gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
branco
Mountainbiker

Post by branco »

Ben van deze nacht terug van torbolé! Amai wa was da daar, ik ben er nog ni goe van. Ik heb een paar filmkes gemaakt, maar hoe zet ik die op het forum?
flipo99
Mountainbiker

Post by flipo99 »

We zijn ook van vannacht thuis van Torbolé ! dat was daar super,volgens mij rijd daar iedereen met nen mtb
branco:zet die filmkes hier maar rap op :-D
kevinv
Mountainbiker

Post by kevinv »

wij ( vrouwke en ik ) gaan van 5 tot 15 september naar het Gardameer en het Comomeer... Uiteraard gaat de fiets mee...

Zijn er nog die die periode daar zitten??? Zoja, waar ergens???
Zijn er die weten dat er ergens goeie campings zijn??? We zouden met de tent gaan...

Zijn er daar ook vaste bepijlde routes???
Welke plaats moet ik zeker gereden hebben???

Grtz
Kevin
canyon
Mountainbiker

Post by canyon »

Ik vertrek onverwacht vanavond .. kan er mij nog iemand asap wat tracks doorsturen ? alvast bedankt :)
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

canyon wrote:Ik vertrek onverwacht vanavond .. kan er mij nog iemand asap wat tracks doorsturen ? alvast bedankt :)
Als ge uw mailadres erbij zet wel ja.
kevinv
Mountainbiker

Post by kevinv »

Klopt het dat de Monte Baldo afdalen eigenlijk enkel iets is om met ne fully te doen??? De beelden die ik momenteel gezien heb zijn niet echt zo HT-proof laat ons zeggen...

Is er boven op de Monte Baldo iets te zien??? Dan zou ik met de fiets naar boven rijden, en het vrouwke me de kabelbaan naar boven gaan en zo daar afspreken, even iets drinken, en weer naar beneden...

Grtz
Kevin
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

kevinv wrote:Klopt het dat de Monte Baldo afdalen eigenlijk enkel iets is om met ne fully te doen??? De beelden die ik momenteel gezien heb zijn niet echt zo HT-proof laat ons zeggen...

Is er boven op de Monte Baldo iets te zien??? Dan zou ik met de fiets naar boven rijden, en het vrouwke me de kabelbaan naar boven gaan en zo daar afspreken, even iets drinken, en weer naar beneden...

Grtz
Kevin
Kevin, enkele jaren geleden de afdaling gedaan met een HT en dat gaat prima. Op een enkel stuk na met wat dikke stenen waar je zeer rustig moet fietsen heb ik geen fully gemist.

Drinken kan bovenaan als je in plaats van rechts naar beneden (zoals de MTB route is) rechtdoor gaat wat ligt omhoog loopt, maar na 1 a 2 km afdalen heb je ook een leuke tent. Je daalt af vanaf het station over grindpaden en op een gegeven moment draai je links de weg op. Hier ga je een stukje omhoog over de weg tot je op een gegeven moment linksaf een mooi stukje afdaling hebt. Hier heb je ook een plek om lekker te drinken en te eten.

Om je dag nog iets langer te maken kan je altijd nog de zware beklimming doen vanuit de eetgelegenheid naar de top van de Monte Altissimo om bij de Damiano Chiesa (2060 m) te eten. Best een zware tocht maar het uitzicht is het zeker waard (vorig jaar nog te voet gedaan in gebrek aan een mtb die vakantie).

Om af te spreken met je vrouwtje zoek dan de volgende coördinaten eens op in google maps:

Plaats waar lift bovenkomt: 45.770068,10.863669

Andere Berghut: 45.772313,10.864742

Plaats van berghut met klim richting top Monte Altissimo: 45.798738,10.893281

Als je met je poppetje richting die plek gaat (zoals bij street view) zie je zelfs wat foto's
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Voor het tweede jaar op rij in Limone Sul Garda verbleven. 14 dagen aan een stuk biken in die streek: zalig.

Vorig jaar tochten gedaan van een boekje dat ik er kocht. Die waren vrij eenvoudig.

Dit jaar enkele tochten van GardaMTB.com gereden. Dat was andere koek. Heavy shit hoor. Oa. de Bocca di Fobia waar ik tocht enkele stukken te voet moest doen. Ook de Monte Stivo was onmogelijk op te rijden tot boven. Maar wel een dikke beloning eens boven.

Met dank aan Gilbo voor de GPS-kaart van de regio!
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Graag gedaan :-)
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Wij hadden dit jaar voor het eerst een camera mee op onze trips...

Mijn bikepartner is nu al die uren aan het verwerken dus hier eentje van het kleinste bergje in de omgeving maar wel een fun toerke!
http://vimeo.com/27757535

Greetz
bettes
Post Reply