14/09/2008 PERUWELZ

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
De dag begon super. Om 8h nog wat staan suffen aan de start klaar om aan de locomotief te hangen. Het opkomend zonnetje bracht op iedereen 's gezicht een smile verschijnen.
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Maar dan kwam al snel het minder leuke deel van de dag. Ik had vannacht nog snel een andere ketting opgelegd want Cowboy Peter had tijdens het feestje in Kachtem één van z'n geheimen prijs gegeven. Wanneer je twee kettingen hebt en je rijdt de ene tocht met de ene ketting en de andere tocht met de andere ketting (of je kiest steeds de kortste) dan gaat de tandwiel-casssette langer mee. Wat wel natuurrlijk nodig is, is dat je start met nieuwe materiaal. Ik ging er van uit dat m'n cassette nog niet zo versleten was maar... na 5 m sloeg m'n trapas deftig door... dit was gewoon niet doenbaar... Blijkwaar was m'n cassette al meer versleten dan gedacht.

Dan maar ontgoocheld terug naar de startplaats gereden, fiets ingeladen en zo gefrustreerd als een konijn zonder partner terug huiswaarts vertrokken. Thuis terug m'n oude ketting opgelegd en opnieuw naar Peruwelz vertrokken...
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
En dan terug het leuke deel van de dag.
Zaaaaaaaaaaalig mooie tocht. De volle 60 km genieten... Lekker glibberige ondergrond en hier en daar geen doorkomen aan (nadat de Forumtrein er over geraasd was). De afdaling van de terril was fenomenaal. Beneden aangekomen nog net kunnen vermijden dat een chiwawa door mijn derailleur tot hotdog werd vemalen.

Voor zo'n tocht wou ik gerust 5x keer eerst van Rumbeke naar Peruwelz en terug rijden om m'n materiaal in orde te krijgen!!!!

Politiemensen van Peruwelz, bedankt voor de onvergetelijke dag!!! =D> =D> =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

net zoals vorig jaar was dit er één om vingers & duimen van af te likken.
Na de zoektocht naar de start, konden we met een relatief grote bende vertrekken. Na nog geen 5km zaten we al op de eerste funstukjes, en dit zou zo bijven tot km 55. Up en down, links en rechts, de ene keer op vlot lopende ondergrond, de andere keer door de modder en plassen: dit was hetgeen we vandaag heel de tocht lang onder de wielen kregen. Fun, Fun en nog eens fun, maar ook lastig, zeeeeer lastig.
Eigenlijk zou het iedere week zo moeten zijn.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Moustache wrote: Juist een beetje zitten karweien aan ons wasmachien. Het water loopt niet echt meer weg. Heel den boel van zijn sokkel gehaald om te ontdekken dat de afvoerbuis vol modder zit... #-o

'k Zou echt nie weten van wat dat nu zou kunnen zijn. 'k Heb mijn madam gezegd dat ik morgen een "stukje" moet halen om haar machien te repareren, maar zal zorgen dat die modder morgen verdwijnt zonder dat ze de kans krijgt om dit te linken met mijn wekelijkse esbattementen.
. [-X [-X [-X
Hmmm, daar heeft die modder helemaal niks mee te maken. [-X Het is gewoon de kwaliteit van het water. Modder, slijk, zand,... zijn terug te leiden naar hun basis, namelijk: stof ! Indien de kwaliteit van het water onvoldoende (dus een foute samenstelling heeft) kan het water de modder niet naar hun basiselementen ontleden - en dus niet verwijderen. Het is dus de fout van het water, ik zou klacht neerleggen bij de watermaatschappij. :bounce: :lol: :-? #-o

Terug on-topic:

Man, man, man, wat een rit! =D> =D> =D> Dit moet een der mooiste in Henegouwen zijn! Alles was aanwezig, en in ruime mate! Mountainbike-plezier tot en met. =D>
Oke, 6 euro is veel (wel voor een goed doel!), maar je betaald veel meer in een pretpark. En dit is toch een fantastisch VTT-pretpark !

Gestart met het zootje ongeregeld en regelmatig een gaatje moeten laten, op het eind zelfs een GAT want ik was helemaal choco. #-o

Moe en voldaan, deze rit hangt nu al weer aan de frigo (folow Jodelaitie).
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ze mogen over Péruwelz hier allemaal kritisch zijn zoveel als ze maar willen : slechte bepijling,sobere bevoorradingen,koude douches waar niet veel water uit kwam,te lange wachtrij aan de afspuitplaats,hoge inschrijvingsprijs........pfffff het kan mijn geen r**t schelen,

maar .......een negatief woord over het parcours wil ik hier niet lezen want het parcours .....da's een pareltje en eentje dat schittert!!!!

Wie het TE technisch vond moet maar gaan biljarten. :evil:

Van mij mag het iedere week zo iets zijn en een beetje modder kan ook geen kwaad.
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Vanmorgen samen met MTB66 vertrokken naar Peruwelz voor één van de mooiste TT's van het jaar maar deze keer ook één van de lastigste (dankzij de regenval van de laatste dagen).
Wie het zonder GPS moest stellen zal waarschijnlijk een beetje moeten zoeken hebben naar de start maar daar hebben wij geen last van gehad.Misschien kunnen ze volgend jaar toch wat bordjes hangen naar de start.
Verder kan ik mij aansluiten bij de meeste commentaren zijde dat het veel geld was voor weinig in de plaats (behalve een prachtig parcours dan).Als ik het mij goed herinner betaalde je vorig jaar nog niet de helft en je kreeg nog een gratis t-shirt toe.
De bepijling kon op sommige plaatsen wel iets beter , zoals bvb langs de snelweg waar wij ook eerst de rechterkant hadden gekozen.
Sommige mensen overstijgen zelfs hun eigen , zoals Moustache en zijne maat die erin slaagden zich 2x te laten inhalen door ons en ons zelf niet voorbij gereden zijn.......dat moeten ze mij toch ne keer leren.
In ieder geval zeker van plan volgend jaar terug te gaan =D>
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Tja , wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Ik stond samen met AMG om 7u40 in,jawel Peruwelz #-o .
Daar was geen kat te zien ,tot AMG zei ;was da ni in Bernissart?
Dan maar terug op de autostrade en naar Bernissart.Just op tijd om da zootje van gewoonlijk tegen te komen :lol:
Toen wist ek al dak de deadline om tegen 13u thuis te zijn ging missen,maar niet getreurd,aan een mooi tempo echt genoten van deze TT.
Prachtparcours en de modder nemen we er graag bij.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

winnitou wrote:Sommige mensen overstijgen zelfs hun eigen , zoals Moustache en zijne maat die erin slaagden zich 2x te laten inhalen door ons en ons zelf niet voorbij gereden zijn.......dat moeten ze mij toch ne keer leren.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

One day, my friend, one day
GECKO
Mountainbiker

Post by GECKO »

Jawadde, dat was nog eens een tourke. Terrils, kilometers bos, rotsen, steengroeve... I've died and gone to heaven! :bounce:

Ik heb niets tegen wat modder, maar geef mij toch liever een snel parcours. Aangezien het parcours zo zwaar lag en ik laat gestart ben beslisten we toch maar om de 40 te rijden. Mijn broer ben ik onderweg ergens kwijtgespeeld en heb ik maar aan de finish teruggezien. Probleem was ook dat ik ergens verkeerd gereden ben net voor het einde. Opeens zat ik op het parcours van 20 en 60. Dan maar beslist op de 20 te volgen. Had ik beter niet gedaan! #-o

De 20 was wellicht nog maar net begonnen en heb dus nog heel dat stuk gereden van zeker 15 km met de passage door het bos van Bonsecours...
Uiteindelijk ben ik om 15u30 als allerlaatse toegekomen na kweetnie hoeveel kilometers. Keb nog net mijn velo kunnen kuisen, maar den bar was al toe. :-? Ben dan maar uit miserie iets uit een drankautomaat gaan halen.

Ge moet het maar doen é. Ongeveer 5 uur onderweg op de MTB en tegen de 70 km terwijl er maximum 60 waren. Om 8u45 thuis in Deerlijk vertrokken en om 17u thuis(we zijn dan nog eens verkeerd gereden met den auto ook... :wink: ). Ondanks alle miserie een schitterende tocht op een mooie nazomerdag. Deze dag ga ik niet gauw vergeten... :roll:
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

OCH LA LA .........What the hell in Peruwelz.

Samen met B@rtm@n deze tocht in dat boerengat gereden. Wat een offroad%. Ik had wel ferme problemen onderweg, niet met het materiaal maar met mezelf. Vorig weekend een kleine verkoudheid opgelopen, de voorbije week nog ne keer gaan lopen en gaan biken. Dat is me toch wel slecht bevallen want die verkoudheid is toch wel wat erger geworden. Ik had constant ademhalingsmoeilijkheden, verstopte neus, hoestbuien, zat steeds ih donkerrood te rijden wegens een gebrek aan zuurstof. Naarmate de tt vorderde kreeg ik ook nog hoofdpijn en kon ik me moeilijker & moeilijker concentreren met enkele dwaze slippers tot gevolg. Bij het uitkomen vd "zandbak" zelfs gewoon omver gevallen bij de smalle doorgang.
Toch heb ik 64km afgehaspeld. B@rtm@n heeft toch verschillende keren moeten wachten waarvoor dank maar ik kon gewoon weg niet rapper en dat is toch niet van mijn gewoonte.

Wat een parkoer, het ene bos uit, het andere bos in, de ene single track na de andere. De ene modder plas na de andere, aan technische stroken geen gebrek.....kortom ééntje voor opnieuw te doen.
Wat me wel opviel is de verscheidenheid aan ondergronden : bossen, terrils, zandbak, steengroeve, modderbaden

Thuis gekomen en me in de zetel gelegd. Als het niet rap beter wordt ne keer naar de dokter gaan morgen.

Peruwelz bedankt voor het modderbad.

Jammer dat er slechts 2 spuitpistolen aanwezig waren.
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

en wat hebben we vandaag in péruwé gezien PIET :
1: boue( en nog geen klein beetje)
2: niet remmen maar gas geven( 2 keer decor in door remmen van iemand met witte schoentjes)
3: bomen......................... zeer veel bomen
4:de police uwe vriend behalve vandaag
5: hier komen we altijd terug( met een genezen pearl jammer)
Post Reply