Een beetje respect voor de anciens op dit forum aub! Robin heeft dyslexie dus gelieve hiermee rekening te houdenKresj wrote:heel aangename post om te lezen
SRAM XX groep
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Zou het lukken om vlot te schakelen met de 42-26 combi?madskatingcow wrote:Op de bikemotion beurs stond afgelopen weekend een Cube Stereo.
Vooraan een 2x9 crank, met XTR E-Type voorderailleur, gekoppeld aan XX triggers. Volgens mij moet het kunnen. Op de voorderailleur was wel het XTR logo overplakt met 'SRAM'.
(ipv 42-28 of 39-26)
Of is het verschil te groot dan?
Dan zou ik 2*9 kunnen rijden met een 34 vanachter.
- Ruben S.
- Mountainbiker
Is het de bedoeling op dit op een 'Gewone' crank te doen?ielaaj wrote:Zou het lukken om vlot te schakelen met de 42-26 combi?madskatingcow wrote:Op de bikemotion beurs stond afgelopen weekend een Cube Stereo.
Vooraan een 2x9 crank, met XTR E-Type voorderailleur, gekoppeld aan XX triggers. Volgens mij moet het kunnen. Op de voorderailleur was wel het XTR logo overplakt met 'SRAM'.
(ipv 42-28 of 39-26)
Of is het verschil te groot dan?
Dan zou ik 2*9 kunnen rijden met een 34 vanachter.
Dat verschil begint dan idd wat groot te worden, ik heb eens gelezen:
maximum verschil tussen 2 kettingbladen:14tanden.
Maar met een groot blad van 40 kun je nog altijd rap rijden hoor.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ik blijf maar bij mijn gripshifters, dat je vooraan sneller van blad kan verspringen kan ik inkomen maar ik blijf het moeilijk geloven dat je met de XX triggers achter sneller schakelt dan met de gripshifters ??RvBerkel wrote:
ik vind trigger stuk fijner dan gripshifters een klik en hij gaat van 44t naar 30T sneler dan met gripshifters en zonder dat ketting tussen tandwielen in valt dit had ik wel soms met gripshifters maar van 30T naar 44T vind dat beetje zelfde gaat als met gripshifters maar dan iets sneler en met minder moeiten dit vind met achter kan ook om laag gaat sneler dan met gripshifers en met meer nauwkeurigheid maar om hoog gaat beetje zelfde maar vind toch wel triggers fijner schakel dan met gripshifters
Hangt er vanaf waar en hoe je rijdt.Ruben S. wrote:Maar met een groot blad van 40 kun je nog altijd rap rijden hoor.
Als het is voor competitief marathons te rijden, kom je in de afdalingen wel te kort. Vorig weekend waren we op trainingsweekend in dardennen, met m'n groot blad met 38t kan ik iemand met ne 44 absoluut niet volgen in de afdalingen zenne. Die rijden me dan op 10tallen meters die je achteraf elke keer moet goedmaken.
- Ruben S.
- Mountainbiker
das waar.Swannie wrote:Hangt er vanaf waar en hoe je rijdt.Ruben S. wrote:Maar met een groot blad van 40 kun je nog altijd rap rijden hoor.
Als het is voor competitief marathons te rijden, kom je in de afdalingen wel te kort. Vorig weekend waren we op trainingsweekend in dardennen, met m'n groot blad met 38t kan ik iemand met ne 44 absoluut niet volgen in de afdalingen zenne. Die rijden me dan op 10tallen meters die je achteraf elke keer moet goedmaken.
Maar voor XC wedstrijden heb ik nooit problemen gehad.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Yup, ikzelf heb enige tijd met een 42/26T S-Works crank vooraan gereden, in combinatie met een XTR 11-34T cassette en XTR voorderailleur. Perfect gewoon, je kan overal vlotjes mee en ruim voldoende voor in de Ardennen. De verhouding 42/28T in combinatie met een 11-34T achter lijkt me echter te zwaar, een 42/26T is ideaal.sjees wrote:De verhouding 42-26 moet zeker lukken.
Ik rijd ook met deze bladen en schakel met een xtr derailleur,dit gaat perfect.
Fout, op de fietsen met XX groep monteren ze op hun S-Works cranks een XX spider met 39/26T.Specialized gebruikt ook deze verhouding op bikes die met de xx groep zijn afgemonteerd.
Echter, ikzelf heb een S-Works 42/26T vooraan, in combinatie met een XX 11-36T achter en XX voorderailleur. No problem.