khad et eignlijk over da ding van zaterdagavond en niet over de chrono van zondagSpeedbuster001 wrote:twee mogelijkheden
=> www.zewieties.be en dan bike event en dan utislag chrono
=> www.visachronochallenge.be en dan uitslagen
ZEWIETIES BIKE EVENT '06 29-30/04
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- S-works_19
- Mountainbiker
Post by S-works_19 »
-
Speedbuster001
- Mountainbiker
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Eigenlijk ga ik akkoord met de bedenkingen van Greenie. Trouwens de Chrono van de eerst geklasseerden is ook wat vertekend, gezien die gasten meestal samen rijden, moesten ze alleen rijden mag je er gerust een 10tal minuten af doen.
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Misschien nog een bedenking : maak een alternatief parkoer voor de niet chronorijders.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
@greenie:het is inderdaad dus wel mogelijk om tegen 30 km/uur die 90 km af te haspelen!
En hoe ze het doen?
Door veel te trainen, veel talent te hebben in die disipline en vooral in team de chrono kunnen afwerken!
Ne goeien velo helpt ook al een stukske alsook stuurmanskunst en durf!
De stukken langs de vaart ging bij mij al tegen meer dan 35/uur (in groep) en ik rijdt nog genen platte prijs tot nu toe!
Zou je iedereen afzonderlijk laten starten zonder dat er in groep zou mogen gereden worden
dan zou je een heel andere uitslag hebben en zeker wat de tijden betreft!
I.v.m.die uitslag van de eerste 3 kunnen we maar vaststellen dat als er niet "gesoemeld" werd door die 3 man:
we hier te maken hebben met nen nieuwen Meirghaege of Paulissen op de derde plaats in de uitslag?
Want dienen gast presteerd het om even rap alleen te rijden als de winnaars die in duo de chrono afwerkten!
En hoe ze het doen?
Door veel te trainen, veel talent te hebben in die disipline en vooral in team de chrono kunnen afwerken!
Ne goeien velo helpt ook al een stukske alsook stuurmanskunst en durf!
De stukken langs de vaart ging bij mij al tegen meer dan 35/uur (in groep) en ik rijdt nog genen platte prijs tot nu toe!
Zou je iedereen afzonderlijk laten starten zonder dat er in groep zou mogen gereden worden
dan zou je een heel andere uitslag hebben en zeker wat de tijden betreft!
I.v.m.die uitslag van de eerste 3 kunnen we maar vaststellen dat als er niet "gesoemeld" werd door die 3 man:
we hier te maken hebben met nen nieuwen Meirghaege of Paulissen op de derde plaats in de uitslag?
Want dienen gast presteerd het om even rap alleen te rijden als de winnaars die in duo de chrono afwerkten!
-
fvermander
- Mountainbiker
Post by fvermander »
Ik denk niet dat de derde alleen heeft gereden. Hij starte 10 seconden voor de uiteindelijke winnaar en finishte slechts een handvol seconden later.
Wat mij wel opvalt is dat de eerste negen in de uitslag zeer laat hebben gestart (binnen een marge van 2 minuten). Is dit omdat de temperatuur dan al wat aangenamer is of proberen ze druk verkeer op de single-tracks hiermee te vermijden?
En zeg niet dat het toeval is, want vorig jaar was het ook zo!
Mij lijkt het dus ideaal om zo'n 10 minuten voor die gasten te starten. Tegen dat je ingehaald wordt, ben je voldoende opgewarmd en kun je een tijdje slipstreamen en alzo enkele minuten tijdswinst pakken. Of zouden zij dit vervelend vinden als je in het wiel probeert te rijden??
Wat mij wel opvalt is dat de eerste negen in de uitslag zeer laat hebben gestart (binnen een marge van 2 minuten). Is dit omdat de temperatuur dan al wat aangenamer is of proberen ze druk verkeer op de single-tracks hiermee te vermijden?
En zeg niet dat het toeval is, want vorig jaar was het ook zo!
Mij lijkt het dus ideaal om zo'n 10 minuten voor die gasten te starten. Tegen dat je ingehaald wordt, ben je voldoende opgewarmd en kun je een tijdje slipstreamen en alzo enkele minuten tijdswinst pakken. Of zouden zij dit vervelend vinden als je in het wiel probeert te rijden??
- kamikeli
- Mountainbiker
- Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)
Mij lijkt het dus ideaal om zo'n 10 minuten voor die gasten te starten. Tegen dat je ingehaald wordt, ben je voldoende opgewarmd en kun je een tijdje slipstreamen en alzo enkele minuten tijdswinst pakken. Of zouden zij dit vervelend vinden als je in het wiel probeert te rijden??[/quote]
Ge moet dan wel eerst in 't wiel zien te geraken!! Tijdens TT Blaarmeersen reden we samen met Nicolas Vermeulen, en wanneer hij even het tempo omhoog liet gaan moest ik toch passen. De top tien in de uitslag zijn dan ook de toppers uit België.
Viel me ook al op dat een chrono eigenlijk meer een wielerwedstrijd is geworden met kopmannen en helpers. Terwijl mountainbikecompetitie toch van oorsprong een individuele sport is!
Ge moet dan wel eerst in 't wiel zien te geraken!! Tijdens TT Blaarmeersen reden we samen met Nicolas Vermeulen, en wanneer hij even het tempo omhoog liet gaan moest ik toch passen. De top tien in de uitslag zijn dan ook de toppers uit België.
Viel me ook al op dat een chrono eigenlijk meer een wielerwedstrijd is geworden met kopmannen en helpers. Terwijl mountainbikecompetitie toch van oorsprong een individuele sport is!
- aj kwak
- Mountainbiker
yip, had ook graag geweten waar we met ons team uitgekomen waren.S-works_19 wrote:khad et eignlijk over da ding van zaterdagavond en niet over de chrono van zondagSpeedbuster001 wrote:twee mogelijkheden
=> www.zewieties.be en dan bike event en dan utislag chrono
=> www.visachronochallenge.be en dan uitslagen
(ikzelf 5 gereden en m'n ploegmaats allen 4= 4+4+4+5 = 17laps)
- hemapolytocriet
- Mountainbiker
Post by hemapolytocriet »
Zijt ge hier weeral met uw verdachtmakingen ?zwiebertje wrote:I.v.m.die uitslag van de eerste 3 kunnen we maar vaststellen dat als er niet "gesoemeld" werd door die 3 man:
Wees maar zeker van YES dat Wouter een straffe klepper is, en wees maar zeker dat er NIET gesjoemeld is !!!
Die mannen van het Movingmarathonteam(Wouter Cleppe en Kris Hertsens (deze laatste jammer genoeg buiten beeld door mech probs) ) zijn geen gewone, hoor !! Wij gewone stervelingen kunnen ons niet inbeelden wat atleten als zij kunnen afzien. Die gaan gegarandeerd een paar keer door de pijngrens heen (en allemaal zuiver hé !!!)
Over dat sjoemelen: gelegenheids'team' rond Superkrisser is een paar minuten na team van Beachbiker Rondelez gestart. Dus als concurrenten zagen ze elkaar continu, en elke onregelmatigheid zouden ze wel direct geclaimd hebben.
Maar beeldt u eens in, dat moet toch een verschrikkelijk harde en tactische wedstrijd geweest zijn !!! Jammer dat zoiets niet op tv te zien is... spektakel gegarandeerd van begin tot eind.
Korte tactische nabeschouwing van Superkrisser in zijn post.
Dikke proficiat trouwens !!!!
-
VdB
- Mountainbiker
Zondag ook gestart voor de chrono te Waregem, nadat ik zaterdagavond ook al deelgenomen had aan de Team Challenge. Na mijn prima resultaat in Zillebeke (1ste manche van de VISA chrono challenge) was ik ook hier gemotiveerd om er iets van te maken. Rond 9u vertrok ik alleen, en lag er meteen flink de pees op. Na 1u reed ik spijtig genoeg lek achteraan, vaarwel eventuele ereplaats. De motivatie daalde al vlug naar een dieptepunt, maar net toen ik opnieuw ging vertrekken reed er mij een groepje aan een serieus tempo voorbij, met o.m. Franky Taelman. Ik besloot om die mannen wat te volgen en langzaam maar zeker had ik weer zin om er toch nog wat van te maken. Eventjes voorbij de Kwaremont reden Taelman en ik weg van het groepje en gingen met 2 verder. Ik denk dat ik toch net iets sterker was, en deed dan ook langere kopbeurten, maar was toch blij dat ik regelmatig wat kon recupereren in het wiel. De rest van de toch hebben we samen afgelegd.
Op mijn kilometerteller bleek dat ik 3u13 gereden had, maar door de lekke band was mijn eindtijd ong. 3u20. Toch nog goed voor een 13de plaats, waarmee ik uiteindelijk wel tevreden ben, maar zonder die lekke band had er meer ingezeten. Spijtig, maar het hoort natuurlijk bij de sport.
Op mijn kilometerteller bleek dat ik 3u13 gereden had, maar door de lekke band was mijn eindtijd ong. 3u20. Toch nog goed voor een 13de plaats, waarmee ik uiteindelijk wel tevreden ben, maar zonder die lekke band had er meer ingezeten. Spijtig, maar het hoort natuurlijk bij de sport.