen... #-o
Miljaar,met welke banden reed je ?...en hoeveel druk?
En den drank in je pulle was waarschijnlijk red bull,want daar krijg je vleugels van.Ideaal voor zulke stukken... :wink:
Grapje zenne,hééél sterk op zo een stuk =D> =D>
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Subliem !

't is een hobby, zo een mooie hobby dat ik deze ochtend nog steeds kapot was en verleid ben door mijn wagen in de garage : had echt de moed niet om de 15kilometertjes naar mijn kantoor -zoals gewoonlijk- met de fiets te doen. Kapot. Volgend jaar opnieuw ? Als we gezond zijn: das zeker da !

teamNomaDesk.com was er ook
Post Reply