06/12/2008 Hertsberge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
champ 08-09
- Mountainbiker
Post by champ 08-09 »
wat was me dat. hertsberghe voor eerste keer gereden. zeker nie de laatste keer. Was echt content dak eens in bosrijk gebied mocht gaan rijden. ewel kdacht dak nooit meer het bos uit ging komen. In mijn streek doe ik soms mijn beklag dat er veel beton is om te rijden. Deze morgen was ik verdomd content dak een stuk beton tegenkwam. Was va plan de 38km te rijden en bepijling gemist zeker. zat op de 48km. heb voor de eerste keer die vent tegen gekomen met de hamer.
En twas e zware hamer wi. was content dak die rode vot zag gangen boven mijn kop. kreeg precies vleugels. maar nie lang. dikke proficiat aan organisatie en zeker tot volgend jaar.
groetjes Mc Bride MTB Team
Ja alles is hier al gezegd.Schitterende tocht met heel wat bospassages die alleen open zijn voor deze tocht.
Grote dank aan deze eigenaars.
Ik heb 2 euro betaald aan inschrijving waar een hotdog bij inbegrepen was.
Sla die prijs op,dat is geen prijs.
: Thuis blijven is duurder.
Geprobeerd in de zaal de forumtafel te zoeken,maar niet gevonden.
Volgend jaar staan we hier terug.
Ik heb 2 euro betaald aan inschrijving waar een hotdog bij inbegrepen was.
Sla die prijs op,dat is geen prijs.
Geprobeerd in de zaal de forumtafel te zoeken,maar niet gevonden.
Volgend jaar staan we hier terug.
Gestart ergens rond 12 uur. Speciaal naar hier afgezakt omdat het zo goed berijdbaar was
en 'k modderhater ben
2 uur en 3 kwartier slibberen en glibberen (na bevoorrading 2 was het ècht wel erg) door de modder, ja zelfs met recht door de blubber te rijden ipv de sporen te volgen. Soms was het met al die modder toch hier en daar opletten als het er bovendien een ietsiepietsie technischer werd maar we zijn niet op ons bakkes gegaan....
Toch goed geamuseerd, lekker veel krachttermen kunnen gebruiken en alle krachten opgebruikt op zoiets van km 45....
't Was kloterij maar 'k kom toch terug
2 uur en 3 kwartier slibberen en glibberen (na bevoorrading 2 was het ècht wel erg) door de modder, ja zelfs met recht door de blubber te rijden ipv de sporen te volgen. Soms was het met al die modder toch hier en daar opletten als het er bovendien een ietsiepietsie technischer werd maar we zijn niet op ons bakkes gegaan....
Toch goed geamuseerd, lekker veel krachttermen kunnen gebruiken en alle krachten opgebruikt op zoiets van km 45....
't Was kloterij maar 'k kom toch terug
man,man,man ik rij al heel lang met de fiets maar zoveel pap heb ik nog nie meegemaakt.
Een prachtige tocht voor diegene die getraind zijn op 50 km afhaspelen,anders moet je hier niets komen zoeken.Waar ze het allemaal halen weet ik niet maar hier zit enorm veel inzet achter om zoiets te organiseren,proficiat daarvoor.
Bevoorradingen waren perfect,meer moet het niet zijn.
Afspuitsysteem ook in orde,bosgrond spuit je gemakkelijk af.
Een seule water om je te wassen begin ik gewoon te worden,alleen ik zal moeten leren een wasdoekje mee te nemen.De hotdog nadien was mooi meegenomen,eeens iets anders dan gekapt.
Doe zo voort,al zou ik niet elke week geroepen zijn om zo te ploeteren...
Bedankt aan moesti 3d,de wezze en acidboy om samen te genieten van vooral de mooie natuur.......

Een prachtige tocht voor diegene die getraind zijn op 50 km afhaspelen,anders moet je hier niets komen zoeken.Waar ze het allemaal halen weet ik niet maar hier zit enorm veel inzet achter om zoiets te organiseren,proficiat daarvoor.
Bevoorradingen waren perfect,meer moet het niet zijn.
Afspuitsysteem ook in orde,bosgrond spuit je gemakkelijk af.
Een seule water om je te wassen begin ik gewoon te worden,alleen ik zal moeten leren een wasdoekje mee te nemen.De hotdog nadien was mooi meegenomen,eeens iets anders dan gekapt.
Doe zo voort,al zou ik niet elke week geroepen zijn om zo te ploeteren...
Bedankt aan moesti 3d,de wezze en acidboy om samen te genieten van vooral de mooie natuur.......
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Vandaag ook de "Hertsbergse Pijl" of de "Grote Prijs Superfan"
gereden.
De winter-tt ken ik al enkele jaren en het is steeds een prima organisatie.
Prachtige bepijling,goede bevoorradingen en natuurlijk een parcours naar mijn goesting.
Getuige daarvan dat ook ik tweemaal de 48 (volgens mijn tellerke 47) heb gedaan.
De eersten toer gestart rond 11u30 (Ideaal startuur).
Den tweeden toer onmiddellijk erna rond 14u.
Er was inderdaad wat meer modder dan vorig jaar maar dat kon de pret niet drukken.Gedurende de eerste ronde amper volk tegengekomen,de tweede was het iets drukker maar nooit in file gestaan.Zo goed als overal vlot kunnen doorrijden.De laatste 10 km leken wel twee uur te duren maar ze waren formidabel mooi.Uiteindelijk met 94 km gestopt.
Nergens last gehad van het manneke of van krampen. Daarna den apres gaan opzoeken.Was intussen al 17u en donker.
Ook van mijn nen dikke duim aan alle medewerkers hertetrappers en zeker tot volgend jaar.
Enne....
voor het parcours!!!!!
De winter-tt ken ik al enkele jaren en het is steeds een prima organisatie.
Prachtige bepijling,goede bevoorradingen en natuurlijk een parcours naar mijn goesting.
Getuige daarvan dat ook ik tweemaal de 48 (volgens mijn tellerke 47) heb gedaan.
De eersten toer gestart rond 11u30 (Ideaal startuur).
Den tweeden toer onmiddellijk erna rond 14u.
Er was inderdaad wat meer modder dan vorig jaar maar dat kon de pret niet drukken.Gedurende de eerste ronde amper volk tegengekomen,de tweede was het iets drukker maar nooit in file gestaan.Zo goed als overal vlot kunnen doorrijden.De laatste 10 km leken wel twee uur te duren maar ze waren formidabel mooi.Uiteindelijk met 94 km gestopt.
Nergens last gehad van het manneke of van krampen. Daarna den apres gaan opzoeken.Was intussen al 17u en donker.
Ook van mijn nen dikke duim aan alle medewerkers hertetrappers en zeker tot volgend jaar.
Enne....
Vandaag totaal onverwacht deze middag vrij. Na al die lovende kritieken van vorig jaar dan maar besloten om naar de bossen te komen en ik zal het geweten hebben
.
Pas om 13 uur kunnen vertrekken en tot de 1e bevoorrading ging alles goed. Nadien was het bag, bagger, baggerst
, maar zoals reeds vermeld toch veel grip. Ik reed voor de eerste maal met NN achteraan en test viel goed mee. Een paar buitjes in de nek gekregen, maar viel eigenlijk nog mee.
De man met de hamer heeft zijn werk subtiel gedaan, ik werd hem niet gewaar tot een paar km van het einde. Toen ik met mijn stuur achter een lint bleef hangen en moest afstappen, kreeg ik een kramp om u tegen te zeggen in het bovebeen. De laatste km's in een slakkeganggetje afgelegd. Ik was héél blij om terug aan de start aan te komen. Na 48 km was mijn pijp goed uit
Het parcours was top (maar zwaar), de bepijiling dik in orde, de bevoorrading méér dan genoeg met een lekker sportdrankje aan de 2e bevoorrading (merk mag altijd eens meegedeeld worden).
Een dikke pluim voor alle personen die deze tocht mogelijk maakten, je ziet dat er heel veel werk ingestoken is. Volgend jaar zien ze mij terug, maar dan wel iets vroeger.
Sorry aan de pechvogels die ik voorbijreed zonder hulp aan te bieden, maar ik was thuis vertrokken zonder mijn rugzak, met daarin mijn biba's, pomp, luchtcillinders etc.. Heel de tocht met een ei in mijn broek gereden om toch maar geen pech te hebben

Pas om 13 uur kunnen vertrekken en tot de 1e bevoorrading ging alles goed. Nadien was het bag, bagger, baggerst
De man met de hamer heeft zijn werk subtiel gedaan, ik werd hem niet gewaar tot een paar km van het einde. Toen ik met mijn stuur achter een lint bleef hangen en moest afstappen, kreeg ik een kramp om u tegen te zeggen in het bovebeen. De laatste km's in een slakkeganggetje afgelegd. Ik was héél blij om terug aan de start aan te komen. Na 48 km was mijn pijp goed uit
Het parcours was top (maar zwaar), de bepijiling dik in orde, de bevoorrading méér dan genoeg met een lekker sportdrankje aan de 2e bevoorrading (merk mag altijd eens meegedeeld worden).
Een dikke pluim voor alle personen die deze tocht mogelijk maakten, je ziet dat er heel veel werk ingestoken is. Volgend jaar zien ze mij terug, maar dan wel iets vroeger.
Sorry aan de pechvogels die ik voorbijreed zonder hulp aan te bieden, maar ik was thuis vertrokken zonder mijn rugzak, met daarin mijn biba's, pomp, luchtcillinders etc.. Heel de tocht met een ei in mijn broek gereden om toch maar geen pech te hebben
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Heb ook genoten van dit tochtje door de bossen en kom volgend jaar zekers terug . Om 11h10 gestart thuis in pittem om 12h de grote tocht aangesneden en om 16h15 terug thuis binnengevallen . 88 km op de teller bleken voldoende voor de beentjes.
Het was inderdaad op enkele stroken wat slipperig maar heb maar 1 x het voetje uit de klikpedaal moeten liften . Al komt het bij modder maar op 1 ding neer : erdoor klieven of erover zweven en kalm blijven helpt ook .
Rond 12h was het echt kalm je mocht al bijna blij zijn om een andere biker te ontmoeten .
proficiat en doe zo verder mannen .

Het was inderdaad op enkele stroken wat slipperig maar heb maar 1 x het voetje uit de klikpedaal moeten liften . Al komt het bij modder maar op 1 ding neer : erdoor klieven of erover zweven en kalm blijven helpt ook .
Rond 12h was het echt kalm je mocht al bijna blij zijn om een andere biker te ontmoeten .
proficiat en doe zo verder mannen .
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
Vandaag voor de eerste keer Hertsberge gereden.
Heel goede organisatie dat wel, maar de tocht zelf vond ik twee keer niks. Aan de weersomstandigheden kan niemand iets doen, maar er lag gewoon veel te veel modder om plezant te zijn. Verder was er heel weinig afwisseling. Op de laatste 2 km na waren het enkel rechte bospaden die ofwel slecht berijdbaar ofwel volledig onder het slijk lagen. Oké er was veel offroad, maar ik heb liever 50% offroad met afwisselende paden (eens snel, eens bochtig,...) dan 80% offroad met daarin 3/4 baggerwerken. Mijn conditie is zeker niet slecht, maar 50 km trekken sleuren en stoempen is niet wat ik zoek in een leuke tocht. Jammer...
Heel goede organisatie dat wel, maar de tocht zelf vond ik twee keer niks. Aan de weersomstandigheden kan niemand iets doen, maar er lag gewoon veel te veel modder om plezant te zijn. Verder was er heel weinig afwisseling. Op de laatste 2 km na waren het enkel rechte bospaden die ofwel slecht berijdbaar ofwel volledig onder het slijk lagen. Oké er was veel offroad, maar ik heb liever 50% offroad met afwisselende paden (eens snel, eens bochtig,...) dan 80% offroad met daarin 3/4 baggerwerken. Mijn conditie is zeker niet slecht, maar 50 km trekken sleuren en stoempen is niet wat ik zoek in een leuke tocht. Jammer...
-
thyboracing
- Mountainbiker
Post by thyboracing »
Smaken verschillen duidelijk maar dit is spek naar mijn bek ... fysiek is wel niet super maar toch genoten van het zoeken naar grip. Hebben het bij de 32 gehouden maar gezien de omstandigheden was dit meer dan genoeg. Vertrokken om 13.20 na de stortbui en tijdens de rit maar één buitje gevoeld ... timing van bevoorrading was achteraf gezien beetje vroeg gezien het zwaarste stuk er duidelijk na kwam ...
Tot volgend jaar
Tot volgend jaar