4de HouffalizeMountainbikeMarathon op zondag 26 augustus '07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Uitslag online

www.chronorace.be
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Heeft per toeval iemand de URL van de foto's die getrokken werden onderweg?
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

mag ik hier vloeken???????
VIJF keer lek gereden aub!!!
continental speedking supersonic is niet de ideale band voor houffalize denk ik
prachtig parcours,ideaal weer,machig mooie omgeving
die lekke banden dienden wschl om mij te laten genieten van de natuur en om mijn bandenwisselsnelheid aan te scherpen
nog 1000 bedanken aan de vriendelijke nederlander die mij een binnenband gegeven(hij wou er geen geld voor!!)heeft zodat ik toch nog kon finishen,
ook bedank ik de mens aan de derde bevoorrading voor de rustinnekes ik had drie buskes schuim en twee binnenbanden bij en nog was dit niet genoeg
tot volgend jaar,je zal mij herkennen aan mijn aanhangwagentje met banden
franco,ik heb je gemist man!
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Waren ook van de partij voor de 60 km. Vooraf als doel gesteld om op het gemak te rijden en vooral te genieten van de omgeving, parcours en onze sport.
Dus helemaal vanachter in het 2de startvak postgevat. En het werd een hele belevenis om eens bij de echte " biketoeristen" te starten. Vele valpartijen gezien onderweg, lekke banden en op het laatste veel lijken opgeraapt. De tijd genomen om nu en dan een fotoke te nemen en aan de bevoorradingen ruim te tijd genomen.
Op het einde toe toch enkele parcoursveranderingen tov de vorig jaar, oa de schitterende steile afdaling tussen de dennebomen in de buurt van Achouffe.
Op het einde begonnen de 90 km rijders ons in te halen. Op het wb-parcours mij toch niet meer kunnen beheersen en de gaskraan volledig open. Overal kunnen oprijden en de afdalingen met de nodige risico's genomen. Niemand is mij daar meer gepasseerd.

Terug een schitterend tocht gereden in Houfalize. De parcoursomstandigheden was een beetje een kruising tussen vorig jaar en twee jaar geleden. Ideaal dus.
Aangezien we redelijk traag moeten starten zijn , relatief fris aangekomen.

Eén minpunt ( in het verslechterd jaar per jaar) : Het vele afval op het parcours , dat sommige bikers zomaar wegkieperen.

groeties
Last edited by levensgenieter on Mon 27 Aug 2007 09:31, edited 1 time in total.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Dummy wrote:onderandere

www.actionphototeam.com

en normaalgezien ook op www.pixme.be
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

pixme.be is nog nie veel te zien.
actionphototeam is hier ontzettend traag.

Maar deze 2 URL's moest ik hebben.

thx
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Heb voor de eerste keer ne ardennenmarathon gereden (90km), en 30ste geworden. Onverwacht en overhoopt, maar ben toch fier op mezelf.;)

Nu vroeg ik me wel af, die mannen in de top 10, hoe komen die in godsnaam al bij de eerste tijdsmeting door op een top10-plaats, terwijl ze startnummers hebben rond de 500ste à 600ste plaats? Ik moest rond de 460ste plaats starten, en heb in de eerste klim wat proberen opschuiven, maar door het vele volk kwam ik maar maximaal terug tot een 233ste plaats. Maakt toch in ieder geval een groot verschil als je van in het begin op alle single tracks vanvoor hangt, en zo niet in file-vorm moet rijden hè.

Was in ieder geval prachtig parcours en weer, en uiterst vriendelijke mensen bij de bevoorradingen. Een pluim voor de organisatie!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Door omstandigheden heb ik mij pas 's morgens kunnen inschrijven (31 EURO !!!!) en moest ik NOODGEDWONGEN starten bij de laatsten. Na 5 min kwam er beweging in en na 500 m (de klim naar boven) nog eens 5 min stilgestaan (het gekende fileprobleem). Eenmaal de klim naar boven kwamen we de off-road zone tegen, waar ik ongeveer 10 min heb stilgestaan #-o , al bij al door een onozel plasje die er lag en die iedereen per se wou ontwijken. Bij de eerste registratie (456 ste) pas doorgekomen op 43 min, terwijl de eerste na 20 min gepasseerd werden.
Dan aan een remonte begonnnen en ik kon maar niet begrijpen dat zoveel deelnemers onvoorbereid (slechte staat van de fiets, geen conditie,...enz) aan deze marathon waren begonnen.
Al bij al op 4 uur binnengekomen na een deugdoende race. De laatste 5 km waren ....pfff. Aan de aankomst was het wel een rommelig gedoe. Zo'n organistie moet beter kunnen.
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Op de 90 km vierde dame en 202 scratch. Zat betere tijd in: gestart in laatste box en enorm lang geduurd om voorbij dat domme plasje te raken, amai tot 20 minuten verschil tussen de eerste en de laatste die daar passeerden. Veel geparkeerd gestaan op de hellingen noodgewongen moeten afstappen als je klimritme kwijt was.

Zouden ze geen onderscheid kunnen maken tussen mensen die echt gaan voor de chrono en diegene die meer geïnteresseerd zijn in de tocht op zich, en op basis daarvan startposities toekennen....

Oke je kan dat verhelpen door vroeg in te schrijven maja had beetje te laat beslist of ik deze ging rijden. Door eigen schuld ook nog eens 15 minuten verloren door te vallen, maar was toch gefrustreerd bij de aankomst door het grote verschil tussen starten in de laatste en eerste box....
Post Reply