bikers for haïti tocht oostvlaanderen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Ow, waar ik plots nog aan denk: hoe zit het dan eigenlijk met de verzekering? Is er dan iemand die dit sponsort? Of is het volledig op eigen verantwoordelijkheid?
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Haaike wrote: Valt wel mee hoor, met zo'n bordje rijden. Je kan dat ook gewoon in je achterzak steken tijdens het rijden he. Maar: als de koprijder het verkeer tegenhoudt, wie doet dan de kop tijdens de tijd dat iedereen aan het oversteken is? Dan moeten er al bijna twee kopmannen zijn, die elk om beurt het verkeer tegenhouden (en dus ook de inhaalbeweging moeten doen om de ganse troep weer in te halen tegen het volgende kruispunt). Of is het enkel die steenweg?
Daarom zou het ook interessant kunnen zijn als we met 3 per groep zijn zodat er iemand is die telkens het verkeer tegenhoudt op drukke plaatsen (het zijn er niet veel hoor). Die persoon moet ook het parcours niet kennen. Het is enkel de kopman die op kop moet blijven.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Haaike wrote:Ow, waar ik plots nog aan denk: hoe zit het dan eigenlijk met de verzekering? Is er dan iemand die dit sponsort? Of is het volledig op eigen verantwoordelijkheid?
dat is allemaal geregeld via de VWB (dankzij Tim)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Ok, super van de verzekering!

En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaag :oops: maar het is maar omdat iemand met een mindere conditie (zoals ik vb.) zeker niet gaat kunnen beginnen vlammen om een groep in te halen.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Haaike wrote:Ok, super van de verzekering!

En van die drukke plaatsen: liggen die dicht achter mekaar? Heeft de "seingever" dus maw tijd genoeg om in te halen of wordt dat vlammen? Sorry als ik zaag :oops: maar het is maar omdat iemand met een mindere conditie (zoals ik vb.) zeker niet gaat kunnen beginnen vlammen om een groep in te halen.
Ik zal het vanavond eens op de route bekijken, maar er zijn niet veel grote oversteekplaatsen en als we meerdere begeleiders hebben per route zal dit wel vlot lopen. En we stoppen op sommige plaatsen om de groep terug te groeperen :lol:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Kijk eens op de hoofpagina van http://www.mountainbike.be :lol: :lol: :lol:
vivkemobiel
Mountainbiker

Post by vivkemobiel »

Haaike wrote:Ok, super van de verzekering!

Dat is zeker niet zagen hoor;
Als ik het me nog goed herinner, waren er 2 plaatsen waar ik dacht: oei, hier moeten we oppassen om over te steken.

Ga deze avond nog eens het parcours volledig herbekijken en laat nog weten hoeveel drukke straten en hoever van elkaar ze liggen.
vivkemobiel
Mountainbiker

Post by vivkemobiel »

timdelma wrote:Kijk eens op de hoofpagina van http://www.mountainbike.be :lol: :lol: :lol:
Waw, tof zeg !!!
En laat ons nu hopen dat er toch wat volk komt en dat het weer meevalt. Vandaag vond ik het zeker te doen; bij het vertrek wa frisjes maar éénmaal je aan het rijden bent, geen enkele seconde kou gehad.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

timdelma wrote:Kijk eens op de hoofpagina van http://www.mountainbike.be :lol: :lol: :lol:
Super! Heb direct ook een mailtje gestuurd of ze de tocht kunnen toevoegen aan de kalender en het kaartje, dan kan er zeker niemand meer overkijken.

En nu beetje werken, want ik heb nog examen vrijdag :wink:
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Zal morgen eens checken op KBC of ik de flyer niet mag rondsturen of op ons intranet zetten. 14000 man en vrouw ziet dit dan.
Post Reply