bikers for haïti tocht oostvlaanderen
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Daarom zou het ook interessant kunnen zijn als we met 3 per groep zijn zodat er iemand is die telkens het verkeer tegenhoudt op drukke plaatsen (het zijn er niet veel hoor). Die persoon moet ook het parcours niet kennen. Het is enkel de kopman die op kop moet blijven.Haaike wrote: Valt wel mee hoor, met zo'n bordje rijden. Je kan dat ook gewoon in je achterzak steken tijdens het rijden he. Maar: als de koprijder het verkeer tegenhoudt, wie doet dan de kop tijdens de tijd dat iedereen aan het oversteken is? Dan moeten er al bijna twee kopmannen zijn, die elk om beurt het verkeer tegenhouden (en dus ook de inhaalbeweging moeten doen om de ganse troep weer in te halen tegen het volgende kruispunt). Of is het enkel die steenweg?
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
dat is allemaal geregeld via de VWB (dankzij Tim)Haaike wrote:Ow, waar ik plots nog aan denk: hoe zit het dan eigenlijk met de verzekering? Is er dan iemand die dit sponsort? Of is het volledig op eigen verantwoordelijkheid?
Ok, super van de verzekering!
En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaag
maar het is maar omdat iemand met een mindere conditie (zoals ik vb.) zeker niet gaat kunnen beginnen vlammen om een groep in te halen.
En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaag
Ik zal het vanavond eens op de route bekijken, maar er zijn niet veel grote oversteekplaatsen en als we meerdere begeleiders hebben per route zal dit wel vlot lopen. En we stoppen op sommige plaatsen om de groep terug te groeperenHaaike wrote:Ok, super van de verzekering!
En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaagmaar het is maar omdat iemand met een mindere conditie (zoals ik vb.) zeker niet gaat kunnen beginnen vlammen om een groep in te halen.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
Post by vivkemobiel »
Dat is zeker niet zagen hoor;Haaike wrote:Ok, super van de verzekering!
En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaagmaar het is maar omdat iemand met een mindere conditie (zoals ik vb.) zeker niet gaat kunnen beginnen vlammen om een groep in te halen.
Als ik het me nog goed herinner, waren er 2 plaatsen waar ik dacht: oei, hier moeten we oppassen om over te steken.
Ga deze avond nog eens het parcours volledig herbekijken en laat nog weten hoeveel drukke straten en hoever van elkaar ze liggen.
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
Post by vivkemobiel »
Waw, tof zeg !!!
En laat ons nu hopen dat er toch wat volk komt en dat het weer meevalt. Vandaag vond ik het zeker te doen; bij het vertrek wa frisjes maar éénmaal je aan het rijden bent, geen enkele seconde kou gehad.