Za 10/12/2011 Hertsberge / Oostkamp :: 18de Bossen van Vlaan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

Was er ook, net als velen aanwezig! Alleen maar lof voor een prachtige tocht in eigen streek!

Ik ging voor de 38 km gaan met de 20 km in het achterhoofd voor heen en terug naar huis, maar heb de splitsing dus gemist. Heb maar één splitsing gezien en was deze van de 25 en 32 km? Had dus thuis 67 km op de teller. Begon serieus te nijpen in de benen!

Mag ik sommige het advies geven om een beetje minder die remmen te gebruiken, sommigen zien een wortel of hoopje en beginnen te remmen, het spaart je remblokjes, gewoon je fiets laten rijden!

Zekers tot volgend jaar! :bounce: :bounce:
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

PETER14 wrote: ...
Mag ik sommige het advies geven om een beetje minder die remmen te gebruiken, sommigen zien een wortel of hoopje en beginnen te remmen, het spaart je remblokjes, gewoon je fiets laten rijden!

...
Je kan uiteraard ook iets meer afstand houden. Niet iedereen is zo technisch onderlegd. Er reden hier ook mensen rond die niet zo vaak gaan mtb´en en daar je best rekening mee houden.

Wat de tocht zelf betreft: het is zoals Sven Nys zegt; het wordt tijd dat het eens begin te regenen.
Wat de organisatie en parcours betreft: niets op aan te merken
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

3512 deelnemers ?! Da is toch onwaarschijnlijk véél, maar jullie verdienen dit. Heb zelf weinig of geen last gehad van al die deelnemers. Vlotte inschrijving, geen wachtrijen aan de perfecte bevoorradingen die netjes over het schitterende parcours gespreid waren, en ook in de 'wastent' en in de zaal was het niet overbevolkt.
Af en toe es wat geduld geoefend om te passeren, ook nu en dan es iemand 'laten' passeren, dat verliep allemaal heel vlot.
Dit was m'n 3de deelname, en ook ik vond dit de mooiste (maar toegegeven, het weer zat ook wel mee hé). :wink:
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

3512 deelnemers. Ik had dus gelijk...het moeilijkste stukje van de tocht was in en uit de zaal geraken :wink: Hertsberge blijft een mooi parcours, hopelijk blijven de bossen daar nog een tijdje open voor de organisatie. :bounce:
GENIETERKE
Mountainbiker

Post by GENIETERKE »

TIP VOOR DE ORGANISATIE / WAAROM NIET DEZE TOCHT OP ZOWEL ZATERDAG ALS ZONDAG ORGANISEREN ?
Ik denk dat dit enkel een positief effect kan hebben op sommige problemen, minder file en moest iedereen dan nog efkens zijn gezond verstand gebruiken op de fiets dan zijn we er helemaal !
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

GENIETERKE wrote:TIP VOOR DE ORGANISATIE / WAAROM NIET DEZE TOCHT OP ZOWEL ZATERDAG ALS ZONDAG ORGANISEREN ?
Ik denk dat dit enkel een positief effect kan hebben op sommige problemen, minder file en moest iedereen dan nog efkens zijn gezond verstand gebruiken op de fiets dan zijn we er helemaal !
+1 :bounce:
Scotty2
Mountainbiker

Post by Scotty2 »

Ben ook voor de eerste keer langs geweest.
Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over al deze positieve reacties.
Zijn jullie al eens naar het Antwerpse,Brabantse of de Limburg bossen gaan mountainbiken?
Vele andere organisaties zijn volgens mij nog van een ander niveau,technisch parkoers,overal duidelijke TELENET gele pijlen (voor en na de bochten),sporthal,douches,bewaakte fietsstallingen,...
Dit was voor mij een degelijke toertocht niet meer of niet minder. =D>
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

Scotty2 wrote:Ben ook voor de eerste keer langs geweest.
Zijn jullie al eens naar het Antwerpse,Brabantse of de Limburg bossen gaan mountainbiken?
=D>
Toen ik enige tijd geleden in het verre limburg deelnam aan een georganiseerde rit maakte ik ook kennis met de nog meer indrukwekkende bossen dan hier, maar wat oost- en west-vlaanderen betreft is Hertsberge toch de top in de categorie BOS. =D>
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

Scotty2 wrote:Ben ook voor de eerste keer langs geweest.
Vele andere organisaties zijn volgens mij nog van een ander niveau,technisch parkoers,overal duidelijke TELENET gele pijlen (voor en na de bochten),sporthal,douches,bewaakte fietsstallingen,...
Dit was voor mij een degelijke toertocht niet meer of niet minder. =D>
Oost- en West-Vlaanderen zijn een beetje verstoken van bossen vandaar de terecht positieve reacties wanneer we eens een quasi volledig bosparcours voorgeschoteld krijgen. Vandaar dat ik eerder ook schreef dat dit één van de mooiste tochten van Oost- en West-Vlaanderen is en niet van gans Vlaanderen.
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

darrigade wrote:
PETER14 wrote: ...

...
Je kan uiteraard ook iets meer afstand houden. Niet iedereen is zo technisch onderlegd. Er reden hier ook mensen rond die niet zo vaak gaan mtb´en en daar je best rekening mee houden.

Wat de tocht zelf betreft: het is zoals Sven Nys zegt; het wordt tijd dat het eens begin te regenen.
Wat de organisatie en parcours betreft: niets op aan te merken
Helemaal mee eens, voel mezelf zeer hoffelijk aan op dat gebied, op een single track ga ik steeds geduldig wachten tot ik de kans krijg om deftig te kunnen inhalen, maar heb daar iemand gezien die over een treinbeilenbrugje gewoon remde met de voorrem en pats op de grond, wil daar zeker niemand mee afbreken, alleen maar helpen! :wink:
Post Reply