2010 antwerpen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

viperke wrote:Maar finaal, alle geklaag over het parcours ten spijt, de beste bikers eindigen nog steeds vooraan hoor !
Vind jij niet raar dat Jimmy hier kan winnen tegen Kabush?
Iemand die vorig jaar ne WB won?

Das just het probleem den beste MTB'er wint gewoon niet op zo'n parcour.
Het vraagt gewoon heel ander trainingen om op zo'n parcouren goed te zijn tov Houffa ofzo.
5 miljoen keer optrekken na een bochtje tov 10 keer ne klim van een paar minuten is iets heel anders hé.
Ik merk dat toch heel hard. :oops: :lol:

Alle respect voor Jimmy Tielens hé, ne fantastische coureur. =D>
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Gisteren ook wezen kijken.
't Is zo eens leuk om die gasten bezig te zien, en te zien dat er veel sukkelen op de plaatsen waar ik hetzelf ook moeilijk had bij mijn probeersel na het werk.
Er meer zijn die er geen enkel probleem mee hebben, die driehoek waarvan ik een foto postte eerder werd fluitend rondgereden =D> .
Om op de leukste plek te gaan kijken, tussen de dijk en het water, daar kon je 4 plaatsen dicht bijeen zien, moest je wat toeren uithalen over de dijk, want de seingever aan de brug liet niemand door.
Er redelijk wat met tubes wordt gereden.
Een organisatie die voorzien was op een hoop meer volk dan er was.
Een babbeltje met een paar deelnemers leerde vooral : het is zoeens iets anders (=neutraal antwoord).
Vooral voor intervaltraining interessant zeker.

Vandaag ook wat bijgeleerd, terwijl ik stond te dealen met Stalen Worm kwam een kerel van organisatie vragen of we met de MTB waren gaan proberen.
Nu is dat niet simpel met alleen een wielset zonder MTB's :-D .
Volgend jaar zou de toer langer worden, een extra lus op het voetbalveld #-o en een stuk dijk erbij (langs de reddingsboot zeker)
Het parcours zou onderhouden worden door de groendienst, dus steeds toegangkelijk (wel zonder ambulance st-by).
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

El perro heeft soms rare ideeen maar van de hoge maai in antwerpen is wel een heel goed idee ,kan je heel veel mee doen zelf hindernissen aanleggen zoals in offenburg en als je 50 meter een paar keer in een ronde omhoog moet zal het zeker zwaar genoeg zijn .Nog een pluspunt is dat je in de industrie zit dus veel sponser mogelijkheden voor de organisatie .
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Als ge dan toch in de haven zit, ze hadden best wat containers op ne Hope kunnen gooien, wat aanhangers achter mekaar om wat extra hindernissen te kunnen maken? 't Is goed dat het parcours onderhouden gaat worden, want om te trainen is dat dik ok.
Als ze er terug willen koersen, zullen ze een bietje mjier moeite mutte doengh.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Ruben S. wrote:
viperke wrote:Maar finaal, alle geklaag over het parcours ten spijt, de beste bikers eindigen nog steeds vooraan hoor !
Denk jij echt dat Kabush naar Antwerpen even hard toewerkte als naar Houffa? Hij zei dat hij voluit ging, wat ik graag geloof, maar je weet niet hoeveel trainingen hij liet vallen om uitgerust te kunnen starten he. Bovendien kan je Antwerpen niet met Mont St Anne vergelijken, net zoals ook vb Madrid niet met Canada valt te vergelijken.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

viperke wrote:
Ruben S. wrote:
Denk jij echt dat Kabush naar Antwerpen even hard toewerkte als naar Houffa? Hij zei dat hij voluit ging, wat ik graag geloof, maar je weet niet hoeveel trainingen hij liet vallen om uitgerust te kunnen starten he. Bovendien kan je Antwerpen niet met Mont St Anne vergelijken, net zoals ook vb Madrid niet met Canada valt te vergelijken.
Daar hebt ge gelijk in.
Maar ik denk dat het contrast tussen koersen zoals Antwerpen en Houffa te groot zijn.
Waardoor de Belgische toppers een beetje achterop hinken omdat zij ook goed moeten zijn in totaal andere soorten van koersen als de wereldbekers.
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Ik ben er zelf nie geweest maar zeggen ze niet "de winnaar heeft altijd gelijk".
Een reactie bij mtb-lily:

" Deze omloop lag me wel, ik heb me goed geamuseerd. Nooit heb ik zoveel rondjes moeten afleggen, maar ik hou hier meer van , dan van een omloop als Houffalize. Mijn ervaring als cyclocrosser kwam me goed van pas. Tielens was heel sterk, ik kon hem niet aan vandaag. Ik blijf nog een tijdje in Europa, donderdag start ik ook in Gooik en daar komen nog meer toppers aanzetten.Voor mij was dit in ieder geval een goede training. " lachte de Geoff Kabush na afloop.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Na zaterdag en zondag gezien te hebben kan ik het volgende concluderen;

- te kort parcours (twee kleine lusjes rond enkele bomen is geen grondige hertekening...)
- parcours en evenement niet zichtbaar voor externen. Niemand zal €5 betalen als zij niet weten waarvoor ze komen... Enkel de harde kern (degenen die er toch altijd zijn) heeft er dit voor over.

+ feilloze organisatie; veel vrijwilligers, geen file aan inschrijving (dat is ook lang geleden), schitterend arrangement voor parkeerplaatsen renners (vlak aan parcours), perfecte timing (starten om 14u30 zoals het hoort), gepaste accomodatie,...
+ technische gehalte van het parcours gaf de kans om een andere soort biker van zijn beste kant te kunnen zien. Zowel voorvork als achtervering hebben de maximale veerweg nodig gehad. Dit was ook al heel lang geleden. Ok, na een steile duik was er steeds een harde klap bij de landing.
+ promo en marketing rond het event ronduit om "U" tegen te zeggen. Beter dan de WB van Houffalize. Deze troef hadden ze echter pas mogen uitspelen als ze écht een uitzonderlijk evenement voor te stellen hadden. Door sommige mensen is dit event op onbegrijpelijke wijze enorm overroepen geweest. Ik snap niet hoe zulke straffe uitspraken zoals "toekomstige WB-mache" e.d. hebben kunnen ontstaan. Het gaat moeilijk worden om naar partners en sponsors toe een meerwaarde te kunnen betekenen bij volgende onderhandelingen.

Conclusie: locatie i.f.v. parcours is nog steeds het doorslaggevende element van een MTB-event en moet nog steeds de basis vormen voor elke organisatie. Daarna pas kan elk aspect tot zijn recht komen. Meirhaeghe en Co hebben schitterend werk geleverd. Spijtig genoeg hebben ze het belangrijkste onderschat. Hopelijk lezen zij deze topic ook. De organisatie op zich was één van de beste die ik ooit gezien heb.

Greetz,

Julien.
(zelf ook organisator van een MTB-wedstrijd geweest)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Superkrisser wrote:Ik heb vandaag in de plaats van Antwerpen een prachtige TT in Stavelot gereden, onder een stralende zon én in tof gezelschap. Ge-nie-ten! En de ideale voorbereiding op Waimes. 3.5€, inclusief 4 bevoorradingen.

18 rondjes? Nee bedankt! Donderdag in Waimes is 't maar één rondje, maar wat voor één!
:-))

Lang leve de pannenkoeken ritten à la Spa en Stavelot !

Hip hip hoera voor de veredelde toertochten à la Waimes, Theux en Malmedy !

moest ik toch even kwijt...

maar verder heb ik er uiteraard geen enkel probleem mee dat er meer technisch zware weide en parkcrossen georganiseerd worden. Er is daar een publiek voor, er is daar geld voor, dus mag dat georganizeerd worden. Tuurlijk.

Maar misschien moeten ze daar wel een andere naam voor voorzien ?
XC = Cross Country
MX = Marathon
WC = Weide Cross
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Als ik de foto's van Kabush zie moet dat toch een ongelooflijk zwaar parkoer geweest zijn, of zeer afwisselend (zwaar stoempen en steil klimmen)

In houffa rijd hij met 1 plateau vooraan en hier met ne trippel of dubbel (zie het niet goed op de foto). :lol:

Image
Post Reply