Aja, en ik was nog iets vergeten..
Ik was mijn ventiel vergeten.
Als ik mij niet vergis zijn er twee mogelijkheden:
ofwel t systeem van Eclipse (met dus een ventiel alleen) maar dat kan blijkbaar alleen een Presta (Frans) ventiel zijn.
ofwel Stan's NoTubes systeem, namelijk een velglint met ventiel aan.
Ik heb alleen nog geen optie gevonden om een Schrader (Autoventiel) te gebruiken en dat is wel een voorkeur.
Weet er iemand of die mogelijkheid/combinatie bestaat. Eigenlijk maakt het niet uit of het nu een los ventiel is (liever) of een velglint met ventiel, als het maar een Schrader-ventiel is.
Laat maar weten.
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Het ideale is het systeem van Eclipse met de vloeistof van NoTubes.
Is een Schrader ventiel trouwens niet mogelijk bij Mavic (Skull zegt nl. dat het werkt met een Crossmax ventiel)? Ik heb eens een Mavic vervangventiel moeten kopen omdat het mijne afgebroken was en toen zat er een Presta ventiel in het zakje + nog een ander ventiel dat dikker was.
Is een Schrader ventiel trouwens niet mogelijk bij Mavic (Skull zegt nl. dat het werkt met een Crossmax ventiel)? Ik heb eens een Mavic vervangventiel moeten kopen omdat het mijne afgebroken was en toen zat er een Presta ventiel in het zakje + nog een ander ventiel dat dikker was.
Hallo...
Vandaag gaan rijden, bijna thuis merk ik dat m'n band achter langzaam afgaat. Fiets aan't wassen en band aan't nakijken, jawel.....
stukje ijzer ofzo iets, in ieder geval PFFFF... leeg.
Nu, mijn fiets heeft nog maar iets van een 500 km gebold (01/12/06) en een andere band leggen is wat zot.
Vraag 1 = ik heb Bontrager Race velgen moet ik op iets speciaal letten van velg lint of ventiel ofzo....
Vraag 2 = hoe kan ik deze het best herstellen met een stukje van een binnen band er tegen te plakken of een binnenband steken, vloeistof erin spuiten is wat zot omdat ik toch thuis ben geraakt.
Vraag 3 = bij het er terug opleggen, is net hetzelfde als een gewoon velg/binnenband of moet er iets speciaal gebeuren om deze lucht dicht te maken.
Sorry van al die vragen maar 1ste X met tubeless en daarom dat ik dir vraag, kwestie van niks verkeerd te doen.
Alvast bedankt collega's MTBers.
Yves.
Vandaag gaan rijden, bijna thuis merk ik dat m'n band achter langzaam afgaat. Fiets aan't wassen en band aan't nakijken, jawel.....
Nu, mijn fiets heeft nog maar iets van een 500 km gebold (01/12/06) en een andere band leggen is wat zot.
Vraag 1 = ik heb Bontrager Race velgen moet ik op iets speciaal letten van velg lint of ventiel ofzo....
Vraag 2 = hoe kan ik deze het best herstellen met een stukje van een binnen band er tegen te plakken of een binnenband steken, vloeistof erin spuiten is wat zot omdat ik toch thuis ben geraakt.
Vraag 3 = bij het er terug opleggen, is net hetzelfde als een gewoon velg/binnenband of moet er iets speciaal gebeuren om deze lucht dicht te maken.
Sorry van al die vragen maar 1ste X met tubeless en daarom dat ik dir vraag, kwestie van niks verkeerd te doen.
Alvast bedankt collega's MTBers.
Yves.
- Barny
- Mountainbiker
1 neen alleen liefst geen bandenlichters gebruiken
2 klein gaatje: gewoon met standaard plakkerke langs de binnenkant
groter gat: scheur eerst wat dichtlijmen met loctite, dan pakkerke langs binnenkant
3 zeepsopje aan de hiel van de band (zowel binnen/buiten) goed in 't midden van de velg leggen en pompen maar zodat de band op de velg plopt.
Zonder tubeless had je niet thuisgeraakt
Met vloeistof had je de lek waarschijnlijk nog niet gemerkt
2 klein gaatje: gewoon met standaard plakkerke langs de binnenkant
groter gat: scheur eerst wat dichtlijmen met loctite, dan pakkerke langs binnenkant
3 zeepsopje aan de hiel van de band (zowel binnen/buiten) goed in 't midden van de velg leggen en pompen maar zodat de band op de velg plopt.
Zonder tubeless had je niet thuisgeraakt
Met vloeistof had je de lek waarschijnlijk nog niet gemerkt
-
gaatje
- Mountainbiker
Ik heb steeds een lekdichter bij van decathlon, ik heb bij de fietsenmaker gezien dat dit ook van andere merken bestaat.
Heel simpel en effectief, bij een lek de band leeg laten, busje erop vijzen en leegspuiten. De band is dan ineens op +/-2,5bar druk en de lek is dicht, geen CO2-patronen meer nodig.
Ik heb ook al meegemaakt dat de band toch nog leegloopt bij een iets groter gat maar enkele keren de band laten draaien en het leeglopen stopte (middelpuntvliedende krachten ofzo
).
Nadien best nog even wat bijpompen om de vloeistof uit het ventiel te krijgen, als dit verstopt geraakt ben je €8 kwijt aan een nieuw ventiel.
Heel simpel en effectief, bij een lek de band leeg laten, busje erop vijzen en leegspuiten. De band is dan ineens op +/-2,5bar druk en de lek is dicht, geen CO2-patronen meer nodig.
Ik heb ook al meegemaakt dat de band toch nog leegloopt bij een iets groter gat maar enkele keren de band laten draaien en het leeglopen stopte (middelpuntvliedende krachten ofzo
Nadien best nog even wat bijpompen om de vloeistof uit het ventiel te krijgen, als dit verstopt geraakt ben je €8 kwijt aan een nieuw ventiel.