Thompson??
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Merlin
- Mountainbiker
Re: Thompson??
wie noemt gij ne sukkelaar???viper wrote:... Sukkelaars met een Thompson kijken jaloers naar mannen met slagschepen en pogen die, vaak met succes, er af te rijden...
this sounds like some sort of challenge.
Biken of lopen, u name it...
- Cokeske
- Mountainbiker
even ter informatie:
morgen heb ik mijn nieuwe thompson model 2005
de opvolger van de mach5 en hij heet nu challenge dacht ik
normaalgezien is er aan de kaders niets verandert en worden er allen nieuwe kleuren gebruikt
ik zal morgen of overmorgen een foto posten voor de geïnteresseerden
ik ben beginnend mountainbiker, vroeger nog veel gereden met mijn koersfiets van flanders, dus wou ik aanvankelijk ook een mountainbike van flanders, maar de prijzen bij thompson waren veel scherper, hierdoor
toen ik hem bestelde wist ik nog niet af van corratec, maar dit lijkt me in feite ook wel een interessante keuze als je kijkt naar prijs/kwaliteit, mijn vader heeft momenteel wel oog op nen corratec (nog geen specifiek type)
morgen heb ik mijn nieuwe thompson model 2005
de opvolger van de mach5 en hij heet nu challenge dacht ik
normaalgezien is er aan de kaders niets verandert en worden er allen nieuwe kleuren gebruikt
ik zal morgen of overmorgen een foto posten voor de geïnteresseerden
ik ben beginnend mountainbiker, vroeger nog veel gereden met mijn koersfiets van flanders, dus wou ik aanvankelijk ook een mountainbike van flanders, maar de prijzen bij thompson waren veel scherper, hierdoor
toen ik hem bestelde wist ik nog niet af van corratec, maar dit lijkt me in feite ook wel een interessante keuze als je kijkt naar prijs/kwaliteit, mijn vader heeft momenteel wel oog op nen corratec (nog geen specifiek type)
- Cokeske
- Mountainbiker
de thompson challenge gebruikt denkek nog altijd ronde buizen in zijn kaders ze
mijn fietshandelaars heeft al 2 nieuwe modellen in zijn toonzaal
-challenge: zwart met goud, en gewone kader
-nen anderen, type wetek niet, en die had wel wa ne plattere kader
thompson die ik me heb gekocht is dus den challenge, tzelfde uitgerust als ne mach5 xc
dus:
-pilot xc
-klikpedalen
-uitgerust met deore (heb ik gekozen omdat ik beperkt budget heb, en als er onderdelen versleten zijn, ga ik waarschijnlijk overschakelen op xt)
catalogusprijs was iets van een 950, maar ik heb nog 10 % gekregen
dus ik betaal zo'n 850 €
gekocht bij fietsen Kurt in Zottegem, niet van de goedkoopste winkel, maar kben er wel content van, mijne flanders koerfiets komt ook van daar
mijn fietshandelaars heeft al 2 nieuwe modellen in zijn toonzaal
-challenge: zwart met goud, en gewone kader
-nen anderen, type wetek niet, en die had wel wa ne plattere kader
thompson die ik me heb gekocht is dus den challenge, tzelfde uitgerust als ne mach5 xc
dus:
-pilot xc
-klikpedalen
-uitgerust met deore (heb ik gekozen omdat ik beperkt budget heb, en als er onderdelen versleten zijn, ga ik waarschijnlijk overschakelen op xt)
catalogusprijs was iets van een 950, maar ik heb nog 10 % gekregen
dus ik betaal zo'n 850 €
gekocht bij fietsen Kurt in Zottegem, niet van de goedkoopste winkel, maar kben er wel content van, mijne flanders koerfiets komt ook van daar
- babken
- Mountainbiker
Ik heb ook een Thompson Challenge XC pilot in bestelling.
Hopelijk hebben wij een goede keuze gemaakt!
Ik zal mij in ieder geval veel verbeterd hebben, want ik heb tot nu toe altijd gereden met een 'sarma' MTB en er toch veel plezier aan beleefd.
o.a. zaterdag nog de Koppenbergtocht gereden met mijne tank.
Hopelijk hebben wij een goede keuze gemaakt!
Ik zal mij in ieder geval veel verbeterd hebben, want ik heb tot nu toe altijd gereden met een 'sarma' MTB en er toch veel plezier aan beleefd.
o.a. zaterdag nog de Koppenbergtocht gereden met mijne tank.
- Cokeske
- Mountainbiker
wel, tot nog toe ben ik er vrij tevreden van
khad bij de fietsenboer gevraagd achter ne lockout voor op de voorvork en hij had gezegd, ah, dan moet ge minimum ne pilot c pakken
ik dus gedacht, met ne pilot xc zittek goed dan hé, en de klikpedalen zitten ook meteen in de prijs
blijkt dat er toch geen lock-out op zit zeker
, khad me wa beter moeten informeren
nu ja, op de weg is dat alleen hinderlijk als je echt op de trappers moet gaan staan, maar ja, blijven zitten is dan de boodschap en die spieren trainen
binnen een jaar ofzo steek ik wel eens een nieuwe vork
verder bevalt hij me, kvind hem niet extreem wendbaar, mja, met nen 23" kader
(ook op aanraden van fietsenboer)
deze middag gaan rijden met ne maat, en tot de conclusie gekomen dat er nog veel getraind zal moeten worden (ben pas beginner)
khad bij de fietsenboer gevraagd achter ne lockout voor op de voorvork en hij had gezegd, ah, dan moet ge minimum ne pilot c pakken
ik dus gedacht, met ne pilot xc zittek goed dan hé, en de klikpedalen zitten ook meteen in de prijs
blijkt dat er toch geen lock-out op zit zeker
nu ja, op de weg is dat alleen hinderlijk als je echt op de trappers moet gaan staan, maar ja, blijven zitten is dan de boodschap en die spieren trainen
binnen een jaar ofzo steek ik wel eens een nieuwe vork
verder bevalt hij me, kvind hem niet extreem wendbaar, mja, met nen 23" kader
deze middag gaan rijden met ne maat, en tot de conclusie gekomen dat er nog veel getraind zal moeten worden (ben pas beginner)