Zo 09/01/2011 Zeebrugge :: Safari-Tour III

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

Foxy wrote:Nu gaan ze beginnen zeiken dat de mensen met commentaar moeten nadenken om op de weg te beginnen rijden. Tzijn just die baanflikkers met under kromstuurvelo die in de winter al die mtb-wegels komen verkloten met under winterbezigheid.
Mountainbike is een zomersport, maar wie t in de winter wil verder beoefenen, die moet het dan maar stellen met een parcourske waar baanjanetten under kunnen op amusseren omdat ze eens in de modder mogen spelen.
Man man, tgaat hier van kwaad naar erger. Tmag weer geen commentaar gegeven worden wi, of ge krijgt er direct 20 op je dak, ahneen want we moeten organisaties steunen: ewel kheb hem gesteund, kheb 4€ gegeven en geen enkele bevoorrading gedaan of geprofitteerd van hun gratis shit da ze geven. (pure winst voor de organisatie dus).
Ze zouden beter wat meer aandacht besteden aan parcours ipv altijd karrevrachten bevoorrading en jenevers te geven. Dat noemt zichzelf dan sportmannen (of ECHTE BIKERS) maar ze zitten wel allemaal een stuk in hun kloten te drinken op den apres. Maar dat zijn wel degenen die hier het meest lovende woorden hebben (voor de gratis drank uiteraard).
Proficiat mountainbikend vlaanderen!
jongen toch, blijf op uw rollen rijden.
Last edited by marcievus on Sun 09 Jan 2011 23:22, edited 1 time in total.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Foxy wrote:Nu gaan ze beginnen zeiken dat de mensen met commentaar moeten nadenken om op de weg te beginnen rijden. Tzijn just die baanflikkers met under kromstuurvelo die in de winter al die mtb-wegels komen verkloten met under winterbezigheid.
Mountainbike is een zomersport, maar wie t in de winter wil verder beoefenen, die moet het dan maar stellen met een parcourske waar baanjanetten under kunnen op amusseren omdat ze eens in de modder mogen spelen.
Man man, tgaat hier van kwaad naar erger. Tmag weer geen commentaar gegeven worden wi, of ge krijgt er direct 20 op je dak, ahneen want we moeten organisaties steunen: ewel kheb hem gesteund, kheb 4€ gegeven en geen enkele bevoorrading gedaan of geprofitteerd van hun gratis shit da ze geven. (pure winst voor de organisatie dus).
Ze zouden beter wat meer aandacht besteden aan parcours ipv altijd karrevrachten bevoorrading en jenevers te geven. Dat noemt zichzelf dan sportmannen (of ECHTE BIKERS) maar ze zitten wel allemaal een stuk in hun kloten te drinken op den apres. Maar dat zijn wel degenen die hier het meest lovende woorden hebben (voor de gratis drank uiteraard).
Als man van de kust, zou je toch moeten weten hoe het binnenland er bij ligt na zo'n weersomstandigheden. Je wist dat het de duinen van bredene, middelkerke of koksijde NIET gingen zijn. Nu moe je niet komen janken dat het slecht lag.
Je spreekt over mountainbike parcours, maar de "strand"races die je prefereert, wat hebben die met mtb te maken?
In sommige streken zijn de mogelijkheden tamelijk beperkt, en hier en daar zijn er organisaties die proberen om meer aan te bieden dan de streek bied. De ene keer valt dit mee, deze keer viel dit door de weersomstandigheden tegen. Ik heb enorm veel respect voor de organisaties die dit nastreven, wat niet wil zeggen dat ik ze allemaal graag rij.
Ik heb hier nu niet gereden, maar ik ken er verschillende die hier gereageerd hebben, en ik stel voor dat wij eens samen komen racen op een mtb-parcours dat jij uitstippelt. Ne keer kijken hoeveel man je achter U kunt houden. En achterna gaan we d'er ne goeien op drinken.

Dat moar rap weer zomer is, want er beginnen hier mensen serieus gefrustreerd te geraken.
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

clioboy wrote:
Thunder wrote:
Putkop wrote:goeie organisatie,

kutparcours.

Ik rij per jaar misschien 3 toertochten, deze doe ik niet meer.

Modder is geen mountainbike.
MOUNTAINbike in West-Vlaanderen #-o das een goeie!!!!
't is hier zo plat als e pannekoek hé :-?
haha das idd plat dat ze eens naar de vlaamse ardennen komen dan zullen ze weten wa mountenbiken is ;-)
Sommige worden wel gefrustreerd door de weersomstandigheden he . Ofwel ga je mountainbiken ofwel rij je met de velo op de baan. Als je niet tegen de modder kunt moe je op den asfalt rijden. Maar gelijk welke tocht die je nu doet en gelijk waar, moe je rekening houden met modder . En in West-Vloanderen zijn er heel mooie plaatsen om te mtb. :-D . Nog nooit gehoord van heuvelland zeker of ist daar ook plat misschien. Ale tot volgende week op een of ander parkoer met modder of zonder modder . Maar het blijft top .Greets
flip de flipper
Mountainbiker

Zeebrugge

Post by flip de flipper »

cowboy peter wrote:
Als man van de kust, zou je toch moeten weten hoe het binnenland er bij ligt na zo'n weersomstandigheden. Je wist dat het de duinen van bredene, middelkerke of koksijde NIET gingen zijn. Nu moe je niet komen janken dat het slecht lag.
Je spreekt over mountainbike parcours, maar de "strand"races die je prefereert, wat hebben die met mtb te maken?
In sommige streken zijn de mogelijkheden tamelijk beperkt, en hier en daar zijn er organisaties die proberen om meer aan te bieden dan de streek bied. De ene keer valt dit mee, deze keer viel dit door de weersomstandigheden tegen. Ik heb enorm veel respect voor de organisaties die dit nastreven, wat niet wil zeggen dat ik ze allemaal graag rij.
Ik heb hier nu niet gereden, maar ik ken er verschillende die hier gereageerd hebben, en ik stel voor dat wij eens samen komen racen op een mtb-parcours dat jij uitstippelt. Ne keer kijken hoeveel man je achter U kunt houden. En achterna gaan we d'er ne goeien op drinken.

Dat moar rap weer zomer is, want er beginnen hier mensen serieus gefrustreerd te geraken.
=D> =D> =D> peter
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

cowboy peter wrote:Dat moar rap weer zomer is.
Dat is waarschijnlijk het zinnigste dat ik hier al gelezen heb vandaag.
Thunder
Mountainbiker

Post by Thunder »

bike1968 wrote:
clioboy wrote:
Thunder wrote: MOUNTAINbike in West-Vlaanderen #-o das een goeie!!!!
't is hier zo plat als e pannekoek hé :-?
haha das idd plat dat ze eens naar de vlaamse ardennen komen dan zullen ze weten wa mountenbiken is ;-)
Sommige worden wel gefrustreerd door de weersomstandigheden he . Ofwel ga je mountainbiken ofwel rij je met de velo op de baan. Als je niet tegen de modder kunt moe je op den asfalt rijden. Maar gelijk welke tocht die je nu doet en gelijk waar, moe je rekening houden met modder . En in West-Vloanderen zijn er heel mooie plaatsen om te mtb. :-D . Nog nooit gehoord van heuvelland zeker of ist daar ook plat misschien. Ale tot volgende week op een of ander parkoer met modder of zonder modder . Maar het blijft top .Greets
Jaja ik heb al gehoord van heuvelland en verschillende keren daar al gereden, dr zijn daar vree lastige stukken mo bergen kan je dat toch moeilijk noemen hé :wink:
't Is maar dat ik wil zeggen dat mountainbikes oorspronkelijk ontworpen zijn voor in het hooggebergte te rijden.
Dus vergeleken daarmee is het hier zo plat als een pannenkoek met mss hier en daar een korreltje suiker op :-D
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

keep up the good work!!
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

cowboy peter wrote:

Ik had geen flauw benul van de ondergrond op die bepaalde akkers daar, dus nee ik wist niet hoe het binnenland er ging bijliggen.
Ik prefereer eerder ardennen en dergelijke boven strandraces qua amussement, maar daar zijn mijn fysieke mogelijkheden beperkter, vandaar dat ik ze inderdaad prefereer op "wedstrijd"niveau, want ons brengt bij het volgende punt: ik heb helemaal nergens gezegd dat ik mensen achter mij zal houden, zoals je insinueerd. Er zijn altijd snellere.
Maar ik wil gerust eens een parcourske aan de kust uitstippelen, waar jullie mogen meerijden. Er zijn meerdere vrienden en kennissen al langsgekomen om samen te rijden en steeds waren ze in de wolken van het parours, maar daar gaat het eigenlijk niet om.

Het gaat er gewoon om dat een mens zijn persoonlijke kritiek niet mag uiten op een bepaald parcours of hij wordt hier genadeloos afgestraft en moet de persoon in kwestie (in dat geval zijn er toch wel veel personen blijkbaar) in de verdediging gaan omdat hij een organisatie eens mindere scores toedient. Ik weet niet of je m'n eerste post gelezen hebt, maar ik heb wel positieve dingen gezegd ook, maarja enkel de negatieve worden onthouden, dat is een eigenschap van de mens.

En als ik nu een bloederige hekel heb aan slijk en modder, dan is dat mijn zaak en mag ik daar ook voor uitkomen, zonder hier te worden gezegd dat ik al dan niet op de baan moet gaan koersen of waar dan ook. Ik rijd nog altijd waar en hoe ik wil, net zoals iedereen hier. Dat iemand in t slijk wil spelen mij niet gelaten, zoveelste beter dat ze zich amusseren! Ieder persoon heeft zijn eigen voorkeur qua parcours, de een heeft bijvoorbeeld een hekel aan sneeuw, de ander zal zich dan weer amusseren als een klein kind.

Maar als men zijn gedacht al niet meer mag zeggen op een openbaar forum, waar gaan we dan naartoe?
Ik vind trouwens dat de organisatie zeker die tocht opnieuw moet gaan organiseren volgend jaar en leren uit hun fouten. Ik wil zelfs komen helpen, want heb ervaring met het organiseren van evenementen en ben er zeker van dat je geen gezever meer zult hebben over het PARCOURS, want daar draait het nu eenmaal om bij het mountainbiken, maar dat schijnen sommigen te vergeten. Als ik lees dat sommigen er hier niet tegen kunnen dat een ander kritiek geeft op modder, maar in hunzelfde post zelf vermelden dat ze ook gevloekt hebben, dan spreken die enkel zichzelf tegen.

Ik zeg gewoon mijn gedacht, wat van velen niet gezegd kan worden. Hou er van, of hou er niet van, het zal mij een worst wezen.

Ps: ik ben inderdaad gefrustreerd dat het geen zomer is 8)
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Beste Foxy,

ik ben al met diverse TT's in en rond Bredene gepasseerd, en ook daar ligt er van die modder die je fiets dubbel zo zwaar maakt. Ofwel stoemp je erdoor, ofwel ga je te voet. Dit is voor iedereen gelijk. Het is nu eenmaal winter, en onze mooie streek, die zo plat is al een vijg, is nu eenmaal meer cyclocross dan mountainbike. je kan altijd wekelijks afzakken naar de (Vlaamse) Ardennen. Daar kan je dan naar hartenlust met je dikke-banden-fiets de regio onveilig maken.

Enne ... je kritiek op "baanjanetten" ... ieder zijn meug zou ik zeggen. Er zitten idd gasten bij die men beter niet tegenkomt op een toertocht, maar andersom is ook waar.

Kritiek kan en mag altijd, maar ze moet gegrond zijn.

Ik hoop mat je mee dat het weer vlug beter wordt.

Groeten van iemand die graag met de MTB én graag met de koersfiets rijdt. En doordeweeks ook nog eens met de stadsfiets op toer gaat. samen goed voor toch ±12.000 km per jaar.
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Thunder wrote:
bike1968 wrote:
clioboy wrote: haha das idd plat dat ze eens naar de vlaamse ardennen komen dan zullen ze weten wa mountenbiken is ;-)
Jaja ik heb al gehoord van heuvelland en verschillende keren daar al gereden, dr zijn daar vree lastige stukken mo bergen kan je dat toch moeilijk noemen hé :wink:
't Is maar dat ik wil zeggen dat mountainbikes oorspronkelijk ontworpen zijn voor in het hooggebergte te rijden.
Dus vergeleken daarmee is het hier zo plat als een pannenkoek met mss hier en daar een korreltje suiker op :-D

Ja is wel zo. Ben al veel gaan biken in Duitsland om dat het niet ver is en ook redelijk maagdelijk.Via gps doe je tochten van 30 of 40 km waar je alleen of soms ne wandelaar tegenkomt.Bossen van 5 vierkante km waar je alleen maar wat wilde beesten hoort(ale als je je adem wat onder controle hebt)Je hebt wel geen hooggebergte maar op 30 km kan je gerust 1800 hoogtem. doen hoor. Maar ons wekelijks tochtje hier in ons Vlaanderen en zeker in de winter maakt het soms ook eens een bergritje met dat ploeteren he
Post Reply