Bonheiden - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

K10 wrote:vandaag de route eindelijk volledig gereden...
vind het toch wel de beste route in de streek (tenzij je al uitwijkt naar rotselaar/aarschot)
ze zouden wel hier en daar de brandnetels mogen wegdoen... brrrr!
bmx-bosje is schitterend, de plaatselijke bmxers vroegen ons zelfs of wij dat daar gemaakt hadden :lol: :lol:
aan de sporthal efkes naar de damesvoetbal gekeken...
een totaal van 45 km vandaag, de laatste 10 waren doorbijten (wegens aanhoudende rugklachten :( )

ik heb zelf nog niet veel vaste routes gereden,
de blauwe en groene van haacht, putte-grasheide en dan die van bonheiden.
en ik vind die van bonheiden toch ook 1 van de mooiste in deze directe omgeving,
alleen spijtig dat er geen stukje als de hooiberg inzit en dat men het kelderbos niet volledig mocht benutten (wat voor deze streek een duizelingwekkende :^o #-o 2 - 3 extra hoogtemeters kan geven)

maar buiten dit vind ik het toch een route waar men werk van gemaakt heeft =D>

damesvoetbal, jij snoeper :-D

greetz
frederikc
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

frederikc wrote:

greetz
frederikc
snoeper? ik denk dat ik mijn nickname toch ns ga moeten veranderen...
laat mij het zo stellen: ik vind een stel geschoren mannenbenen lekkerder :lol:
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

K10 wrote:
frederikc wrote:

greetz
frederikc

geef mij toch maar een mooi stel vrouwenbenen :bounce: ,
toch veel schoner dan mannenbenen :-&

maar we zijn hier toch wel serieus :off: aant gaan
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

frederikc wrote:
K10 wrote:
frederikc wrote:

greetz
frederikc

geef mij toch maar een mooi stel vrouwenbenen :bounce: ,
toch veel schoner dan mannenbenen :-&

maar we zijn hier toch wel serieus :off: aant gaan
allez, we zullen ns samen moeten gaan biken dan, kan je een stel vrouwenbenen zien :P
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

vandaag er toe gekomen bonheiden te rijden...
Buiten het feit dat de route zo plat als een veig is en ik op den velo van onze pa met vaste vork zat, ging het goed vooruit.
Inderdaad de route is de mooiste in de omgeving en zeker leuk om te doen. Een iets groter of road percentage en een langer traject had voor mij wel gemogen maar das muggenziften.
De netels en andere begroeiing staan inderdaad hoog en maken het soms moeilijk de pijlekes te zien.
Zeker goe om eens af en toe te rijden als ik in de buurt ben maar geef me toch maar het pajottenland met zijn ups en downs...
28 km op 1h30 19.6 gem en aaaaaiii paardje gedaan.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Te Voet wrote:vandaag er toe gekomen bonheiden te rijden...
Buiten het feit dat de route zo plat als een veig is en ik op den velo van onze pa met vaste vork zat, ging het goed vooruit.
Inderdaad de route is de mooiste in de omgeving en zeker leuk om te doen. Een iets groter of road percentage en een langer traject had voor mij wel gemogen maar das muggenziften.
De netels en andere begroeiing staan inderdaad hoog en maken het soms moeilijk de pijlekes te zien.
Zeker goe om eens af en toe te rijden als ik in de buurt ben maar geef me toch maar het pajottenland met zijn ups en downs...
28 km op 1h30 19.6 gem en aaaaaiii paardje gedaan.

lol, das lang geleden dat we nog iet hoorde van u hier
(in deze topic alsinds)

vooral de begroeiing aan da stuk bos achter de peerlaar is het vervelend, daar steken netels tussen :-?

voor een wat langer trajct kun je als je aan de brug in rijmenam komt ipv oversteken, direct rechts en dan nog eens rechts afdraaien zodat je richting muizen rijdt op dijk, dan ga je de eerste links aan een veld, dan moet je en beekje over en heb je een stukje met redelijk wat boomwortels, hier sla je terug rechts af en blijf je de weg volgen, dan als je trg op asfalt komt moet je 2 keer na elkaar links afslaan hier kom je dan uit op een doodlopende straat met op het einde een rotonde, hier kun je dan schuin rechts door met de bike en volg je de draad van het kerkhof, dan kom je op een grote baan uit waar je links moet afslaan

hier ga je dan tot vlak voor je aan en brug komt rechtsaf en volg je de bloso van haacht tot je aan de hooiberg komt, hier ga je direct aan dat kruispuntje het bos in voor een technisch stukje en ga je zo paralel met de baan van waar je kwam de hooiberg door en heb je een bocht naar links in een afdaling waar je op een T-kruispunt komt hier ga je linksaf hier kun je op het gewone wegske blijven of heb je een klein wegje dat paralel loopt met wat meer fungehalte (je zult da wel zien als je uitkijkt) dan heb je een bocht naar rechts en trg een kruispuntje waar je links moet, dan nog eens links en rechts, als je dan een korte bewortelde afdalingske gepasseerd bent moet je rechtsaf de baan volgen en dan is het weer de bloso van haacht volgen in tegengestelde richting op de rijmenamse weg, daarna de eikestraat in en kom je weer aan de route van haacht uit, eens op de dijk moet je het parkour weer in tegengestelde richting naar rijmenam volgen,
eens terug aan de brug van rijmenam volg je het parcour van bonheiden weer,

dit was de route van 40km die men aanbood met de opening van de route op 3mei (je had toen de keuze voor het gewone parkoer of een verlengde)

dit zal de route al wat plezanter en speelser maken,

ook kun je in het kelderbos zelf wat rondrijden (het bos waar je herten passeert) links afslaan waar je anders daar rechtdoor moet, dan als je een huis aan u linkerkant ziet moet je rechts afslaan, dan heb je een afdalingske van 1m hier ga je ook weer rechtdoor en dan moet je rechts afslaan en dan steeds links houden, dan kom je vlak voor domein peter pan uit, de route volgen en als je weer het bos inkomt moet je normaal links, hier kun je rechtdoor een halfdichtgegroeid pad volgen dan heb je een afdalingske en moet je een u bocht naar links nemen en de weide volgen en kom je weer op de route uit

dit zal zo dan al een heel ander parcour worden, met een nog hoger fun gehalte (die mogelijk is voor deze streek)

mijn beste tijd op de 28km was 1uur 28 met een gemiddelde van 20km/u (voor mijn lichaamsbouw en conditie vind ik dit zeker niet slech, alhoewel ik weet dat er vele zullen zijn die het beter doen =D> )
heb deze niet meer kunnen verbeteren wegens de hele maand mei niet meer mogen sporten van de dokter (hopelijk zegt hij morgen dat ik weer mag sporten :bounce: )

greetz
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

thx voor de info succes voor morgen met de rug
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Te Voet wrote:thx voor de info succes voor morgen met de rug

als je wilt zal ik een mapsource printscreen van deze stukjes doormailen,
da is al iet duidelijker dan deze uitleg, of kun je je weg trgvinden bij twijfel

tis niet voor de rug dat ik moet gaan hoor,
tis voor de neus, ik hb ooit een gebroke neus gehad met gevolg dat er op de breuklijn kraakbeen aangegroeid is die er niet thuishoorde en de luchtwegen blokkeerde samen met poliepen, maar om de wonde in mijn neus goed te laten genezen moest ik mij al 2 weken rustig houden (liefst constant platte rust) om de bloeddruk zo laag mogelijk houden (wat met sport niet mogelijk is), en ook ook mocht ik niet door mijn neus ademen, wat sporten ook al moeilijk maakt, en omdat de wond nog niet volledig genezen is, is mijn neus extra gevoelig voor stof, rook en dergelijke waardoor sporten ook nog niet mocht

hopelijk krijg ik morgen het goede nieuws dat biken trg mag [-o< ,
kan ik eindelijk weer rustig gaan opbouwen
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik ga deze morgen is rijden in de voormiddag is er iemand die er ook zin in heeft? wel een rustig toeristen tempo want ben net terug begonnen met fietsen ... :oops: :oops: :oops:
Zaskartje
Mountainbiker

Post by Zaskartje »

Vandaag het parcours nog eens gedaan,lag er
super bij...
Ondergrond lag harder waardoor je in de bochten ook
wat harder kon rijden,had een gemiddelde van 28,2km/u :-D
Kom al en beetje korter in de buurt van de spanjaard(chamizoteam)
met zijn 28,6 gemiddeld =D>
Post Reply