Roc Azur 2009
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Na 2 jaar op rij de roc gereden te hebben moest ik dit jaar passen wegens geen conditie na rug- en nekproblemen.
Als ik volgend jaar min of meer in orde ben ga ik hem zeker terug rijden.
Ik vind het echt de max om aan een mooi zomerseizoen nog een mooie afsluiter te knopen. En vooral de sfeer is onbetaalbaar.
Ivm de techniciteit van de Roc : ben geen held en ben ook niet overal afgereden (3 keer afgestapt) maar ik heb niet de indruk dat je echt een fully of enduro nodig hebt. Integendeel : in 2007 met een FSR (120mm veerweg) ben ik bergop enkele keren moeten afstappen. In 2008 met een ouwe hardtail (F1000 van 2002) ben ik overal opgeraakt maar toen was ik wel vastbesloten : ik rij hier op en stap NIET af. En nochtans was de conditie zeker vorig jaar echt niet goed.
"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.
Als ik volgend jaar min of meer in orde ben ga ik hem zeker terug rijden.
Ik vind het echt de max om aan een mooi zomerseizoen nog een mooie afsluiter te knopen. En vooral de sfeer is onbetaalbaar.
Ivm de techniciteit van de Roc : ben geen held en ben ook niet overal afgereden (3 keer afgestapt) maar ik heb niet de indruk dat je echt een fully of enduro nodig hebt. Integendeel : in 2007 met een FSR (120mm veerweg) ben ik bergop enkele keren moeten afstappen. In 2008 met een ouwe hardtail (F1000 van 2002) ben ik overal opgeraakt maar toen was ik wel vastbesloten : ik rij hier op en stap NIET af. En nochtans was de conditie zeker vorig jaar echt niet goed.
"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.
- orangecrash
- Mountainbiker
Post by orangecrash »
jerommeken wrote:"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.
geef mij toch maar die fully hoor.
Ik heb de marathon gereden met een Flash.
Echt een schitterende fiets is dat, maar ik heb rugpijn gehad.
Met de fully heb ik daar toch een pak minder last van.
Een marathon rijden met een fiets die je niet gewoon bent is toch ook niet bepaald aangeraden héorangecrash wrote:jerommeken wrote:"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.'t zitj aal in de rug!
- KoRn
- Mountainbiker
Hemd wrote:Die 45 euro zijn per rit zekerst ? Dus als je zoals ik vrijdag en zondag heb gereden dan betaal ik 90 euro ? Zo dadelijk nog es kijken, ben aan het twijfelen, het is duur, maar langs den andere kant, schoon voor het nageslacht dat ik niet heb.
En daar zijn we god nog elke dag dankbaar voor
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Destijds kloeg hij ook al over zijn rug in een interview met hem op deze site (het word document zal nog wel ergens staan vermoed ik), waarin hij zei dat de Lefty voor een ongelijkmatige belasting van de rug zorgt omdat deze altijd een beetje scheeftrekt.orangecrash wrote:jerommeken wrote:"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.'t zitj aal in de rug!
Niet op mij schieten nu he, da's wat er stond
- orangecrash
- Mountainbiker
Post by orangecrash »
inderdaad, en zeker de Roc marathon niet.kenny wrote:Een marathon rijden met een fiets die je niet gewoon bent is toch ook niet bepaald aangeraden héorangecrash wrote:jerommeken wrote:"'T zitj aal in de kop" zou Orangecrash zeggen.'t zitj aal in de rug!
Maar wat doe je als je het aanbod krijgt om met een Flash te bollen?
Niet nadenken en gewoon gaan!
En ik heb er zelfs een betere plaats mee behaald dan vorig jaar
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017