03/02/08 Westerlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
chris vda
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Post by chris vda »

wel, wij vonden het maar niks.
Na huldenberg vorige week was dit een totale afknapper. Vorig jaar hebben we ook deze tocht gedaan (met de fiets heen en terug, een kleine 100 km toen in een vriestemperatuur)

De inschrijving was goed, organisatie was heel vriendelijk, de bevoorrading heel goed, afpijling heel goed maar die modder, parkeerplaats en de douches... Die parking kon toch beter en die douches was gewoon slecht georganiseerd. Als je 2400 mensen verwacht, moet je meer dan 2 douches hebben. Punt.

Maar misschien was het ergste het zenuwachtig gedrum in het begin. We vertrokken om 8.45. Door de modder was het de eerste 20 km continue opletten. Meer telkens kwamen er weer foorapen voorbij (waarvan sommigen zonder helm) om dan 5 meter verder vast te zitten in de modder of om dan net als wij in de files te zitten.
Ik heb een zoon van 9 jaar en heb angst om hem mee te nemen. Hij zou een schrik kunnen oppakken.
Vorig jaar werd een andere vriend gewoon van de baan gereden in een korte klim en gisteren werd een van ons drie op een onvoorstelbaar slecht stuk gewoon gehaakt door een lul die kon hebben dat hij voorbij gestoken werd. Beiden tegen 25 tegen de grond. En dan maar zijn excuses aanbieden.
Sorry maar ik mtb al 10 jaar toen het nog een alternatieve uitlaatklep was en niet verziekt door die kanaalstoempers die geen zier kunnen sturen. (kijk ook maar eens naar die blikjes naast de weg)

Soit, azijnpisser of niet, ik was gisteren niet de enigste.
Laat dit geen kritiek zijn op de organisatie (buiten die douches misschien) maar misschien moet er eens gedacht worden aan wat affiches ah begin om fietsers aan te manen wat na te denken.
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

chris vda wrote:wel, wij vonden het maar niks.
Na huldenberg vorige week was dit een totale afknapper. Vorig jaar hebben we ook deze tocht gedaan (met de fiets heen en terug, een kleine 100 km toen in een vriestemperatuur)

De inschrijving was goed, organisatie was heel vriendelijk, de bevoorrading heel goed, afpijling heel goed maar die modder, parkeerplaats en de douches... Die parking kon toch beter en die douches was gewoon slecht georganiseerd. Als je 2400 mensen verwacht, moet je meer dan 2 douches hebben. Punt.

Maar misschien was het ergste het zenuwachtig gedrum in het begin. We vertrokken om 8.45. Door de modder was het de eerste 20 km continue opletten. Meer telkens kwamen er weer foorapen voorbij (waarvan sommigen zonder helm) om dan 5 meter verder vast te zitten in de modder of om dan net als wij in de files te zitten.
Ik heb een zoon van 9 jaar en heb angst om hem mee te nemen. Hij zou een schrik kunnen oppakken.
Vorig jaar werd een andere vriend gewoon van de baan gereden in een korte klim en gisteren werd een van ons drie op een onvoorstelbaar slecht stuk gewoon gehaakt door een lul die kon hebben dat hij voorbij gestoken werd. Beiden tegen 25 tegen de grond. En dan maar zijn excuses aanbieden.
Sorry maar ik mtb al 10 jaar toen het nog een alternatieve uitlaatklep was en niet verziekt door die kanaalstoempers die geen zier kunnen sturen. (kijk ook maar eens naar die blikjes naast de weg)

Soit, azijnpisser of niet, ik was gisteren niet de enigste.
Laat dit geen kritiek zijn op de organisatie (buiten die douches misschien) maar misschien moet er eens gedacht worden aan wat affiches ah begin om fietsers aan te manen wat na te denken.
Ik ben ook veel foorapen (zoals jij ze noemt) tegengekomen tijdens deze TT. Dat ze mij voorbij steken vind ik geen probleem, ik ga dan ook dadelijk aan de kant. Maar dat ze dan direct hun achterwiel voor je voorwiel planten zodat je zelf in de remmen moet of soms bijna valt, vind ik erover. Zondag ben ik zelfs gevallen omdat er een race-konijn tegen mijn stuur reed... Er volgden zelfs geen echte excuses... Ik heb zelf op het einde ook achter een vader met zijn zoontje gereden (omdat ik zelf pietdood zat) en 'k moet zeggen: 'k zou het zelf niet riskeren. Er zijn er vele die iets roepen van "doe maar op het gemak" of "jij rijdt ons later ook nog wel voorbij" maar ik heb zeker evenveel moet vaststellen dat die kleine bijna van de weg gereden werd.... [-X [-X [-X
Masco
Mountainbiker

klikken?

Post by Masco »

spooky wrote:Eerst en vooral bedankt aan de opnieuw 2.000 deelnemers op onze TT! Wellicht zitten de 300 van vorig jaar nu ergens op een skipiste!
We waren dit jaar wat beter voorzien op zo'n massa, hoewel onze bevoorradingsposten op het einde ook wel opnieuw bijna uitgegeven waren.
Maar bon,
het parcours. Zij die om 8u vertrokken waren zullen wellicht een goed tot zeer goed parcours gehad hebben. Die om half elf aangevat hebben zullen een pak modder te verwerken gekregen hebben. De sneeuw van gisteren morgen heeft geen goed gedaan. Immers stuur 2000 man over een nat stuk veld en op't einde krijg je een modderbad.
Maar daar word je groot van en het zonnetje heeft toch veel goed gemaakt denk ik zo!
Bedankt ook aan alle medewerkers, het rode kruis (die gelukkig niets hebben moeten doen) de politie (die wél hun werk gehad hebben op de oversteek punten) en de mensen die hun eigendom hebben opgengesteld voor een doortocht.
Heracles was daarnet idd stilaan een slagveld geworden, maar dat komt wel goed! Ook zij hebben een goeie voor middag gehad.
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, ik weet niet of er een editie 2009 gaat komen, we hebben dit jaar al enorm veel moeite gehad om alle vergunningen vast te krijgen en als dan nog eens een collega "zichzelf mtb club noemende" vereniging, uit de regio ons gaat verklikken, omdat we ergens een extra ommetje doen... dan is de goesting om er volgend jaar terug onze energie in te steken ver te zoeken.
Nog even bijzondere dank aan fonsmtb voor het filmen van onze tocht. Ga zeker één dezer eens kijken http://www.fonsmtb.be

Misschien tot volgend jaar op onze TT

en zeker een van de komende weken op een TT ergens ten velde waar de mtb Westel oranje trein weer door de bossen scheurt!
Ik hoop dat dat klikken niet op ons slaagt want wij hebben tot vandaga niks van aanvragen gedaan, althans ik niet en de rest ging ook zeker wachten tot gisteren, maandag 04/02 de dag na jullie tocht.
Moest het toch ioemand van ons zijn, laat dan eens iets weten, dan zullen wij hem wel eens vragen wat voor nut het heeft andere clubs in de problemen te brengen
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

idd ER WAREN VEEL VAN DIE WEGPIRATEN HIER!! Die de 48 doen en in het begin maar vlammen en drummen en u voorbij gaan zonder iets te zeggen. als ik iemand passeer zeg ik rechts houden of links inhalen hier verschiet je dikwijls da er u ene onverwacht passeert. Als je dan beetje moest uitwijken lig je alle twee tegen de grond. Die Janetten. De kanten van Brussel zijn ze toch vriendelijker zenne. Hopelijk zondag in heverlee ook.
Nog een tip: Als je een helling niet boven geraakt en moet afstappen geef een seintje van ga rechts voorbij ofzo want je hebt van die pippos die er niet op geraken( ik ook nu 2x) maar die gewoon stoppen midden van de baan en daar sta je dan ook als je er achter rijd.Sorry voor het zagen missch maar zo is het toch in werkelijkheid vind ik. grtjs
can-driver
Mountainbiker

Post by can-driver »

Wanneer gaan ze die piraten er eens uit halen, en dan meestal die zonder helm op. Zondag ben ik er ook 2 tegengekomen zonder helm, en maar vlammen. 1 van de 2 had zijn helm op zijn rug vastgemaakt, na het attent maken en een boze blik terug heeft hij hem nadien toch maar wijselijk opgezet. Ik hoop dat hij dit elke keer gaat doen. Verder vind ik ook dat het voor iedereen zondag is, dus een dag om rustig je ding te doen, en niet de anderen opjagen of roepen. met vriendelijkheid is iedereen gedient.
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

can-driver wrote:Wanneer gaan ze die piraten er eens uit halen, en dan meestal die zonder helm op. Zondag ben ik er ook 2 tegengekomen zonder helm, en maar vlammen. 1 van de 2 had zijn helm op zijn rug vastgemaakt, na het attent maken en een boze blik terug heeft hij hem nadien toch maar wijselijk opgezet. Ik hoop dat hij dit elke keer gaat doen. Verder vind ik ook dat het voor iedereen zondag is, dus een dag om rustig je ding te doen, en niet de anderen opjagen of roepen. met vriendelijkheid is iedereen gedient.
Mja, hoe ga je ze eruit halen? Lijkt me onmogelijk...
Mijne bike-genoot had zondag nu ook wel geen helm op, binding kapot getrokken net voor de start... Maar wij zijn zeker geen boshooligans.
Voor hetzelfde geld had ik zondag iets gebroken toen diene zot tegen mijn stuur vlamde, als dat ooit moest gebeuren zal het toch diene persoon zijne besten dag niet zijn zenne! Ongelukken kunnen altijd gebeuren bij het passeren, maar als je ziet hoe sommigen onbezonnen voorbij vliegen en de pas afsnijden... Onverantwoord!!!!
En op de fora lijkt iedereen het altijd eens te zijn dat zulk gedrag niet kan, maar wie zijn dan eigenlijk die boshooligans?
Helm stoor ik me ook wel aan maar dat is hun eigen risico dan maar...
stormy
Mountainbiker

Post by stormy »

ik heb zondag een mooie tt gereden al die gene die negatieve commentaar geven blijf volgend jaar weg zodat de andere van hun sport of hobby kunnen genieten
bedant mbt westel voor de leuke zondag in die prachtige omgeving en hopelijk tot volgend jaar =D> =D>
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

stormy wrote:ik heb zondag een mooie tt gereden al die gene die negatieve commentaar geven blijf volgend jaar weg zodat de andere van hun sport of hobby kunnen genieten
bedant mbt westel voor de leuke zondag in die prachtige omgeving en hopelijk tot volgend jaar =D> =D>
voila, meer moet da ni zijn,dit antwoord zegt genoeg =D>
Thomas1968
Mountainbiker

Post by Thomas1968 »

yajop wrote:
stormy wrote:ik heb zondag een mooie tt gereden al die gene die negatieve commentaar geven blijf volgend jaar weg zodat de andere van hun sport of hobby kunnen genieten
voila, meer moet da ni zijn,dit antwoord zegt genoeg =D>
Daar ben ik nu totaal NIET mee akkoord. We komen allemaal om ons te amuseren en te ontspannen. In de vorige berichten is GEEN commentaar gegeven op organisatie, parcours of bevoorrading. Er is enkel ZEER TERECHTE kritiek geuit op het onverantwoord rijgedrag van sommigen: zomaar voorbijvlammen, de pas afsnijden, stoppen in het midden van de track als het wat te technisch wordt, noem maar op.
Als je dan zegt: "als je daar niet tegen kunt blijf dan thuis" is zowat hetzelfde als zeggen "als je niet tegen wegpiraten kunt op de autosnelweg, blijf dan thuis". Neen, er moet een zekere wegcode zijn, zeker als het zo druk is.
Dat iedereen rekening houdt met de andere bikers is toch niet teveel gevraagd? Iedereen mag op zijn eigen tempo rijden maar het is een kleine moeite om aan te geven dat je er aan komt of opzij te gaan voor je stopt.
Ik rij regelmatig chrono's in de Ardennen en ik moet zeggen dat zulk storend en misplaatst machogedrag daar niet voorkomt. Jammer genoeg heb ik niet altijd de tijd en de gelegenheid om naar ginds te trekken.

Nog één ding: wat bezielt de mensen om hun lege blikjes, papiertjes en zelfs kapotte binnenbanden zomaar langs de kant te gooien? Opdenduur krijgt geen enkele organistaie nog een vergunning.

Het is door alle vermelde dingen dat we tegenwoordig nog maar zéer weinig in bijvoorbeeld het Zoniënwoud kunnen gaan fietsen.
WaKkO
Mountainbiker

Post by WaKkO »

Ik heb vorig weekend de 25 km in Westerloo gereden en vond het een goed parcours!!
Enkel spijtig dat er geen omloop van +-35 km was.. 48 is mij nog net iets te veel. Voor de rest, niks te klagen gehad!
Locked