11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Even een vraagske:
Zijn er bikers die - net als ik - ook last hebben gekregen van verhitte voeten waardoor ze pijn kregen aan hun voeten ter hoogte van het schoenplaatje?
Moet ik dit bij het warme weer van afgelopen zondag als 'eerder' normaal aanzien. Of moet ik toch een uitkijken naar iets beter (minder warm) schoeisel?
Voor de rest wil ik nog even melden dat ik samen met een paar bikers heb moeten stoppen voor een soort van processie. Gelukkig duurde dit niet lang. Ik weet wel niet in welk dorp dat dit was. Maar we kwamen via een dreef naast de kerk aangereden.
Misschien toch beter vermijden in een volgende editie.
Ik heb zo pas ook mijn foto gezien op de site. Tof dat je op nummer kunt zoeken. Wederom een pluim voor de organisatie.
Zijn er bikers die - net als ik - ook last hebben gekregen van verhitte voeten waardoor ze pijn kregen aan hun voeten ter hoogte van het schoenplaatje?
Moet ik dit bij het warme weer van afgelopen zondag als 'eerder' normaal aanzien. Of moet ik toch een uitkijken naar iets beter (minder warm) schoeisel?
Voor de rest wil ik nog even melden dat ik samen met een paar bikers heb moeten stoppen voor een soort van processie. Gelukkig duurde dit niet lang. Ik weet wel niet in welk dorp dat dit was. Maar we kwamen via een dreef naast de kerk aangereden.
Ik heb zo pas ook mijn foto gezien op de site. Tof dat je op nummer kunt zoeken. Wederom een pluim voor de organisatie.
Hagelandse Chronorit 80 km
05u10 Opgestaan om de trein te nemen van 6u10 te brugge naar Aarschot . Om 08u15 kwam ik aan te Aarschot en met een sprintje van 1.8 km stond ik aan de inschrijving . Oef eindelijk , iets waar ik twee maanden naar uitgekeken heb
De eerste 40 km waren Fant- , ik dacht tot mij zelf, wauw man parcour om UUuuuuuu tegen te zeggen. maar dan begon het pas. onderweg vond je vanalles en nog wat "binnenbanden, tja drinkbussen genoeg, "
dan begon het echt heet te worden ,luchvochtigheid was niet wat het moest zijn . zuurtegraad van de spieren naar boven ,
op 52 km lek gereden , - 10 min , op 65 km nog eens , en tot grote ergenis, pomp onderweg verloren, 7 huizen aangebeld voor een pomp, -37min. de moed zonk met de lucht de binnenband naar binnen.
nog 15 km te gaan , het laaste eind langst de vaart was ene die de das om deed, tot ik een witte tent zag" dacht scouts hier? " nee hoor de aankomst.
al bij al, de Hagelands chrono was voor mij een ervaring die me echt wakker schud. mms heb ik wat te lang bij de bevoording gestaan.
de bepijlling was goed, mms me pomp bevestigen aan me kader .
mms wat beter eten 's morgens,
in elk geval de voorbereiding zal stukken beter zijn volgend jaar.
en met een tijd van 5u13 dit jaar , zal er volgend jaar 1 uur minder zijn . echt om iets naar uit te kijken " voor me zelf dan hé "
Mtb team langdorp " ik hou van u dorp" x
groetjes Maguna
De eerste 40 km waren Fant- , ik dacht tot mij zelf, wauw man parcour om UUuuuuuu tegen te zeggen. maar dan begon het pas. onderweg vond je vanalles en nog wat "binnenbanden, tja drinkbussen genoeg, "
dan begon het echt heet te worden ,luchvochtigheid was niet wat het moest zijn . zuurtegraad van de spieren naar boven ,
op 52 km lek gereden , - 10 min , op 65 km nog eens , en tot grote ergenis, pomp onderweg verloren, 7 huizen aangebeld voor een pomp, -37min. de moed zonk met de lucht de binnenband naar binnen.
nog 15 km te gaan , het laaste eind langst de vaart was ene die de das om deed, tot ik een witte tent zag" dacht scouts hier? " nee hoor de aankomst.
al bij al, de Hagelands chrono was voor mij een ervaring die me echt wakker schud. mms heb ik wat te lang bij de bevoording gestaan.
de bepijlling was goed, mms me pomp bevestigen aan me kader .
mms wat beter eten 's morgens,
in elk geval de voorbereiding zal stukken beter zijn volgend jaar.
en met een tijd van 5u13 dit jaar , zal er volgend jaar 1 uur minder zijn . echt om iets naar uit te kijken " voor me zelf dan hé "
Mtb team langdorp " ik hou van u dorp" x
groetjes Maguna
tja, het viel aan de aankomst op dat het toch wel een vrij zware editie geweest was. Al hadden we maar een 100hm meer en een km of 7 of 8 extra.
Wat volgens mij vooral gespeeld heeft, dat is de hitte. In dergelijk weer moet je echt één liter per uur drinken !!! Anders komt hamertje klop (of strijkijzerde strijk) langs, niet te vermijden.
Wat volgens mij vooral gespeeld heeft, dat is de hitte. In dergelijk weer moet je echt één liter per uur drinken !!! Anders komt hamertje klop (of strijkijzerde strijk) langs, niet te vermijden.
Heb op km 70 nog een maat van me ingehaald die zijn drinkbus verloren had. Die stond zo goed als stil, compleet verkrampt. Heb hem even laten drinken en ben dan verder gereden. Hij is uiteindelijk maar een minuut of 4 later binnen gekomen, dus hij heeft toch nog doorgebeten, maar na de finish zag hij er niet al te gezond meer uit. 't Heeft bij mij ook even geduurd voor ik er door kwam.Iegienie wrote:Wat volgens mij vooral gespeeld heeft, dat is de hitte. In dergelijk weer moet je echt één liter per uur drinken !!! Anders komt hamertje klop (of strijkijzerde strijk) langs, niet te vermijden.
- Nielskie
- Mountainbiker
dat was ergens na zo'n 39km denk ik, ik dacht al, jep bevoorading,Voor de rest wil ik nog even melden dat ik samen met een paar bikers heb moeten stoppen voor een soort van processie. Gelukkig duurde dit niet lang. Ik weet wel niet in welk dorp dat dit was. Maar we kwamen via een dreef naast de kerk aangereden.
tot ik zag dat ze daar allemaal stonden in een mooi wit hemdje met een trompet in hun muil.
Ik was gelukkig net op tijd gepasseerd, als de stoet 20m verder gevorderd zou zijn, had ik ook mogen wachten.
ik heb echt gezopen en bij iedere bevoorrading een goeie douche van t water genomen, maar in de namiddag wel wat misselijk geweest en alleen s avonds wat kunnen eten. Gelukkig camelback mee en blijven eten onderweg, maar o zo zwaar idd...
gereden met mijn ongeveerde bike, en dat heeft het rugje toch wat gevoeld...
ook stilgestaan aan een rood licht en twee kruispunten, maar dat heeft geen belang hé...
ook stilgestaan aan een rood licht en twee kruispunten, maar dat heeft geen belang hé...
als ge echt gezopen en gezopen hebt, dan is er zelfs nog een andere verklaring : als je te veel drinkt, dan zijn alle zouten uit je lichaam weg, en dan heb je ook problemen. Ik herinner me dat vorig jaar er een dame in één of andere loopmarathon op die manier gestorven is...pacer wrote:ik heb echt gezopen en bij iedere bevoorrading een goeie douche van t water genomen, maar in de namiddag wel wat misselijk geweest en alleen s avonds wat kunnen eten. Gelukkig camelback mee en blijven eten onderweg, maar o zo zwaar idd...
- Bijterke
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra
Mijn eerste Hagelandse Chrono en ik kan alleen maar zeggen dat ik er volgend jaar terug zal zijn. Dit is genieten
en afzien tegelijk
. Was mijn eerste echte tocht na een tweetal maanden wegtraining. Vergeleken met de Houffamarathon die ik zonder enige voorbereiding deed vorig jaar ging het al een stuk beter. Alleen die warmte had wat minder mogen zijn. Laatste 5 km was echt afzien, maar toch doorgebeten. Uiteindelijk binnen in 4u50, werkelijke rijtijd 4u30.
Aan de mannen van team 2mega, proficiat
.Telkens ik mooi aan de kant ging om iemand sneller te laten passeren kon er een bedankt van af. Aan de andere kant iemand van de apres bikers
die het niet kon laten om mij te willen passeren op een single-track zonder verwittigen. Gevolg : in de braambessen en geschuurde arm. Al bij al niet erg maar racekonijnen zoals deze persoon nemen het plezier weg van de gemiddelde toertocht rijder die eens iets meer wil.
MTB Langdorp : Proficiat en tot volgend jaar.
Aan de mannen van team 2mega, proficiat
MTB Langdorp : Proficiat en tot volgend jaar.
Leuk altijd om zoiets te lezen, al kan je nooit uitsluiten dat er ook bij ons een cowboy tussenzit.Bijterke wrote: Aan de mannen van team 2mega, proficiat.Telkens ik mooi aan de kant ging om iemand sneller te laten passeren kon er een bedankt van af.
Ik heb in elk geval op onze ter ziele gegane site al eens een oproep gedaan tot sportiviteit en respect tegenover medebikers. Bij deze heb ik nog eens een kapstok om dit opnieuw te herhalen...
Persoonlijk vond ik wel dat het er vorige zondag op de Hagelandse vrij sportief aan toeging...niet altijd gemakkelijk voor snellere bikers op een regelmatig met singletracks doorweven parcours in deze (semi)wedstrijd.
- Chimaera
- Mountainbiker
GROOT PROBLEEM
Na de hagelandse ben ik blijkbaar m'n schoenen in den douche vergeten, ik heb het nu pas gemerkt omdat ik heel de week op cursus zat in het verre doornik (zonder mtb), ik was nu m'n kledij aant klaarnemen om morgenvroeg naar het werk te fietsen en ... geen schoenen te vinden. het laatste waar ik geweest ben is den hagelandse. Ze stonden in den tweede douchekamer en het gaat om specialized pro carbon met schoenplaatjes voor eggbeater pedalen, in maat 46 (dacht ik). Iemand deze gevonden