De dag begon super. Om 8h nog wat staan suffen aan de start klaar om aan de locomotief te hangen. Het opkomend zonnetje bracht op iedereen 's gezicht een smile verschijnen.
Maar dan kwam al snel het minder leuke deel van de dag. Ik had vannacht nog snel een andere ketting opgelegd want Cowboy Peter had tijdens het feestje in Kachtem één van z'n geheimen prijs gegeven. Wanneer je twee kettingen hebt en je rijdt de ene tocht met de ene ketting en de andere tocht met de andere ketting (of je kiest steeds de kortste) dan gaat de tandwiel-casssette langer mee. Wat wel natuurrlijk nodig is, is dat je start met nieuwe materiaal. Ik ging er van uit dat m'n cassette nog niet zo versleten was maar... na 5 m sloeg m'n trapas deftig door... dit was gewoon niet doenbaar... Blijkwaar was m'n cassette al meer versleten dan gedacht.
Dan maar ontgoocheld terug naar de startplaats gereden, fiets ingeladen en zo gefrustreerd als een konijn zonder partner terug huiswaarts vertrokken. Thuis terug m'n oude ketting opgelegd en opnieuw naar Peruwelz vertrokken...
En dan terug het leuke deel van de dag.
Zaaaaaaaaaaalig mooie tocht. De volle 60 km genieten... Lekker glibberige ondergrond en hier en daar geen doorkomen aan (nadat de Forumtrein er over geraasd was). De afdaling van de terril was fenomenaal. Beneden aangekomen nog net kunnen vermijden dat een chiwawa door mijn derailleur tot hotdog werd vemalen.
Voor zo'n tocht wou ik gerust 5x keer eerst van Rumbeke naar Peruwelz en terug rijden om m'n materiaal in orde te krijgen!!!!
Politiemensen van Peruwelz, bedankt voor de onvergetelijke dag!!!