Sven Nys en de Olympische spelen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

newbiker wrote:
xkwizit wrote:nys precies toch goed genoeg om meirhaeghe te kloppen, jammer dat roel toevallig ziek was
hij was niet ziek, maar uitgeput van het slopende seizoen
meirhaeghe was precies ook niet helemaal fris. ik hou mijn hart daarvoor al vast tegen het wk. filip en roel hebben zo hard moeten werken voor de olympische selectie vast te krijgen dat ze nu over hun top zijn, stom dat de bond die mannen laat rijden en nie direct zeker stelt van hun selectie. Het zou me niet verbazen als Sven eerste belg wordt op het wk
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

mij wel, er zit toch nog een serieuse tijd tussen nu en het wk. Tegen dan zullen Roel en Filip wel terug top zijn. Wat niet wegneemt dat ik een superprestatie verwacht van Nys. Bovendien heeft de bond niets te zeggen aan die selectie aangezien je een norm moet halen om naar de spelen te mogen. En die moet je als renner behalen voor er zelfs nog maar over deelname kan gepraat worden.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

mss moet hij het maar eens proberen met melk

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_54 ... egorieArt1
Melk is beter dan sportdrank

Melk is de beste dorstlesser voor sporters heeft een Brits onderzoek uitgewezen. Melk beschermt het lichaam tot vier maal zo lang tegen uitdroging dan water of sportdrankjes.

De witte motor bezit kalium, sodium en andere vitale zouten die tijdens het zweten het lichaam in grote getalen verlaten. Bovendien zorgen vet en proteïne ervoor dat melk langer in het lichaam blijft dan sportdrankjes of water, wat weer helpt uitdroging voorkomen.
Of dit ook betekent dat melk beter helpt tegen een kater, ook een conditie waarbij de hersenen lijden onder uitdroging, is niet onderzocht. (anp/hln)
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

cyclon wrote:mss moet hij het maar eens proberen met melk

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_54 ... egorieArt1
Melk is beter dan sportdrank

Melk is de beste dorstlesser voor sporters heeft een Brits onderzoek uitgewezen. Melk beschermt het lichaam tot vier maal zo lang tegen uitdroging dan water of sportdrankjes.

De witte motor bezit kalium, sodium en andere vitale zouten die tijdens het zweten het lichaam in grote getalen verlaten. Bovendien zorgen vet en proteïne ervoor dat melk langer in het lichaam blijft dan sportdrankjes of water, wat weer helpt uitdroging voorkomen.
Of dit ook betekent dat melk beter helpt tegen een kater, ook een conditie waarbij de hersenen lijden onder uitdroging, is niet onderzocht. (anp/hln)
melk maat wel veel slijm aan. Dat is denk ik wel nadelig?
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

roy wrote: melk maat wel veel slijm aan. Dat is denk ik wel nadelig?
drinkyoghourt lijkt me beter, er zit daar ook suiker in

voor de geïnteresseerden: dit was Sven's trainingsschema voor deze week.

al bij al vind ik dat het nog meevalt, maar die 5 uur intensieve intervaltraining in de Ardennen, de donderdag, gevolgd door 2 dagen criteriums is toch niet van de poes
Deze week is Sven Nys met de definitieve voorbereiding op het veldritseizoen begonnen. Zijn schema ziet eruit al volgt:

· Maandag: 45’ rustige duurloop + 120’ souplesse achter de moto

· Dinsdag: 270’ rustige duurtraining

· Woensdag: 90’ bostrainining (explosiviteit + intensieve bloktraining) + 120’ souplesse achter de moto

· Donderdag: 300’ Ardennentraining. De hellingen tegen overslagpols

· Vrijdag: 45’ rustige duurloop + criterium achter derny’s

· Zaterdag: 120’ losrijden + criterium

· Zondag: 30’ loslopen.

De bostraining van gisteren verliep bijna onverhoopt goed. Ik zag een gedreven Sven Nys. Onbarmartig voor zichzelf, krachtig en explosief. Voor de zoveelste keer verpulverde hij, op het einde van de training dan nog, zijn persoonlijk record op ons testparcours. Ik heb zijn trainingen minutieus bijgehouden. De evolutie over de voorbije jaren is indrukwekkend. Ik durf het haast niet te zeggen, maar voor Sven mag morgen het veldritseizoen al beginnen. Hij is er echt al klaar voor.
Last edited by cyclon on Sat 04 Aug 2007 23:30, edited 1 time in total.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Er is een Sven Nijs ingeschreven voor wereldkampioenschap MTB marathon in Verviers,maar die is maar 27 jaar en dat klopt niet.Zijn er dan 2 Sven Nijsen?Of doet hij misschien toch mee!
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

roger wrote:Er is een Sven Nijs ingeschreven voor wereldkampioenschap MTB marathon in Verviers,maar die is maar 27 jaar en dat klopt niet.Zijn er dan 2 Sven Nijsen?Of doet hij misschien toch mee!

voor 1130 duizenste keer het is nys dusja als er een sven nijs ingeschreven is zal het hem wel niet zyn :-D
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Het is ook niet zyn maar zijn :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Het weektrainingsschema hierboven, is dat zo het gemiddelde wat een prof traint?
roy
Mountainbiker

Post by roy »

jaro wrote:Het is ook niet zyn maar zijn :lol:
da was de bedoeling hoor :-D

Ik gebruik y voor ij altijd in berichtjes dan kun je langere typen ;)
Post Reply