Zo 13/02/2011 Heverlee :: 12de ZoeNK Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Ook de 65 komen rijden. Goede organisatie, al was het zoeken naar de beloofde wegwijzers na afrit 15 :-k . Spijtig genoeg door de update van het parcour in het topic (weinig slijk) op het verkeerde been gezet en met een semi slick achter de tour aangevangen #-o . Totaal geen grip in het 2de gedeelte :( al ben ik wel de steilste helling opgeraakt (31%) waar ik iedereen te voet heb zien opgaan (hier lagen keien, vandaar) :-?
Volgens mijne VDO; 63 km - 892 Hm. (voor mijn achterwiel is dat 75km :lol: )
Zou het woord lijm van het woord leem komen?? :wink: wat reed dat hier soms verdomd zwaar
tino de lop
Mountainbiker

netjes

Post by tino de lop »

awel zoenkers
dikke duim
tot volgend jaar
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Heeft iemand de juiste afstand van de 45 km + de hoogtemeters? Na 830 meter had mijn fietscomputer er al geen zin meer in precies.
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Ook de 65 km gereden en heeeeeel tevreden teruggekeerd naar huis.
Een parcours om U tegen te zeggen : amai , zoveel offroad =D> =D>
Bepijling : schitterend , heeeeel uitgebreide bevoorradingen , leuke afdalingen , voldoende pittige klimmetjes , ...
Deze tt was AF !!! Volgend jaar hopelijk weer van de partij !
Een dankwoordje aan mijn medebikers Ben en Jerry.
Leuk om met jullie eens een tt te rijden en 't was direct een parcours voor geen watjes.
Mijn Garmin had 903 m hv op de lange afstand.
sonny_g
Mountainbiker

Post by sonny_g »

het was geweldig :-)

voor mij waren de 45 goed vandaag, de eerste 10 km wouwe de benen toch niet mee :( :-) leuke rit, mooie klimmen met VEEEL volk er op das dan een min puntje maarja dat drukte de pret niet en dat is nu eenmaal een TT, :-)

I'll be back

grtzz
Reaper
Mountainbiker

Post by Reaper »

Idd prima tocht!!! =D> =D> Niets op aan te merken!

Aan het groepje dat ons op een 'heuveltje' :wink: hun kettingpons even ter onze beschikking gesteld hebben, dikke MERCI! =D> Het heeft echter maar een paar trappen mogen zijn of de pad van den derrie bagaf het. #-o . Dan maar terug nr de bevoorrading. Ja ff tegenovergestelde richting moeten gaan, maar we zijn al snel een veld doorgereden om zo via de baan terug te gaan. Was ff stoempen aan mijne maat. Ma heb daarvoor aan de bevoorrading is lekker 'keutteke' gekregen, waarvoor dank! =D> Dan maar naar de start gevlogen over de baan. Fiets afgespoten en de clubkas gaan spijzigen.

Tot volgend jaar!!!!

Grtjes
Gertje666
Mountainbiker

Post by Gertje666 »

Met fietske op en af de 65 km maar genomen en heb er totaal geen spijt van.Dikke TT !!!!! Zo zoude we er nog veel meer mogen geven en slijk
mag het zijn en berg op ook ,daar doen we het voor.Onderweg een paar keer zwaar respect gekregen voor een paar jonge mannekes(denk een jaar of 10)miljaarde die hebben echt geen schrik.En btw als er hier muggen zifters zitten gevind wel altij iets om aftebreken.Kunde ni boven rijden stapt dan af.Is het teveel slijk ga dan op de weg en als het te veel weg is schuift dan 10 cm op en rijd in de kant.

Dikke proficiat aan de zoenkers.
Het was ni tezwaar.
En volgend jaar mss 75 km??? :evil:
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

sportyboy wrote:Heeft iemand de juiste afstand van de 45 km + de hoogtemeters? Na 830 meter had mijn fietscomputer er al geen zin meer in precies.
ik kom op 45,2 km met 440 hoogtemeters
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Geen bitterballen dit jaar, maar wel een super tocht =D>
Met negen leden aan de start van een intussen meer dan gekende klassieker
De eerste kilometers in Heverleebos uiteraard de gekende bredere bosdreven
Maar eens in de buurt van Sint-Joris-Weert begonnen de leuke stukken aan De Kluis en Herculessalon, met ook direct na de 1ste bevoorrading leuke stukken in Pecrot
Op de 55, kwam nadien een vettig stukske langs de Dijle, gevolgd door een zeer steile klim in het St-Agatha-Rodebos
De tweede bevoorrading was in Florival waarna een tweede doortocht volgde in Pecrot. Dan via wat veldwegen in Bossut-Gottechain terug naar Nethen voor een paar leuke trails op een steile flank aan de rand van Meerdaelbos
De laatste 2 km waren nog best zwaar, zompige ondergrond op technische trails met veel volk, dus eindigen in cooling down stijl zat er niet in :-D
Nadien genoten van een uitstekende douche, en een après met veel chips, donkere Leffe, een hamburger en vele drinkbussen van Telenet :-D
Edge 800 gaf 55Km met 630Hm

Ik denk dat de 65 ietske korter was daar er voor die afstand geen laatste splitsing meer was om het luske met de Lianendreef te rijden
Maar ik denk dat deze er inderdaad nu best niet inzat 8)
HILSeT
Mountainbiker
Location: Vanalles, als het maar grote wielen zijn met dikke banden en liefst ne SingleSpeed

Post by HILSeT »

Yip Yip dikke TT!!
Zelfs na 20jaar MTB'en toch nog tal van nieuwe paden onder de wielen.
Pecrot was wel wat lastig met de SingleSpeed, maar na 65Km moe en zeer voldaan :-D
Slijk, bwa met een Racing Ralph 2.4 op 1.4 bar dat drijft lekker, no problemo.
Greetz
Post Reply