jullie droombike

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Rikske wrote:P.S. Volgens mij zijn er toch een paar merken waar je voor een beduidend kleiner bedrag met méér fiets naar huis gaat, bijvoorbeeld bij Cube of Merida (deze laatste is "toevallig" mijn keuze :wink: ).
Mijn gedacht! ... den eerste is toevallig mijn keuze!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik vind het toch zever. speci betaal je al 1000€ voor de naam #-o en dan vallen de stickers er nog is af ook #-o #-o #-o en iedereen rijd er mee rond. dat is toch gewoon niet exclusief meer. kijk ik heb een specialized. shiek hé. och kijk, ginder nog 128specializeds. :-? ik heb niets tegen specialized hé, zeker niet. maar is het waar of is het waar?
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

ghost rides on wrote:ik vind het toch zever. speci betaal je al 1000€ voor de naam #-o en dan vallen de stickers er nog is af ook #-o #-o #-o en iedereen rijd er mee rond. dat is toch gewoon niet exclusief meer. kijk ik heb een specialized. shiek hé. och kijk, ginder nog 128specializeds. :-? ik heb niets tegen specialized hé, zeker niet. maar is het waar of is het waar?
Het is waar!
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

ghost rides on wrote:speci betaal je al 1000€ voor de naam
Niet helemaal waar, grote merken steken enorm veel geld in research en design, zonder die ontwikkeling reden we nu allemaal nog rond met een vaste voorvork, draaiverstellers en een chromo kader. Die ontwikkelingen komen niet vanzelf en kosten handen vol geld. De no-names en minder grote merken profiteren hier ook van. Zij maken fietsen met op de markt verkrijgbare onderdelen, maar brengen zelf niks innoverends op de markt.

Verder hebben de grote merken meestal enkele profrenners onder hun hoede. Sponsoring kost ook geld. En reclame maken, kost ook geld.

Dus het is zeker niet alleen de 'naam' waarvoor je meer betaald.

PS: Ik heb momenteel een Trek, maar als tweede MTB koop ik een Cube.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Dit is toch een héééél gevoelig onderwerp op deze site. :-D

Begrijp me niet verkeerd, ik doe geen afbreuk aan andere merken. Integendeel, ik vind dat sommige merken heel trots mogen zijn op hun gamma fietsen.

MAAR.... je kan toch niet ontkennen dat qua technologie en ontwikkeling , T & S een stap(je) voor hebben op de concurrentie.
Dit is ook logisch gezien de veel grotere afname van hun produkt tov andere (kleinere) merken.

Dit is ook de reden waarom ik mij een Trek ( voor de 2x) heb aangeschaft.

Ik hoop hierbij mijn mening voldoende gestoffeerd te hebben, zonder afbreuk te doen aan personen die van een andere mening zijn dan mezelf :wink:
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Vind dit echt wel een zalig frame!!!!!!!!

http://www.vannicholas.com/WbmBikeHome. ... 11wndvA%3d

en dan nog van een nieuw en exclusief merk é!!!
alleen jammer dat et den mijnen nie is!!!

greeeeeeeetz MARTINI...
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Ben blij dat hier iemand zegt dat grote merken aan research en design doen waar kleine merken van profiteren...

Kleine opmerking hierbij : waarom wordt door velen dan de fietsen van Decathlon afgeschilderd als goedkoop en niet goed ?

Als ik me niet vergis sponsoren ze ook een wielerploeg, MTB'ers en BMX'ers......

Prijs-kwaltiteit is hier dus optimaal ???
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ach. eigelijk is het tenslotte allemaal dikke zever. betaal zoveel je wilt voor je kader. maar ergens ginderachter worden al die buizen in 1 fabriek gemaakt ze. nu terug naar jullie droombikes graag.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

misschien toch een kleine nuancering,
een droombike is in mijn ogen toch nog altijd opgebouw rond een ambachtelijk handgemaakt kader en dan als het kan in het edele Titanium
in de stijl van merlin, seven....
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Galibier2646 wrote:Dit is toch een héééél gevoelig onderwerp op deze site. :-D

Begrijp me niet verkeerd, ik doe geen afbreuk aan andere merken. Integendeel, ik vind dat sommige merken heel trots mogen zijn op hun gamma fietsen.

MAAR.... je kan toch niet ontkennen dat qua technologie en ontwikkeling , T & S een stap(je) voor hebben op de concurrentie.
Dit is ook logisch gezien de veel grotere afname van hun produkt tov andere (kleinere) merken.

Dit is ook de reden waarom ik mij een Trek ( voor de 2x) heb aangeschaft.

Ik hoop hierbij mijn mening voldoende gestoffeerd te hebben, zonder afbreuk te doen aan personen die van een andere mening zijn dan mezelf :wink:
Ik heb nog één vraagje voor u, enig idee wie er hoofdaandeelhouder (en dus eigenaar) is van Specialized ?
Ik zal u een tip geven, het is een "kleiner" ( :^o ) merk waarvan de naam begint met een M.

MER.DA

Word tiende beller en speel dan mee in onze grote sterrenfinale :wink: .
Post Reply