Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Den jjag
Mountainbiker

de antwoorden

Post by Den jjag »

Hey;

@ Sandcrawler: Voor de bergjes op de rode lus komen er mooie single-tracks in de plaats.
Doch zal dit stuk van het parcours volledig afgesloten worden, ook voor TTs.
De bergjes op de blauwe lus zullen blijven.

@ devil biker: Ook de single tracks aan de golf zullen blijven.

@ jinba ittai: Alles is goedgekeurd, al wat op papier staat is reeds uitgetekend in het bos! Uitgezonderd de blauwe lus die volgt volgende week.

Voor degenen die willen, wil ik zaterdag een ritje doen met wat uitleg over de nieuwe stukken.
Laat ons zeggen om 13.00 uur aan het startbord van de Lilse bergen, dit is aan de ingang van de camping.
Op een rustig tempo zodat iedereen mee kan.

Grtz
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Ik zal proberen aanwezig te zijn.
Als mijn zoontje ergens wil gaan spelen lukt het wel.
jinba ittai
Mountainbiker

Re: de antwoorden

Post by jinba ittai »

Den jjag wrote: Voor degenen die willen, wil ik zaterdag een ritje doen met wat uitleg over de nieuwe stukken.
Laat ons zeggen om 13.00 uur aan het startbord van de Lilse bergen, dit is aan de ingang van de camping.
Op een rustig tempo zodat iedereen mee kan.
Wij zijn zaterdag aan het afpijlen voor toertocht van Wechel. Misschien komen we mekaar wel tegen op de rode lus...
mallybiky
Mountainbiker

Post by mallybiky »

Ik kom misschien ook wel af.

groeten uit Westmalle.
delta68
Mountainbiker

Post by delta68 »

jjag, ik kom af !
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Sandcrawler wrote:Ik zal proberen aanwezig te zijn.
Als mijn zoontje ergens wil gaan spelen lukt het wel.
Ik heb blijkbaar nog andere verplichtingen #-o
Maarrr de kans zit er toch nog in dak afkom,hoewel ze kleiner is geworden.
Den jjag
Mountainbiker

Ze zijn er aan begonnen!

Post by Den jjag »

Vandaag bij het afrijden van het parkoers gezien dat de mensen van de sportdiest zijn begonnen met de aanpassingen.

Op de groene lus zijn de twee kleine aanpassingen voltooid.
Een stukje links naast de snelweg.
En een stukje aan de waterski, elk zo'n 100 meter lang.
Niet zo heel veel maar de meeste aanpassingen zijn op rood en blauw.

Op de rode lus gaan we na de single-track (naast de golf) links af, naast de achtzalighedenboom, tweemaal rechts om zo terug op het parkoers te komen.
Een beetje verder waren ze de volgende single-tracks bezig met aan te leggen.
Eventjes gestopt en wat overleg gepleegd met de mensen van de sportdienst, en ze vertelden dat het aanleggen vlot zou verlopen als ze niet teveel weggeroepen worden (ze staan in voor alle werkzaamheden aan de sportaccommodatie van groot Lille).
Ook op de rode lus net voor het startbord te Wechelderzande is ook een kleine (+- 200 meter) aanpassing af.

Dus opletten geblazen, en op de pijlen letten (ook voor de vaste MTBers hier) want er gaan de volgende maand(en) nog meer aanpassingen gebeuren.

De aanpassingen zijn perfect uitgepijld.

Let wel, de nieuwe stukken liggen er nogal zwaar bij

Grtz. Den jjag
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Langs den Achtzalighedenboom..... begrijpen wie begrijpen kan, als ge een TTparcour aanvraagd moogt ge er nie langs #-o
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

gilbo wrote:Langs den Achtzalighedenboom..... begrijpen wie begrijpen kan, als ge een TTparcour aanvraagd moogt ge er nie langs #-o
Dit werd er nog op 't laatst aan toegevoegd tijdens de onderhandelingen.
En zeg maar DANK U aan boswachter Werner, dank zij hem is er schot in de zaak gekomen en hij heeft de bossen aangeduid waar er single-tracks in mochten aangelegd worden.

Er worden in Lille zeer veel toertochten gereden, veel clubs van Lille zelf, en nog eens veel buitendorpse: Beerse, Vosselaar, Vlimmeren, Zoersel, Vorselaar, ... allemaal rijden ze geheel of gedeeltelijk over het parkoers.
Ze willen dan ook nog eens allemaal van het Bloso parkoers afwijken.
Dit afwijken gaat moeilijker en moeilijker worden.
Dus we proberen ons Bloso parkoers zo interessant mogelijk te maken, dit om het wildrijden ( rijden in het bos waar dit niet is toegestaan) tegen te gaan.

Bij de vergaderingen heeft de boswachter aan mij gevraagd: wanneer we het Bloso parkoers aantrekkelijker maken, gaat het wildrijden dan ophouden? moeilijke vraag, ik heb toen geantwoord dat het zeker zal minderen.
Ik heb een topic geopend (zie: gps) waar ik een stemming heb gedaan in verband met gps op toertochten. En er worden verrassend veel toertochten nagereden, en ook nog eens op het net gezet.
Met het gevolg dat er na de TT veel van de stukken die jullie aanvragen om van het Bloso parkoers af te wijken, toch nog gereden worden.
En dit is nu net wat de boswachter niet graag heeft.

Dus nogmaals een oproep aan degenen die graag met de gps of op hun eigen door het bos willen rijden, blijf op het uitgepijlde (Bloso) parkoers.

Hopelijk mogen jullie als organisators nog blijven afwijken van het Bloso parkoers, zodat het voor de toertochtrijders toch nog interessant blijft.
Maar men moet beseffen dat een TT eenmalig is en enkel op die dag het aangevraagde parkoers kan gereden worden!
Het bos is er (spijtig genoeg) niet alleen voor Mountainbikers. Maar moet ook gedeeld worden met wandelaars, ruiters, gewone fietsers en andere bos liefhebbers.

Grtz. Den jjag
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Ik heb gisteren in de late namiddag de 3 routs nog ne keer gereden.
Er zijn inderdaad al enkele wijzigingen aangebracht, en volgens mij wordt de toer aantrekkelijker. Behalve de groene, die blijft oersaai, maar daar valt weinig aan te veranderen.
Die nieuwe stukken singles, daar gaat nog véééél volk over moeten passeren vooraleer die aangereden zijn, maar zeker een meerwaarde =D>
Dus binnen een paar weken, allen naar Lille om die in te rijden :wink:

Wat het wildcrossen betreft, ik vrees dat dit een probleem zal blijven, niet alleen hier bij ons, maar overal.
Maar wat gisteren ook opvallend was, de vele sporen van crossmoto's en quads.
En zoals meestal worden degenen met goede bedoelingen dan gestraft door een minderheid die denkt zich alles te kunnen permiteren. That's life zeker...
Post Reply