Hoeilaart- Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Daviddg
Mountainbiker

Post by Daviddg »

YSS wrote:Als Daviddg eens wil meerijden met mij, ben zelf beginner en een vetzakske dus doe het niet te snel, ik rij de zaterdag of zondagochtend zo vroeg mogelijk vanzodra het licht is.
Ik heb deze namiddag de tocht al gedaan, omdat ik voor de eerste keer niet teveel modder wou, maar eerder verkennen, en aangezien ze nog zoveel regen/sneeuw geven ben ik dus maar direct vandaag gegaan. Ook wel in de regen, ijsregen en sneeuw.

Ik kan natuurlijk niet vergelijken, omdat het de eerste keer is dat ik de route heb gedaan, maar er lag toch wel een beetje modder.
Door de vrieskou van vorige nachten, en de dooi, regen van vorige nacht en vandaag was het vooral ook glad en moeilijk vond ik.
Sommige sporen waren nog helemaal vastgevroren, waardoor ik eigenlijk zelf niet het spoor kon maken, en meer dan eens in een dieper/nat spoor "getrokken" werd.
Ik ben gelukkig niet gevallen, wel een paar keer weggeslipt, maar dat is wel tof, en mijn voeten waren bevroren doordat er water door mijn schoenen is gekomen.

Het is allemaal wel relatief omdat het de eerste keer is, en ik dus geen idee heb hoeveel beter of slechter het er kan bijliggen.

Het stuk langs de spoorweg heb ik overgeslagen, ik zag niet hoe je daar al fietsend boven kon geraken :P. Dat leek zo steil met modder...tenzij het gezichtsbedrog was?

Verder ben ik een paar keer te ver gereden, en ben ik helemaal verkeerd gereden in Groenendaal :roll:
Ik ben helemaal tot in Hoeilaart gereden over dat fietspad...tot ik doorhad dat dat pijltjes waren naar de startplaats/sporthal.

Alles samen heb ik 42 km gedaan in 2.20 uur, waar ik wel tevreden mee ben. Vooral omdat ik ook veel heb moeten zoeken naar de juiste weg.
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Amai das snel, ik rij stukken trager.

Ja, da stuk naar boven moet ik altijd ploeteren te voet naar de spoorweg.
Daviddg
Mountainbiker

Post by Daviddg »

Ik had gladde/platte zool schoenen aan, waardoor ik dat niet zag zitten :P
Maar misschien dat ik het een volgende keer bij net iets droger weer wel eens probeer, want het lijkt mij daarboven wel tof van wat ik op foto's heb gezien.

Edit: De snelheid komt waarschijnlijk doordat ik tot nu toe meestal op de weg heb gereden, en daarbij op het vlakke, zonder speciale omstandigheden, nu naar een basissnelheid van 25 km/uur aan het gaan ben (misschien voor sommigen weinig, maar ik ben er toch al content mee). Ook heb ik banden die half aangepast zijn voor op de weg, waardoor ik waarschijnlijk wat meer snelheid kan maken dan met de echte mountainbike banden waar jullie mee rijden.

Nog eens edit: Woon jij ook in Alsemberg/Beersel/Rode?
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

st.lambrechts woluwe
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

YSS wrote:st.lambrechts woluwe
Hi neighbour ... toch iemand van uit de buurt (Zaventem) :-D
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

:-D

Ik hoop mijn conditie op peil te krijgen zodat ik misschien meekan met mijn buren :oops:
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

allé allé, en ik die dacht datter hier in de buurt geen bikers woonden :wink:

Hoeilaart is ni ver, en tis een wreed toffe route. Wa moeten we nog meer hebben!
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Toetoet, maar zoals alles in Brussel en de rand is het weggestoken.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

amai, nu zijnt der al twee =D>
van onder welke schuilplaats komen jullie zo ineens tevoorschijn :lol:

Hoeilaart is inderdaad een fantastische streek. Heb er nog 2 jaarkes gewoond, en 5 jaar gewerkt. Nu gebruik ik dikwlijls een binnen-weggeskes-route om van Zaventem door Zoniënwoud zo naar de manèges te rijden ; heen-en-terug zo'n 30 km. De bedoeling is om da vande zomer mé de Neroroute te combineren.
Maar maak jullie vooral ni ongerust, je rijdt me er (voorlopig nog) los af zene. allé, totda 'k men nieuwe zomerbandjes er opzwier, want dan gaan we vliegen :^o .

Het technische stukske naast de baan Rode-Groenendaal is een goeie oefening .
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Is deze afgepijlt of moet ik de kaart en beschrijving meenemen
zoek deze te rijden volgende week woensdag 10/2 iemand zin om mee te rijden vertrek rond 10u indien geen regen ik pas men snelheid aan zolang het niet boven de 21a22is anders passen julie je aan aub
Post Reply